Hlavní navigace

10 tipů, jak na kvalitní e-mailovou kampaň

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Redakce 13. 4. 2015

[INFOGRAFIKA] E-mailová kampaň může jako propagační nástroj efektivně fungovat, jen je třeba držet se osvědčených zásad. Čtěte, čemu věnovat největší pozornost.

E-mail jako nástroj pro oslovení potenciálního zákazníka nemusí být jen otravným spamem. Pokud se chystáte propagovat značku prostřednictvím e-mailové kampaně, držte se desítky zaručených tipů. 

Čtěte také: Dobrý newsletter není otravný spam. Spíš milostné psaní

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

1. Vhodný předmět a odesílatel

Text v předmětu hraje jednu z hlavních rolí. Právě ten většinou rozhodne, zda příjemce mail otevře, či jej rovnou smaže. Měl by být krátký a atraktivní. Rozhodně se do předmětu nehodí dlouhá souvětí.

Čtěte více: Čtěte také: Newsletter prodává předmět e-mailu. Čtěte 5 tipů, jak předmět napsat poutavý

2. Seznam příjemců

Před vytvářením e-mailové kampaně je dobré mít připravenou databázi příjemců. Jméno, příjmení, adresa, informace o již zakoupeném zboží nebo službách a dále pak datum posledního nákupu apod. jsou zásadní informace, které poslouží k lepšímu cílení.

Mohlo by zaujmout: 7 způsobů, jak můžete v e-shopu získat e-maily na své (potenciální) zákazníky

3. Atraktivní forma sdělení

Forma sdělení by měla být originální. Nemusí se týkat pouze vzhledu, ale také způsobu psaní. 

4 Obsah e-mailu

V obchodním sdělení by ze zákona neměla chybět možnost odhlásit se z odběru, a také kontaktní údaje odesílatele. Vhodné je také například přidat možnost přeposlat odkaz příteli.

Čtěte také: Čtěte také: 7 tipů, jak zabránit zákazníkům v odhlašování e-mailových novinek

5. Vyvarujte se chybám

Hrubka v obchodním sdělení snižuje jeho důvěryhodnost. Je dobré text několikrát zkontrolovat. A to nejen po gramatické stránce, ale také je určitě vhodné ověřit, zda se názvy produktů a služeb shodují s nabízenými.

6. Zacílené sdělení

V textu by nemělo chybět oslovení příjemce, tím se sdělení stává více personalizované. Vhodné je také nabídku každému adresátovi přizpůsobit.

Čtěte také: Posílat nevyžádané obchodní sdělení se vám nemusí vyplatit. Přijdete o miliony

7. Odkazy a jejich sledování

Dopad e-mailové kampaně lze sledovat a vyhodnocovat prostřednictvím odkazů, které jsou umístěné v mailu. Vyplatí se určitě funkčnost odkazů zkontrolovat.

8. Přizpůsobit e-mail různým druhům zobrazení

Už dávno se maily neotevírají pouze v počítači. Je dobré sdělení přizpůsobit pro všechna možná zařízení. Je důležité, aby byl váš e-mail dobře zobrazitelný a srozumitelný všude a za všech okolností.

9. Zamířit rovnou na cíl

Před spuštěním e-mailové kampaně je nutné promyslet, pro koho je určena, v jakém časovém intervalu. vyplatí se selekce příjemců, u kterých lze očekávat zájem o předkládanou informaci. Připomínejte se těm, kteří už jednou zákazníky byli. 

 

Potřebujete radu od odborníka? Využijte našich odborných poraden.

10. Hodnocení kampaně

Důležitá je zpětná vazba, která prozradí, zda měla kampaň efekt. Je možné využít statistických údajů na základě porovnání výsledků jednotlivých kampaní. Zkoušejte různá znění newsletterů, různé předměty e-mailů a vyhodnocujte, která varianta je úspěšnější.

Zdroj: Mailkit

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Root.cz: Chytré hodinky Pebble úplně končí

Chytré hodinky Pebble úplně končí

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu