Hlavní navigace

3 vteřiny rozhodují u většiny lidí o tom, zda si váš e-mail vůbec přečtou

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek 16. 2. 2016

Mějte na paměti, že více než polovina uživatelů se na základě předmětu e-mailu rozhodne do 3 vteřin, zda ho přečíst. Nepodceňujte proto předmět zprávy.

Pouhé 3 vteřiny rozhodují u většiny lidí o tom, zda si přečtou doručený e-mail. Jestliže tak například chcete svým newsletterem zaujmout zákazníky, musíte vymyslet co nejúdernější předmět zprávy. Tady jsou naše tipy.

Čtěte také: Newsletter prodává předmět e-mailu. Čtěte 5 tipů, jak předmět napsat poutavý

Většina lidí se rozhodne do tří vteřin

Ilustrační obrázek.
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Průzkum společnosti Movable Ink ukázal, že většina uživatelů elektronické pošty má během několika sekund po jejím otevření jasno, které e-maily přečte a které skonči ve SPAMu či koši. Do tři vteřin učiní rozhodnutí 51,5 % uživatelů, od 3 do 15 sekund 28,7 % příjemců a jen necelá pětina zvažuje déle. Rozhodující je pro přečtění je předmět e-mailu, který musí být překvapivý, neotřelý a samozřejmě také pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. Pokud je e-mail otevřen, potom o jeho dalším čtení rozhoduje grafika, struktura a první slova. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je zaručena, radí Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.

Několik dalších tipů, jak předmět koncipovat

Předmět e-mailu byl samozřejmě důležitý odjakživa, od té doby, co Seznam zřídil složku hromadné, má však ještě větší váhu než dříve. Když už se uživatel do složky “Hromadné” totiž dostane, čekají tam na něj desítky i stovky obchodních sdělení. Takže první, co ho musí zaujmout, je právě váš e-mail. Respektive předmět vašeho e-mailu, protože to je vše, co v náhledu nepřečtené pošty vidí. Ondřej Valuštík, odborník na e-mailing, radí v předmětu:

  • Využívat čísla a procenta
  • Být vtipní, aktuální a reagovat na aktuální dění kolem vašeho oboru
  • Být stručný, jasný, krátký

Podle Valuštíka musí být z předmětu e-mailu na první dobrou jasné, co bude obsahem e-mailu. S tvorbou předmětu si dejte na čas. Myslete na to, že těch pár slov rozhodne o tom, zda váš e-mail bude vůbec otevřen. Potažmo tedy rozhoduje i o tom, jestli celá práce s tvorbou a rozesláním e-mailu byla nebo nebyla zbytečná. Takže nemá cenu to uspěchat. Napište si několik variant, vyberte jednu a nechte ji uležet. Pokud se vám bude zdát dobrá i po 24 hodinách, použijte ji, doporučuje Valuštík.

Čtěte více: Složka „Hromadné“ v poště od Seznamu ničí e-mailing firem. Víme, jak z toho ven

Našli jste v článku chybu?

27. 2. 2016 13:13

soumenvodnetbooku (neregistrovaný)

A úplně nejdůležitější pravidlo - když svůj newsletter lidem nutíte, posíláte jim ho bez jejich souhlasu, případně jste si ten souhlas opatřili takovým způsobem, že o jeho udělení adresát nemá ponětí (předzaškrtnutá políčka apod.), pak se nedivte, že jej mažou a dávají do spamu. Vy pak plýtváte čas na oslovování zákazníků, kteří si oslovováni být nepřejí.

27. 2. 2016 9:49

Yarda (neregistrovaný)

Například když mi přijde emajl od Zumajlu, tak to okamžitě mažu a ani nečtu Předmět.

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu