Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

10 mobilních aplikací, o kterých se podnikatelům vyplatí přemýšlet

Zdeněk Vesecký

Vyzkoušejte některou z mobilních aplikací, které vám přivedou zákazníky i usnadní práci a ušetří čas. Myslete nejen na zákazníky, ale také sami na sebe.

Chytrý podnikatel sleduje trendy a snaží se jejich prostřednictvím přiblížit zákazníkům nebo si usnadnit práci. Obojí mu mohou umožnit populární mobilní aplikace. Některé usnadňují komunikaci se zákazníky, další dokážou zvýšit příjmy z podnikání a jiné dokážou alespoň zviditelnit lokální byznys. Nic z toho není k zahození, proto přinášíme přehled X zajímavých mobilních aplikací, které by neměly chybět ve vašem mobilním telefonu.

Většina z nich je použitelná univerzálně bez ohledu na obor podnikání, část je využitelná jen pro určité obory nebo jen lokálně. Berte proto výběr jen jako inspiraci a snažte se také sami aktivně vyhledávat aplikace, které vám budou vyhovovat. Pamatujte přitom na to, že nejlepší aplikace jsou takové, které rádi osobně používáte, baví vás s nimi pracovat a přináší vám užitek.

Psali jsme: Mobilní aplikace jako součást love brandu, generátor tržeb i komunikační kanál

Organizační aplikace

Co podnikatel potřebuje, to je dostatek času, informací a malých pomocníků, kteří mu to jsou schopni nabídnout. Vyzkoušejte proto některou z následujících aplikací.

1. Toggl

Máte přehled, kolik času věnujete určitým činnostem a zda jím neplýtváte? Pokud ne, využijte nástroj Toggl. Jde vlastně o jednoduchou evidenci pracovního času. Měřit si dobu strávenou nad určitým úkolem není vhodné jen v případě, kdy klientům fakturujete odpracovaný čas, ale také tehdy, když chcete vědět, kolik času čemu věnujete a zda je to účelné. Nástroj funguje v mobilních zařízeních i stolních počítačích, a to buď v reálném čase, nebo zpětně. Využijte tuto aplikaci pro snadné řízení pracovní doby vašich zaměstnanců nebo pro růst vaší vlastní osobní produktivity. Ne nadarmo se říká, že čas jsou peníze.

2. Pocket

Pokud chcete být extrémně produktivní a neztrácet čas například při přejezdech nebo pobytu v místech bez pokrytí internetovým signálem, oceníte právě Pocket. Je to aplikace, která má v době, kdy jste online, možnost uložit webovou stránku nebo video. Tento uložený obsah si pak můžete bez problémů přehrát a procházet i v místech bez signálu. Chce to jen myslet trochu dopředu. Jakmile se to naučíte, už neztratíte ani jedinou vteřinu.

3. HootSuite

Bez sociálních sítí se dnes už snad ani podnikat nedá. Člověk by ale neměl zapomínat na to, že by většinu svého času a energie měl věnovat vlastnímu byznysu. Někdy se stává, že tomu tak pro samé komentáře a sdílení příspěvků být nemůže. Obsloužit všechny komunikační kanály si vyžaduje čas. Ano, být na sociálních sítích je téměř nezbytností především kvůli efektivní komunikaci se zákazníky. Tak si to alespoň zjednodušte. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn a další můžete díky aplikaci HootSuite spravovat z jednoho místa. Aplikace je zdarma maximálně pro účty na sociálních sítích a navíc umožňuje plánování příspěvků na delší dobu dopředu. Stačí si jednoduše naimportovat tabulku s odkazy, texty a komentáři a zvolit čas, kdy se mají tyto příspěvky objevit online. Bonusem je, že aplikace nabízí i zpětné statistiky.

4. SAP Business One Sales

Pro ty obchodníky, kteří jsou často v terénu a nechtějí trávit večery vyřizováním denních restů, je tu aplikace SAP Business One Sales. Nabízí funkce, jako je správa obchodních příležitostí, přehled stavu zásob, vytváření nabídek a zadávání zakázek, a dobře poslouží nejen podnikatelům z malých a středních firem, ale i větším podnikům. Tvůrci tvrdí, že se dá díky používání této aplikace pracovat v terénu stejně efektivně jako v kanceláři. Mezi hlavní přínosy služby patří možnost monitorovat obchodní aktivitu na mobilních zařízeních a sledovat i predikovat výsledky. Mobilní aplikaci je možné využít ve všech odvětvích, která software společnosti SAP podporuje, včetně maloobchodu, prodeje spotřebního zboží, velkoobchodní distribuce, podnikových služeb, průmyslové výroby a špičkových technologií.

