10 podnikatelských blogů, které se vyplatí sledovat

Řada podnikatelů nechává nahlédnout do kuchyně svého podnikání. Pokud hledáte inspiraci, rady nebo tipy, blogy úspěšných podnikatelů jsou tím pravým zdrojem.

Rozvoji vašeho podnikání mohou pomoci poznatky, rady či tipy zkušenějších podnikatelských kolegů. Jednou z možností, jak je získat, tvoří blogy, které si někteří podnikatelé vedou. Podívejte se na náš výběr nejzajímavějších podnikatelských blogů, které se vyplatí dát do RSS čtečky.

Čtěte také: Jakých přehmatů se při psaní firemního blogu vyvarovat? Poradíme vám

Blog Johna Vanhary

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Které podnikatelské blogy sledovat?

Blog, který by vám určitě neměl chybět, se jmenuje Podnikanivusa.com a píše ho John Vanhara (původně Jan Vaňhara). Jak napovídá název, Vanhara se na blogu věnuje svému podnikání v zámoří. To ale neznamená, že by si z jeho poznámek nemohli nic odnést čeští čtenáři, jelikož Vanharův záběr je opravdu široký. Hodnota Vanharových firem se pohybuje v řádech desítek milionů dolarů. Vlastní například společnost IncParadise.com, která se věnuje zakládání firem, či společnost Shipito.com na zasíláni zásilek z USA do celého světa. John Vahnara rovněž vystupoval jako jeden z investorů v pořadu České televize Den D.

Blog Tomáše Čupra

Ve sbírce blogů se vyplatí mít i blog Tomáše Čupra, zakladatele Slevomat.cz nebo Dámejídlo.cz. Čupr se na blogu kromě obchodních věcí věnuje i názorům na aktuální témata. Často se Čupr zabývá i internetovým podnikáním a věcem, které s tím souvisí. Tím umožňuje čtenářům vhled do oboru, kterému se sám úspěšně věnuje. Nevýhodou Čuprova blogu je, že poslední dobou příliš nových příspěvků nepřidal.

Blog Jana Barty

A do třetice blog úspěšného podnikatele, který rozhodně neuškodí mít v RSS čtečce. Jedná se o blog Jana Barty, který zbohatl na obchodování s internetovými doménami a momentálně vlastní například bulvární server Extra.cz. Barta často píše o poznatcích z byznysu, o svých obchodech či investicích. Barta se nebojí podělit o podnikatelské nápady, které se mu honí hlavou, a také o nich se čtenáři diskutovat.

2 blogy Marka Prokopa

Málokdo by v internetové komunitě neznal jméno Marka Prokopa, konzultanta internetového marketingu v rodinné společnosti Prokop software a spoluzakladatele české digitální agentury H1.cz. Velké oblibě se mezi čtenáři těší hlavně jeho weblog Sovavsiti.cz, kde uvádí rady a tipy ohledně SEO a obecně k internetovému marketingu. Sovavsiti.cz však v posledních měsících ustoupila dalšímu blogu Marka Prokopa na adrese dokosiku.blogspot.cz. Na tomto blogu popisuje Prokop vznik nového e-shopu, který vytváří a který rovněž spoluvlastní. Chci zaznamenávat celý příběh našeho e-shopu tak, jak se bude postupně odehrávat. O čem přemýšlíme, jak přemýšlíme, co vymýšlíme. Co děláme, proč to děláme a jak to děláme. Co se nám daří i co nedaří, napsal Prokop v prvním svém příspěvku a toho se už rok drží. Pro všechny začínající e-shopaře, a nejen ty, jde o cenný vhled do vzniku e-shopu a do problémů, které se s tím pojí.

Petr Soukup

Do výčtu podnikatelských blogů si též přidejte blog Petra Soukupa, který podniká v oblasti e-shopů. Blog se zabývá provozováním eshopů, zákulisí Soukupovy služby Simplia.cz (pronájem e-shopů a provoz affiliate sítě) a podnikáním obecně. Soukup píše rovněž o “offline” problémech, se kterými se ve svém podnikání setkává.

David Lörincz

Jméno Davida Lörincze sice není příliš známé, pokud vás ale zajímá marketing na Facebooku, rozhodně si jeho blog do RSS čtečky přidejte. Lörincz své postřehy a rady předává poutavou formou a všechny příspěvky jsou psané velice prakticky a návodně. S Lörinczovými texty se můžete též nově setkat na serveru Podnikatel.cz.

Čtěte také: Přestaňme fetovat na Facebooku fanoušky, lajky a komentáře

Ivan Sárközi

Pokud vás zajímá internetové podnikání a především informace okolo domén, sledujte blog 404m.com, za kterým stojí Ivan Sárközi. Blog se mezi jinými vyjímá tím, že nový příspěvek se na něm objeví skoro každý den. Také Ivan Sárközi už přispěl textem pro server Podnikatel.cz.

Čtěte také: Každý podnikatel na volné noze by měl blogovat. Vytváří si svou obchodní značku

Jiří Rostecký

Že mohou zajímavé poznatky sdílet i mladí podnikatelé, dokazuje svým blogem 21letý Jiří Rostecký. Ten spoluvlastní společnost iParťák, která cílí na podnikatele na internetu. Blog Jiřího Rosteckého obsahuje různé tipy a praktické rady, a to nejen z oblasti internetového podnikání. Rostecký píše i o svém přístupu k podnikání, o změnách, kterými si v podnikání prošel, nebo o fungování své firmy.

Andrej Babiš

Na blogu miliardáře Andreje Babiše se sice žádné tipy a rady pro váš byznys nedozvíte, přečíst si názory, kritiky a plány stávajícího ministra financí ale není nikdy od věci.

A které podnikatelské blogy čtete vy? Přidejte své favority do diskuze pod článkem.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+