Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

10 bláznivých nápadů, které vydělaly miliony (2. díl)

Autor: 258398
Daniel Morávek

Peníze se dají vydělat i na bláznivých nápadech typu slunečních brýlí pro psy či prodeji pozemků na měsíci. Server Podnikatel.cz přináší dalších pět šíleností, které vydělaly jejich tvůrcům miliony.

Miliony se dají vydělat opravdu skoro na všem a i sebevíce šílený nápad má šanci stát se milionovým. Jak jsme připomněli v prvním díle, byznys můžete vytvořit z prodeje kamenů jako domácích mazlíčků, z restaurace ve stylu záchodu či z balonků na antény. V druhém díle vám představíme dalších 5 bláznivých myšlenek, které dokázaly vydělat miliony, ačkoli tomu na začátku málokdo věřil. Čtěte více: 10 bláznivých nápadů, které vydělaly miliony (1. díl)

6) Sluneční brýle pro psy

Pokud potkáte někoho, kdo venčí psa v oblečku, asi vás to už v dnešní době nepřekvapí. Co kdyby však měl pes na očích sluneční brýle? S nápadem vyrábět a prodávat sluneční brýle prodávat přišli manželé Ken a Roni di Lullo, kteří si všimli, že jejich pes šilhá na slunečním světle. Jejich brýle, které mu zkusili nasadit, však psovi z hlavy padaly. Proto se inspirovali sportovními brýlemi a vymysleli speciální brýle s úchytem kolem psí hlavy, které odpovídají jejímu tvaru.

Brzy poté založili manželé firmu Doggles, která se začala na brýle pro psy specializovat. V roce 2004 se brýle prodávaly v necelých 5000 obchodů v 16 zemí světa. V témže roce brýle využila dokonce i americká armáda v Iráku. Brýle se vyrábí z barevných materiálů z polykarbonátu a nejlevnější se dají pořídit za 20 dolarů. V současnosti mohou majitelé dopřát svému čtyřnohému miláčkovi rovněž čočky. Také do Česka se již Doggles dostaly a řada tuzemských e-shopů je svým zákazníkům nabízí. Stojí řádově kolem 500 korun.Čtěte více: Našli jsme chybu v zákoně. Na prodej zvířat platí dvouletá záruka

7) Pozemky na měsíci

Také do Česka již před několika lety zavítala šílenost od amerického podnikatele s jménem Deniss Hope. Hope totiž lidem už od roku 1980 nabízí ke koupi pozemky na měsíci. Přestože jde podle právníků o nesmysl, jelikož Hope povrch měsíce nevlastní a ani vlastnit nemůže, vydělal Američan na prodeji pozemků takřka již deset milionů dolarů. Jeho firma Lunar Embassy prodala pozemky již více než 4 milionu lidí a má v zastoupení asi ve 20 zemích. Akr měsíce stojí 20 amerických dolarů.

Jak nápad vznikl? Dennis Hope si vyložil po svém mezinárodní smlouvu z roku 1967 o zásadách činnosti států při výzkumu a využívání kosmického prostoru včetně Měsíce a jiných nebeských těles, podle které si nemůže žádný stát přivlastnit povrch měsíce. Podle Hopea sice nemohou měsíc vlastnit státy, avšak jednotlivci ano. Proto v roce 1980 Hope požádal americký katastrální o nárok na celý povrch Měsíce. Jeho žádosti úřad překvapivě vyhověl a Hope se prohlásil za jediného vlastníka Měsíce. Právníci se však dodnes shodují, že na pozemky nemá Hope nárok a že zákazníkům prodává bezcenné papíry.

8) Vymýšlení doménových jmen

Se zajímavým nápadem přišel před několika lety jistý Dmitrij Davydov. Začal lidem na svém webu Pickydomains.cm nabízet, že jim vymyslí internetovou doménu dle jejich představ. Nešlo však jen o myšlenku jako takovou, ale hlavně o obchodní model, který Dmitrij zvolil. Zatímco různé internetové agentury vybíraly nevratné poplatky ve výši několika set až tisíc dolarů za vytvoření té “správné” domény, Davydov lidem nabídl, že jim udělá doménu za 50 dolarů, pokud si nějakou jím navrhovanou vyberou. Pokud se zákazníkům ani jeden z jeho nápadů nebude líbit, 50 dolarů jim vrátí.

Služba totiž funguje tak, že klienti zaplatí 50 dolarů a po dobu jednoho měsíce jim chodí seznam vymyšlených domén. Pokud si zákazník žádné jméno domény nevybere, 50 dolarů dostane zpět. Server navíc nabízí šanci i “výrobcům” názvů, kdo se zaregistruje, může rovněž nabízet svoje doménové nápady klientům. Pokud si pak jeho název někdo vybere, dostane tvůrce polovinu odměny, tedy 25 dolarů. Jestliže si tedy o sobě myslíte, že jste geniální tvůrci názvů, rychle se na serveru zaregistrujte. Čtěte více: Jak by měla správně vypadat vaše podnikatelská doména snů?

9) Seznamka pro HIV pozitivní

Další bláznivý podnikatelský záměr má mimo jiné také významný sociální podtext. V roce 2005 spustili dva dlouholetí přátelé, Paul Graves a Brandon Koechlin, seznamku pro lidi s virem HIV. Na nápad seznamky pro HIV pozitivní lidi přišel Koechlin po rozhovoru se svým profesorem na sociologii, kdy mluvili o lidech s HIV, kteří si po zjištění nemoci připadají jako sociální vyvrženci.

Prvních několik měsíců fungovala jejich internetové seznamka PositivesDating.com jako volně přístupná a teprve později začali za registraci vybírat peníze. Za první dva roky se jim přesto podařilo dosáhnout více než 50 000 registrací a jejich tržby v roce 2007 už přesáhly hranici sta tisíc dolarů. Server navíc v současnosti nefunguje už pouze jako seznamka, nýbrž se z něj stal v podstatě Facebook pro lidi s HIV.

Content 2017 - tip Footshop

10) Balíček karet s fitness cviky

Desítku bláznivých nápadů uzavírá Phil Black, bývalý instruktor fitness u americké jednotky Navy SEALs. Ten v roce 2004 přišel s nápadem spojit zábavu a fitness cvičení a uvedl na trh hrací karty nazvané FitDeck, na kterých se nachází fitness cviky. Karty stojí necelých 19 dolarů a Black je prodává ve svém internetové obchodě. V současnosti se dají koupit i specializované FitDecky pro děti, seniory či třeba s cviky jógy či na fotbal. Jenom v roce 2005 vydělal Black na svých kartách skoro 5 milionů dolarů. Čtěte více: Kurz z vás profesionálního maséra neudělá, radí odborníci 

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?