5. Evernote

Evernote mezi mobilními aplikacemi rozhodně není žádným nováčkem. Ne všichni ale tuto službu znají. Jde o moderní pracovní prostředí, které se synchronizuje napříč všemi vašimi zařízeními. To, co si napíšete na svém tabletu nebo telefonu, se vám během několika sekund objeví v notebooku a na jiných zařízeních. Služba podporuje šablony pro různé poznámky a úkoly, takže si můžete snadno vytvořit seznam k nákupu, který automaticky sečte všechny položky. Poznámky mohou být zadávány v textové podobě z klávesnice nebo kreslením myší.

Dále čtěte: Máte mobilní aplikace spojené jen se zábavou? Omyl, uplatňují se i ve firmách

Prodejní aplikace

Ne každý podnikatel musí mít svou mobilní aplikaci. Její vývoj a správa by se mu nevyplatila. Je proto dobré být součástí služeb, které se věnují některé oblasti služeb nebo regionu.

6. Průvodce Libereckého kraje

Typickým zástupcem je mobilní aplikace kraje. Investovala do nich řada hejtmanství a uživatelům mají sloužit jako rozcestníky s kompletními informacemi, které využijí pro plánování cesty i během samotného pobytu v regionu. Informace o sobě mohou do aplikace zanést poskytovatelé restauračních i ubytovacích služeb, sportovišť i provozovatelé kulturních zařízení a akcí. Některé aplikace, například Průvodce Libereckého kraje, jsou tak chytré, že se lidem na displeji zobrazují pouze body, které uživatel může reálně vidět a automaticky eliminuje body zájmu, které jsou schované za terénem, tedy jiným kopcem. Turisté tak například nemohou minout vaši restauraci nebo půjčovnu lodí či kol. Povědomí o vašem byznysu pomůže možnost sdílení fotek a videí. Velkým plusem jsou jazykové mutace, které se automaticky mění podle jazyka zvoleném v telefonu. Tím pádem aplikace dokáže přilákat i polsky, německy a anglicky hovořící turisty.

7. Mikroregion Hustopečsko

Zvýšit atraktivitu a přilákat turisty se pokouší i některé mikroregiony. I ty spoléhají na aplikace vybavené dostatečným množstvím informací a nabídek a jsou velmi dobrým komunikačním prostředkem. A v neposlední řadě samozřejmě i velmi účinným nástrojem reklamy pro firmy, podnikatele či pořadatele nejrůznějších veřejných akcí. Je proto vhodné umístit informace o nabídce, cenách, otevírací době a tak dále i na tyto aplikace. Pozeptejte se proto, zda váš region náhodou takovou aplikaci nemá a za jakých podmínek se můžete stát její součástí.

8. Obchody a služby Prahy 1

Vlastní mobilní aplikace připravují i jednotlivá města a nemusí u toho v první řadě myslet jen na turisty. Například první pražský obvod nabízí svým obyvatelům aplikaci s kompletní nabídkou obchodů a služeb na svém území. Jde o modernější verzi dlouhodobě vydávaného tištěného přehledu, který s sebou lidé na rozdíl od mobilního telefonu nenosí. Zákazníci se rychle a jasně zorientují v nabídce, otevírací době. Aplikace funguje i v offline režimu a její výhodou je, že v ní nefunguje předplácení pozic při vyhledávání, reklama ani jiné skryté praktiky, které snižují objektivitu a aktuálnost informací. Šanci tak mají skutečně všichni. Součástí služby je přehled provozoven, které jsou mezi obyvateli nejoblíbenější. Pokud má podobnou aplikaci i vaše město nebo obec, není důvod v ní nebýt.

9. Regionální potravina

Nejen výletníci se zájmem o dobré jídlo rádi využívají aplikaci připravenou Státním zemědělským intervenčním fondem. Ta umožňuje vyhledávání potravin a výrobců oceněných značkou kvality potravin Regionální potravina. Navede uživatele k místu nejbližšího prodeje oceněné potraviny. Při klepnutí na některý z bodů v mapě se ukážou detailnější informace a celkový popis. Jedná se o detaily, jako je například výrobce, o jaký druh potraviny jde a také, proč je potravina oceněna.

EBF17

10. Farma na dlani

Díky této službě si zákazníci najdou i ty producenty potravin, kteří na ocenění Regionální potravina nedosáhli. Aplikace Farma na dlani sdružuje ty, kteří ví, že udělat si reklamu není zrovna levnou záležitostí. Cílem služby je pomoci se začátkem podnikání a prezentací zdarma, přivést malým lokálním výrobcům, pěstitelům nebo chovatelům zákazníky a vytvořit značku kvality výrobců a jejich potravin ne na základě hodnocení státu, ale hodnocení samotných uživatelů. V aplikaci vystupujete sami za sebe. Nejde tedy o další z mnoha e-shopů, které jen přeprodávají zboží. Aplikaci si stáhlo už 6500 uživatelů, což je důvod, proč o ní začít uvažovat. Jde vlastně o jakousi českou příbuznou populární americké Lacavore, která lidem pomáhá zjistit, jaké druhy lokálního jídla jsou v daném ročním období dostupné a lokalizovat nejbližší farmářské trhy, které je prodávají.

Našli jste v článku chybu?