Hlavní navigace

33 marketingových tipů a rad, jak svoji firmu ještě lépe zviditelnit

 Autor: www.isifa.com
Jana Koutná

Neplaťte za reklamu zbytečně navíc, budujte si svoji klientelu raději kvalitně než kvantitativně. Jaké další tipy a rady máme pro vás z oblasti marketingu?

Žádná marketingová rada ani tip vám nezaručí stoprocentní úspěch. Může být však vodítkem, jak byznys posunout o kousek dál. Nabízíme 33 marketingových tipů a rad, jak svoji firmu ještě lépe zviditelnit. 

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek

Marketingový tip č. 1:

Když budete posílat emailovou zprávu (nabídku) na adresu z databáze, kterou jste zakoupili nebo získali, příjemci této zprávy vás zřejmě nebudou znát, a proto existuje vysoká pravděpodobnost, že budou považovat váš email za spam. O to důležitější je věnovat pozornost předmětu a obsahu zprávy. Pokud se totiž stane, že vaše pošta bude považována za nevyžádané obtěžování, tak od vás příjemci nic nekoupí a nejenom to, mohou o vás začít šířit negativní zprávy na sociálních sítích a říkat svým známým, že je spamujete. Podle toho pak začne být vnímána vaše značka.

Marketingový tip č. 2:

Je důležité umět rozeznat, které marketingové aktivity umíte dělat a které z nich umíte dělat efektivně. Každý umí napsat text marketingové zprávy nebo emailu, ale specialista – copywriter může získat o stovky procent vyšší míru odezvy než průměrný amatér.

Marketingový tip č. 3:

Jestli chcete, aby váš byznys profitoval z pozitivních referencí, musíte dát lidem zajímavý důvod nebo myšlenku, o které by stálo za to mluvit.

Marketingový tip č. 4:

Čas od času svým klientům zavolejte, jenom abyste se zeptali, jak se jim vede. Nenuťte jim však něco k prodeji. Pouze se jim ozvěte jako někomu, na kom vám záleží.

Marketingový tip č. 5:

Staňte se známými ve svém oboru pro nejlepší péči o své zákazníky. Takováto reputace má hodnotu zlata. Nabízet nejlepší zákaznický servis totiž znamená, že si udržíte stávající klientelu déle a nové zákazníky získáte mnohem jednodušeji.

Marketingový tip č. 6:

Zrevidujte vaše současné marketingové aktivity a ihned zrušte vše, co nefunguje. Většina vlastníků malých firem používá 2 – 3 formy marketingu, a to hlavně proto, že je to pro ně komfortní.

Marketingový tip č. 7:

Nejúspěšnější firmy nečekají na to, až se jejich obchod zpomalí nebo zhroutí a až poté se začnou zabývat marketingem. Marketing je průběžnou funkcí v rámci všech úspěšných firem.

Marketingový tip č. 8:

Kdy naposledy doporučila vaše účetní nebo váš bankéř vaší firmu novému klientovi? Jestli se to už dlouho nestalo, zeptejte se jich, proč je tomu tak. Tito lidé mají hodnotný přístup ke stovkám kontaktů a mohou být skvělým zdrojem nových zákazníků.

Marketingový tip č. 9:

Podívejte se i mimo svůj obor a získejte nové marketingové nápady a inspiraci “zvenku”. Když budete jednoduše kopírovat aktivity konkurence, bude těžší a mnohem dražší zviditelnit vaši značku a dosáhnout toho, aby vaší zprávu potenciální klienti uslyšeli, uviděli nebo přečetli.

Marketingový tip č. 10:

Používejte pravý, ručně psaný podpis na direct-marketingových dopisech, může to zvýšit pozitivní zpětnou vazbu, a to velmi výrazně. I když je tento tip realistický pouze v případech malých kampaní nebo mailingů, práce navíc za to stojí.

