300 tisíc podnikatelů musí dnes nejpozději zaplatit nové minimální zálohy

Dnešek je posledním dnem, kdy zdravotní pojišťovna připisuje bez penále nové minimální zálohy. Ty se od letošního roku zvýšily.

Více než 300 tisíc podnikatelů má dnes poslední šanci uhradit zvýšené minimální zálohy na zdravotní pojištění. Nová výše se zvýšila na 1797 korun. Ta se týká i těch, kteří mají odvádět zálohy z minimálního vyměřovacího základu.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Máte již zaplacené nové minimální zálohy na pojistné na zdravotní pojištění?

Nová minimální záloha na pojistné na zdravotní pojištění se zvýšila na základě nové výše průměrné měsíční mzdy. Ta je pro rok 2015 stanovena na částku 26 611 korun. Minimální vyměřovací základ je pak polovina z této částky. Rovná se tedy 13 305,50 korunám. Minimální měsíční zálohy OSVČ se pak počítá jako 13,5 % z této částky, což po zaokrouhlení vychází na zmiňovaných 1797 korun.

Tato částka je splatná za leden nejpozději do 9. února včetně. Za den splatnosti se přitom považuje den, kdy byla částka připsána na účet zdravotní pojišťovny. Při klasickém bankovním převodu, který podnikatelé zadají až dnes, riskují penále.

Jak na daň z příjmů?

Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.

 

Minimální zálohy platí za leden i ti podnikatelé, kteří v roce 2015 zahájili samostatnou výdělečnou činnost. Zálohy naopak nemusí platit ta OSVČ, která je současně zaměstnancem a samostná výdělečná činnost není hlavním zdrojem jejích příjmů.

S platbami pojistného souvisí také povinnost stanovená všem OSVČ v souvislosti se změnou zdravotní pojišťovny: Pokud osoba samostatně výdělečně činná změní zdravotní pojišťovnu, je povinna předložit nově zvolené zdravotní pojišťovně doklad o výši záloh na pojistné vypočtených z vyměřovacího základu, doplnil Oldřich Tichý, mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP).

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+