5 rad, jak uspět při osobním prodeji

Pokud chcete být úspěšní při osobním prodeji, musíte se především přizpůsobit vašemu protějšku. Přinášíme pět tipů, které vám mohou pomoci.

Pokud patříte mezi většinu lidí, tak u vás někdy zazvonila paní z kabelové televize, dal si s vámi schůzku finanční poradce nebo vás na ulici zastavil prodejce parfémů.Možná byste se naopak rádi prosadili v tomhle typu byznysu, kterým se dá prodávat spousta věcí a služeb. Čtěte také: Přímý prodej je unikátní možnost drobného podnikání

Jedním ze základních východisek je, že kdykoliv komunikujete se zákazníkem osobně, metody, které používáte k prodeji, musí být přizpůsobeny na míru vašemu protějšku. Osobní prodej vyžaduje pružného prodejce, který je schopný rychle navázat osobní vztah se zákazníkem a následně ho přesvědčit k nákupu. Prodávat něco dům od domu je dovednost, kterou je třeba získat a neustále pilovat. Pomůže vám přitom držet se těchto kroků.

1. Perfektní vzhled

Jako obchodník byste se měl prezentovat čistým a slušivým vzhledem. Chcete po lidech, aby vás pustili za dveře svého bytu a proto na ně musíte působit dobře. S větší pravděpodobností překoná tuto první bariéru někdo v obleku a kravatě než ve vytahaných džínách a tričku.

2. Respektujte přání lidí

Pokud má někdo napsáno na dveřích „nezvoňte s obchodními nabídkami“, respektujte to a nesnažte se ho přesvědčit, aby zrovna u vás udělal výjimku. Stejně tak, pokud někdo otevře a vzápětí vám řekne, že si nic nepřeje, respektujte jeho přání. Rozlučte se klidným a přátelským způsobem a poděkujte mu za jeho čas. Možná se mu opravdu nehodil zrovna okamžik, kdy jste zazvonili a takto si k němu nezavřete nadobro cestu.

3. Nezačínejte hned s nabídkou

Úspěšní osobní prodejci nezačínají okamžitě prodávat. Místo toho začínají navazovat s potenciálním zákazníkem vztah. Je mnohem těžší zavřít před nosem dveře někomu, kdo je opravdu příjemný a přátelský. Navažte neformální hovor, zeptejte se, jak se má, to vám pomůže dostat protějšek do správní nálady a odbourat obavy. 

4. Představte sebe a firmu

Poskytněte vašemu potenciálnímu zákazníkovi jasné informace o vás i firmě, kterou zastupujete. Ujistěte se, že všemu rozuměl a je mu jasná vaše nabídka. Informujte bezezbytku i podmínkách obchodu, o možnosti vrácení zboží atd. Čtěte také: 10 způsobů, jak docílit opakovaného nákupu

EBF16

5. Nenechte se znechutit

Osobní prodej je těžká práce. Vyžaduje čas ji dobře zvládnout. I ti nejlepší prodejci mají den, kdy jim všichni zabouchávají dveře před nosem. Uvědomte si, že za tím není nic osobního. Už za dalšími dveřmi může být někdo, koho potěší vaše nabídka a uděláte s ním obchod. Proto to nevzdávejte a vytrvejte.

Autor Vladimír Kuchař je poradcem pro marketing a rozvoj firem, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+