Hlavní navigace

10 kroků k získání více návštěvníků webových stránek

 Autor: www.isifa.com
Redakce 1. 8. 2013

Firmy a internetové obchody mají stále problém s tím, že jejich webové stránky se při vyhledávání zobrazují na odsunutých pozicích. Co s tím?

Existují skutečně neplacené zdroje pro zvýšení návštěvnosti webových stránek? Jakým způsobem je možné chápat rozdělení internetového marketingu z hlediska typů nákladů? Otázky, které řeší majitelé e-shopů i správci firemních webů. Nabízíme alespoň stručné odpovědi.

Z hlediska nákladů se internetový marketing dělí na tři základní složky:

samotné náklady na webové stránky a e-shop
náklady s cílem přivést na firemní web návštěvníky
náklady na aktivity mimo webové stránky

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

A právě druhou složku těchto nákladů lze ponížit, pokud člověk využije zdarma dostupné nástroje a metody. Teoreticky jsou mezi neplacené zdroje vyhledávání řazeny i vyhledávače, ale je nutné si uvědomit, že větší efekt samozřejmě přináší investice do optimalizace pro vyhledávání. Vyhledávače hrají čím dál tím důležitější roli. Není dobré spoléhat na přímou návštěvnost. Zpravidla se na přímé návštěvnosti podílejí hlavně offline aktivity spolku s online komunikací. Přímo vaši webovou adresu prostě sám od sebe nikdo do adresního políčka prohlížeče nenapíše, upozorňuje Martin Vinš, manažer konzultantů společnosti Effectix.com. Také odkazující stránky lze řadit mezi neplacené zdroje pouze částečně. Kvalitní zpětné odkazy zpravidla nebývají zadarmo. Bezplatně se dají pořídit například zápisy do internetových katalogů a databází.

Optimalizace pro vyhledávače je často označována za moderní magii. Ne každý umí postrčit své webové stránky v žebříčku pozic ve vyhledávání a podpořit tak prodej zboží a služeb. Důležité je držet se 10 základních kroků SEO, které shrnula společnost Effectix:

1. Obsah je král – budujte zajímavý a hodnotný obsah pro návštěvníky, pravidelně stránky aktualizujte

2. Duplicita se trestá – odlište se za každou cenu, vytvářejte unikátní obsah

3. Volba klíčových slov je klíčová – zjistěte, jaké výrazy vaši zákazníci používají při vyhledávání

4. Infografiky se líbí – podávejte informace zajímavou či zábavnou formou

5. Sociální sítě mohou mít velký vliv na SEO – budujte vztah se zákazníky, posilujte značku jako autorita v oboru

6. Dodržujte SEO pravidla – seznamte se s pravidly a ujistěte se, že jim rozumí i váš SEO konzultant

7. Budujte poctivý odkazový profil – budujte odkazy z kvalitních, autoritativních domén a z hlavního textu tematicky relevantní stránky

8. Mluvte česky, i v odkazech – používejte v odkazech více klíčových slov, brandové výrazy a výzvy k akci

9. Nepodceňujte sílu online public relations – dávejte o sobě vědět

10. Dokumenty jsou pro sdílení – sdílejte veřejně své dokumenty

Důležitou součástí každého internetového marketingu budou placené kampaně, PPC nebo reklamní sítě. U první skupiny se platí za proklik, u druhé za proklik i počty zobrazení. Pomoci může e-mailing, který je sice zadarmo, ale firma musí mít dostatečně velkou a kvalitní databázi kontaktů. Klasická strategie online marketingu působí na zákazníky kdykoli a kdekoli s cílem přivést je na webové stránky a až teprve tam jim informace poskytnout. Buďte ve správný čas, na správném místě, nejenom na svém webu, radí Martin Vinš.

Našli jste v článku chybu?

2. 8. 2013 13:28

Luděk Kvapil (neregistrovaný)

"Optimalizace pro vyhledávače je často označována za moderní magii." - tuhle větu jste si mohli odpustit.

SEO je věda. Bohužel se o SEO říká mnoho nepravd. Pokud si najmete SEO mága, tak proděláte. Konzultant umí vysvětlit co dělá a proč to dělá. Je to čistá empirie. Nic magického...

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?