10 nejhodnotnějších značek světa: Na výsluní se opět dostal Apple

Apple je opět nejhodnotnější značkou světa. Aktuálně činí hodnota značky 247 miliard dolarů. Na druhé místo se propadl Google a třetí pozici zaujal Microsoft.

Analytická společnost Millward Brown zveřejnila před několika dny aktuální žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ 100. Na vrchol se po roční pauze vrátila společnost Apple, která má hodnotu značky vyčíslenou na 247 miliard amerických dolarů.

Apple opět nejhodnotnější značkou

Nejhodnotnější značkou světa je podle Millward Brown opět Apple. Hodnota značky byla vyčíslena na 247 miliard dolarů, což činí o 67 % více než před rokem. Na druhé místo tak společnost Apple odsunula loňského vítěze firmu Google, jejíž značka má aktuálně hodnotu 174 miliard dolarů. Také značka Google zaznamenala oproti roku 2014 nárůst hodnoty, oproti značce Apple však šlo „jen“ 9 %. Pomyslný bronz získala společnost Microsoft s hodnotou 116 miliard dolarů a s nárůstem o 28 %.

widgety

Nejhodnotnější značky světa
Pořadí Značka Hodnota značky (v USD) Meziroční změna
1. Apple 247 mld. + 67 %
2. Google 174 mld. + 9 %
3. Microsoft 116 mld. + 28 %
4. IBM 94 mld. – 13 %
5. Visa 92 mld. + 16 %
6. AT & T 89 mld. + 15 %
7. Verizon 86 mld. + 36 %
8. Coca – Cola 84 mld. + 4 %
9. McDonald's 81 mld. – 5 %
10. Marlboro 80 mld. + 19 %

Co se týče největšího meziročního nárůstu, zaujal první místo Facebook, u kterého se hodnota značky zvýšila o 99 % na 71 miliard dolarů. Za Facebookem se umístila již zmíněná společnost Apple s 67% nárůstem a třetí místo obsadil Intel se zvýšením hodnoty značky o 58 % na 18 miliard dolarů.

Za posledních 10 let vyrostla hodnota Apple o 1446 %

Pokud by se bral v potaz nárůst značky za posledních 10 let, opět vyhrává značka Apple. Hodnota značky se totiž od roku 2006 zvýšila o 1446 %. Druhý největší nárůst zaznamenala firma AT&T (1240%) a třetí Amazon (941%).

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+