Hlavní navigace

5 bodů, kterými se řídím při propagaci na Facebooku

12. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 258398
Prakticky každá firma pracující v oboru internetového marketingu se musí ponořit do vod sociálních médií. Jak na to? Tady je 5 tipů.

Mnoho lidí už propagaci své firmy na Facebooku zavrhlo, protože je to stálo nemalé peníze a výdělky byly mizivé. Začali tedy tvrdit, že Facebook je zlo a podstatou reklam je oškubat co nejvíce lidí. Je sice pravdou, že při nesprávném nastavení kampaně peníze spíše proděláváte, kde ale dnes takové riziko není? Po zkušenostech s Facebookovou kampaní máme určitá pravidla, která dodržujeme. Dnes bych vám rád představil 5 nejdůležitějších.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Také kampaň na Facebooku můžete přechytračit. 

1. Analyzujeme kampaň před spuštěním

Jako u každé kampaně, kterou se chystáte provést, je důležitá prvotní analýza. Před spuštěním Facebook reklamy je nutností určit cílové zákazníky a na ty pak reklamu cílit. I zdánlivě nedůležitá informace, jako je třeba rodinný stav, může být pro kampaň stěžejním bodem. Mohu uvést příklad naší nedávné zakázky. Pracovali jsme na Facebookové kampani pro svatební fotografku a cílem bylo „dohodit“ nové zakázky. Kromě ostatních demografických údajů jsme nechali reklamu zobrazovat pouze zasnoubeným lidem. Netvrdím, že jen díky této separaci byla kampaň úspěšná, ale určitě jsme ušetřili peníze na proklicích, které by k objednávce služeb stejně nevedly.

2. Vždy měříme konverze

Bez tohoto bodu u nás nemůže kampaň vzniknout. Bez měření konverzí nikdy nebudete vědět, jak byla kampaň úspěšná, co na ní fungovalo a co ne. Google Analytics je sice fajn, ale při této kampani je lepší použít rovnou funkci „Konverze na webu“ od Facebooku, kterou najdete při výběru reklam. Pro sledování konverzí musíte před spuštěním kampaně na váš web přidat sledovací pixel, který vám vygeneruje přímo Facebook při vybírání reklamy.

3. Na textu a obrázcích nám nejvíc záleží

K reklamě máte možnost přidat až 6 obrázků, které podporují vaše prodeje. Z vlastních zkušeností doporučuji využít všechny. Během probíhající kampaně pak máte možnost vyselektovat jen ty nejlepší. Obrázek je první, čeho si člověk všimne, proto dbejte na jeho kvalitu. Měl by být kontrastní vůči okolním příspěvkům, barevný atd.

Obrázek tedy lidi zaujme. Text je však to, co je má přesvědčit o koupi. Je důležité psát přímo k věci. Stará poučka, které se držím dlouhá léta, říká, že méně = více. V praxi to funguje tak, že připravený text osekáváme tak dlouho, dokud nezůstane jen to nejdůležitější, co už škrtnout nejde. V té chvíli jste dospěli do bodu, kdy je text perfektní.

Tip: Ve firmě dáváme přednost formě platby za klik (CPC) před platbou za zobrazení (CPM). Při této volbě píšeme už v popisku cenu služby/produktu. Zabrání to proklikům od lidí, kteří by nakonec stejně nic nekoupili.

4. Cílíme na věk

Zdánlivě jednoduchý bod, který ale může při nesprávném nastavení pokazit celou kampaň. Jak je známo, Facebook využívají hojně mladí lidé. Myslím tím i mladé uživatele pod 15 let. Z těch, lidově řečeno, nekouká ani vindra. Pokud myslíte, že přemluví své rodiče a ti jim produkt koupí, nespoléhejte na to. Také jsem tomu kdysi věřil. Dnes vím, že je lepší nabídnout produkt přímo rodičům.

Horní věkovou hranici doporučuji určit. Pokud zanecháte toto pole volné, obsah se bude zobrazovat i lidem, kteří na Facebooku svůj věk nezadali. V důsledku by to mělo stejný efekt, jako byste neurčili věkovou hranici vůbec.

skoleni_15_4

5. Každá hodina je pro nás důležitá

Na internetu je spousta statistik, které potvrzují to, co chci právě sdělit. Na dni a hodině při prodeji na internetu záleží. Každý obchodník by měl primárně sledovat své statistiky a těm běh kampaně podřídit. Statisticky nejčastěji však lidé nakupují na začátku týdne ve večerních hodinách. Na Facebooku jde tomuto času kampaň podřídit tak, že ji budete v neproduktivní hodiny vypínat. Ušetříte tak peníze, které můžete využít v lepších hodinách později.

Dalším zajímavých „přechytračením“ Facebooku je nastavování vyššího denního rozpočtu, než si můžete dovolit. Při nastaveném rozpočtu na 100 korun se budou peníze postupně utrácet celých 24 hodin. Pokud však chcete nejvíce reklam zobrazovat ve večerních hodinách, nebojte se přidat na rozpočtu a spustit reklamu až třeba kolem 20. hodiny. Musíte si ale hlídat, abyste nepřevýšili váš reálný rozpočet, a kampaň ve vhodnou chvíli ukončete.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).