Marketingový tip č. 11:

Investujte do knihy, audio programu nebo do kurzu o tom, jak reagovat na příchozí telefonické hovory efektivněji. I když zvednete efektivitu pouze o 15 procent, v následujících šesti měsících budete sledovat nárůst vašeho byznysu.

Marketingový tip č. 12:

Udělejte z vaší webové stránky stroj na generování nových potenciálních klientů pomocí dvou jednoduchých kroků. Nejdříve optimalizujte vaše stránky pro vyhledávače, a to proto, aby vás vaši potenciální klienti mohli jednoduše najít. Za druhé, nechte si napsat obsah stránek odborným copywriterem tak, aby byli lidé, kteří vás najdou, motivovaní vám zavolat, navštívit vás nebo vám napsat. Toto je extrémně silný a nákladově efektivní způsob získávání správných potenciálních klientů a poptávek.

Marketingový tip č. 13:

Schovávejte si kopie všech marketingových materiálů, které vás motivovaly k nákupu nebo registraci na webu. Pak se na ně podívejte a zjistěte, co se z nich můžete naučit, případně jak je můžete použít ve vašem oboru.

Marketingový tip č. 14:

Nejlepší marketingové nápady se mohou objevit kdykoliv a tak se ujistěte, že je budete schopni včas zaznamenat. Noste s sebou malý digitální audio rekordér. Jsou velmi levné a jejich použití je velmi jednoduché.

Marketingový tip č. 15:

Neustále hledejte způsoby, jak zvýšit hodnotu vašich služeb. Čím více hodnoty nabízíte, tím jednodušeji získáváte nového zákazníka a zároveň o to těžší je pro stávajícího klienta vás opustit.

Marketingový tip č. 16:

Kdo je nyní nejúspěšnější osobou či firmou ve vašem oboru? Zjistěte to a podívejte se, co se z jejich úspěchu můžete naučit. Rychlá studie nejméně úspěšných firem může být rovněž hodnotná, protože vám ukáže, čemu se vyhnout.

Marketingový tip č. 17:

Ujistěte se, že vaše kontaktní údaje jsou správné a dobře viditelné na každém materiálu, který odešlete.

Marketingový tip č. 18:

Můžete uvést alespoň jeden skutečně dobrý důvod, proč využít spíš vašich služeb než služeb konkurence? Jestli ne, tak je na čase přidat unikátní a hodnotnou dimenzi v poskytování vašich služeb. Je to jednodušší a méně nákladné a výsledky se dostaví rychleji než v případě, že nabízíte běžné služby.

Marketingový tip č. 19:

Než od někoho přijmete marketingovou radu, hlavně online, zjistěte si něco o jejím poskytovateli. Mnoho marketingových tipů na internetu nemá vysokou kvalitu a tak může vážně poškodit vaši firmu.

Marketingový tip č. 20:

Reference mohou být velmi efektivní pouze, když jsou užívány správně. Ujistěte se, že všechny reference, které používáte, jsou od lidí, které váš potenciální zákazník zná a že posuzují různé složky vámi poskytovaných služeb.

Marketingový tip č. 21:

Co uvidí potenciální zákazníci, když začnou hledat vaše jméno nebo vaši firmu na Googlu či Seznamu? Skoro 95 % lidí nyní prověřuje potenciálního dodavatele ve vyhledávačích předtím, než se rozhodnou něco koupit.

Marketingový tip č. 22:

Než začnete psát marketingovou zprávu, zaměřte se stoprocentně na svého nejoblíbenějšího klienta. Marketingová zpráva, která není zaměřená na nikoho, také nikoho neosloví, nemotivuje ani neinspiruje k reakci. A pokud budete chtít oslovit příliš širokou cílovou skupinu, stane se, že nebudete relevantní pro nikoho. Soustřeďte se na jednotlivce nebo malé skupiny.

