Hlavní navigace

10 nejhodnotnějších značek světa: Na výsluní se opět dostal Apple

 Autor: 258398
Daniel Morávek

Apple je opět nejhodnotnější značkou světa. Aktuálně činí hodnota značky 247 miliard dolarů. Na druhé místo se propadl Google a třetí pozici zaujal Microsoft.

Analytická společnost Millward Brown zveřejnila před několika dny aktuální žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ 100. Na vrchol se po roční pauze vrátila společnost Apple, která má hodnotu značky vyčíslenou na 247 miliard amerických dolarů.

Apple opět nejhodnotnější značkou

Nejhodnotnější značkou světa je podle Millward Brown opět Apple. Hodnota značky byla vyčíslena na 247 miliard dolarů, což činí o 67 % více než před rokem. Na druhé místo tak společnost Apple odsunula loňského vítěze firmu Google, jejíž značka má aktuálně hodnotu 174 miliard dolarů. Také značka Google zaznamenala oproti roku 2014 nárůst hodnoty, oproti značce Apple však šlo „jen“ 9 %. Pomyslný bronz získala společnost Microsoft s hodnotou 116 miliard dolarů a s nárůstem o 28 %.

Nejhodnotnější značky světa
Pořadí Značka Hodnota značky (v USD) Meziroční změna
1. Apple 247 mld. + 67 %
2. Google 174 mld. + 9 %
3. Microsoft 116 mld. + 28 %
4. IBM 94 mld. – 13 %
5. Visa 92 mld. + 16 %
6. AT & T 89 mld. + 15 %
7. Verizon 86 mld. + 36 %
8. Coca – Cola 84 mld. + 4 %
9. McDonald's 81 mld. – 5 %
10. Marlboro 80 mld. + 19 %

Co se týče největšího meziročního nárůstu, zaujal první místo Facebook, u kterého se hodnota značky zvýšila o 99 % na 71 miliard dolarů. Za Facebookem se umístila již zmíněná společnost Apple s 67% nárůstem a třetí místo obsadil Intel se zvýšením hodnoty značky o 58 % na 18 miliard dolarů.

Za posledních 10 let vyrostla hodnota Apple o 1446 %

Pokud by se bral v potaz nárůst značky za posledních 10 let, opět vyhrává značka Apple. Hodnota značky se totiž od roku 2006 zvýšila o 1446 %. Druhý největší nárůst zaznamenala firma AT&T (1240%) a třetí Amazon (941%).

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

DigiZone.cz: V Plzni odstartovalo Radio 1

V Plzni odstartovalo Radio 1

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?