Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

5 rad, jak uspět při osobním prodeji

Autor: 329515

Pokud chcete být úspěšní při osobním prodeji, musíte se především přizpůsobit vašemu protějšku. Přinášíme pět tipů, které vám mohou pomoci.

Pokud patříte mezi většinu lidí, tak u vás někdy zazvonila paní z kabelové televize, dal si s vámi schůzku finanční poradce nebo vás na ulici zastavil prodejce parfémů.Možná byste se naopak rádi prosadili v tomhle typu byznysu, kterým se dá prodávat spousta věcí a služeb. Čtěte také: Přímý prodej je unikátní možnost drobného podnikání

Jedním ze základních východisek je, že kdykoliv komunikujete se zákazníkem osobně, metody, které používáte k prodeji, musí být přizpůsobeny na míru vašemu protějšku. Osobní prodej vyžaduje pružného prodejce, který je schopný rychle navázat osobní vztah se zákazníkem a následně ho přesvědčit k nákupu. Prodávat něco dům od domu je dovednost, kterou je třeba získat a neustále pilovat. Pomůže vám přitom držet se těchto kroků.

1. Perfektní vzhled

Jako obchodník byste se měl prezentovat čistým a slušivým vzhledem. Chcete po lidech, aby vás pustili za dveře svého bytu a proto na ně musíte působit dobře. S větší pravděpodobností překoná tuto první bariéru někdo v obleku a kravatě než ve vytahaných džínách a tričku.

2. Respektujte přání lidí

Pokud má někdo napsáno na dveřích „nezvoňte s obchodními nabídkami“, respektujte to a nesnažte se ho přesvědčit, aby zrovna u vás udělal výjimku. Stejně tak, pokud někdo otevře a vzápětí vám řekne, že si nic nepřeje, respektujte jeho přání. Rozlučte se klidným a přátelským způsobem a poděkujte mu za jeho čas. Možná se mu opravdu nehodil zrovna okamžik, kdy jste zazvonili a takto si k němu nezavřete nadobro cestu.

3. Nezačínejte hned s nabídkou

Úspěšní osobní prodejci nezačínají okamžitě prodávat. Místo toho začínají navazovat s potenciálním zákazníkem vztah. Je mnohem těžší zavřít před nosem dveře někomu, kdo je opravdu příjemný a přátelský. Navažte neformální hovor, zeptejte se, jak se má, to vám pomůže dostat protějšek do správní nálady a odbourat obavy. 

4. Představte sebe a firmu

Poskytněte vašemu potenciálnímu zákazníkovi jasné informace o vás i firmě, kterou zastupujete. Ujistěte se, že všemu rozuměl a je mu jasná vaše nabídka. Informujte bezezbytku i podmínkách obchodu, o možnosti vrácení zboží atd. Čtěte také: 10 způsobů, jak docílit opakovaného nákupu

5. Nenechte se znechutit

Osobní prodej je těžká práce. Vyžaduje čas ji dobře zvládnout. I ti nejlepší prodejci mají den, kdy jim všichni zabouchávají dveře před nosem. Uvědomte si, že za tím není nic osobního. Už za dalšími dveřmi může být někdo, koho potěší vaše nabídka a uděláte s ním obchod. Proto to nevzdávejte a vytrvejte.

Autor Vladimír Kuchař je poradcem pro marketing a rozvoj firem, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Našli jste v článku chybu?