Marketingový tip č. 23:

Vyhněte se používání samolepek s natištěnými adresami na obálkách. Takováto pošta putuje většinou rovnou do koše. Získáte vyšší odezvu, když použijete obálku s průhledným oknem a natištěným jménem a adresou přímo na dopise, protože více lidí obálku otevře.

Marketingový tip č. 24:

Nikdy si nestěžujte na to, jak se daří vaší firmě špatně, i když je nejhůř. Špatné zprávy se šíří rychle a lidé se vyhýbají obchodům a doporučování těch, o kterých si myslí, že mohou být “potápějící se lodí”.

Marketingový tip č. 25:

Vyhněte se používání “módních” výrazů ve vašich marketingových materiálech i při jednáních, kdykoliv to bude možné.

Marketingový tip č. 26:

Existuje někdo jiný, než váš přímý konkurent, kdo již má skvělé vztahy s vaší potenciální klientelou? Jejich doporučení vás nebo vašich služeb má hodnotu zlata. Přemýšlejte nad tím, jak je motivovat k tomu, aby o vás šířili zprávy, jak jste skvělí. Výsledky mohu být úžasné.

Marketingový tip č. 27:

Lidé nesnáší, když je obtěžujete nebo pronásledujete. Jestli chcete získávat zakázky, nedělejte to.

Marketingový tip č. 28:

Naše agentura Out Of Office již neplatí za reklamu více, než pár set korun měsíčně, nicméně za posledních 14 dní mne požádaly 3 firmy, abych jim poradila nebo pomohla v marketingu. Toto se děje pouze z důvodu dobré reputace v oboru a protože jsme lehce k nalezení na internetu. Co děláte vy proto, abyste získávali zakázky zdarma? 

Marketingový tip č. 29:

Začněte psát blog a podělte se o své zkušenosti, kdykoliv máte něco hodnotného. Blogy jsou buď zdarma nebo velmi levné, a přesto mohou být skvělým způsobem, jak komunikovat s lidmi.

Marketingový tip č. 30:

Mají vaše webové stránky kontaktní formulář, aby se s vámi mohli vaši potenciální zákazníci spojit? Pokud ano, udělejte ho co nejjednodušším. Jméno a email by měly stačit. Jestli chcete znát název jejich společnosti, telefon, adresu atd., lidi to pouze odradí.

Marketingový tip č. 31:

Propojte vaši osobu s vaší firmou. Pro lidi je jednodušší spolupracovat s firmou, která má svoji osobnost než s firmou, která je neosobní, chladná.

Marketingový tip č. 32:

Když budete budovat vaší obchodní síť, mějte na mysli, že rozsah je mnohem méně důležitý než její kvalita. Neztrácejte čas tím, že budete budovat vztahy s lidmi, kteří nemají žádný významný vliv. Síť deseti dobře propojených a vlivných lidí by měla být dostačující. Takovouto skupinu lidí nepotkáte v typických klubech nebo na společenských událostech.

Marketingový tip č. 33:

Je mnohem jednodušší prodat něco stávajícímu zákazníkovi než prodat něco úplně cizímu člověku, který vás nezná. Najděte 3 nové služby, které budou pro vás ziskové a které vaši klienti skutečně potřebují, a pak je nabídněte svým stávajícím zákazníkům. Toto je zřejmě nejrychlejší způsob, jak generovat nárůst obratu a zisku.

Našli jste v článku chybu?

18. 1. 2013 0:52

Souhladím, jenom bych doplnil :-)

28
Hodně záleží na oboru činnosti a míře konkurence. Někde to levně prostě nejde. U sezónních prací také záleží na ročním období.
Hlavně se nebát s někým poradit. Kamarád se takhle "bez konzultace" nechal ukecat a dal 12 000 Kč na úplně nesmyslnou reklamní kampaň. Přitom jiná kampaň, kterou jsme pro něj dělali, mu zajišťuje značnou část jeho zisku.

29
Spousta lidí (i já se řadím mezi ně) má problémy s překlepy, či češtinou obecně. Pokud se psaním neživíte, nec…



Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?