5 tipů, jaké příspěvky sdílet na firemních sociálních účtech

Založením firemní stránky na Facebooku nebo na Google+ to nekončí. O své fanoušky se musíte starat, jenže jaké příspěvky vlastně publikovat?

Zkoušejte si se sociálními sítěmi hrát. K co nejlepšímu organickému dosahu příspěvků je možné použít pár technik, které vám napomohou, jak se vaše stránka, a tedy i vaše značka, dostane do širšího povědomí vašich potenciálních zákazníků. Vůči svým fanouškům musíte být aktivní, nestačí jen publikovat příspěvek: Máme nové zboží na skladě, nebo Právě teď jsme spustili slevový program. Pokud se fanouškům ozvete jednou za půl roku, nemůžete ani od nich očekávat jakoukoli aktivitu. Jejich přirozená reakce bude stejná jako u přítele, který se vám dlouhou dobu neozval: A on ještě žije?, samozřejmě s ironickým podtónem.

Co tedy vlastně publikovat? Nejdříve se zamyslete, jaký obsah na sociální sítě vůbec dávat. Musíte přemýšlet jako běžný uživatel. Položte si proto tyto základní otázky:

  1. Co sami nejvíce sdílíte?
  2. Jaký druh obsahu nejvíce sdílíte?
  3. Komu všemu tento obsah sdílíte?
  4. A proč to vlastně sdílíte?

Tyto 4 základní otázky vás navedou přesně k tomu, jaký obsah na sociální sítě dávat tak, aby se virálně šířil dál a přidal vám tak pár fanoušků navíc. Je opravdu mylné se domnívat, že když si dáte tlačítko “To se mi líbí” spojené s vaší stránkou na FB na oficiální webové stránky, že lidé budou klikat a přidávat si vás jako na běžícím páse. Toto tlačítko je informačním znakem toho, že vás mohou dohledat i na jiných místech. Vaše značka by musela být už dostatečně velkým lovebrandem, aby si vás zákazníci automaticky přidávali na sociálních sítích. Sociální sítě jsou především příležitostí podchytit nové fanoušky, a tedy i zákazníky, jenže to chce vyvíjet nějakou aktivitu.

Čtěte také: Sociální sítě k podnikání patří. I s nízkým rozpočtem vás zviditelní

Zde je tedy 5 tipů, jaké příspěvky dávat na sociální sítě

Hlavním znakem pro jakýkoli obsah, který na sociálních sítích sdílíte, je spojitost s vaším oborem podnikání. Nemohl jsem si nevšimnout, že kvůli rychlejšímu virálnímu šíření se snaží některé firemní stránky jít cestou publikování nesouvisejících vtipů nebo rádoby vtipných obrázků. Takový obsah se sice rychle šíří, jenže nové fanoušky, respektive zákazníky, vám to nepřinese. Vtipy publikujte, ale pokud mají souvislost přímo s vaším podnikáním. Obsah zároveň publikujte v určitém časovém rozmezí a ve dnech, kdy je aktivita uživatelů na internetu nejvyšší. Osobně doporučuji publikovat nové příspěvky od pondělí do středy, a to v časech mezi 8. až 11. hodinou, 13. až 14. hodinou, a poté až mezi 19. a 22. hodinou. O víkendu pak v neděli večer mezi 17. až 22. hodinou. 

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

I při správě firemních sociálních sítí je nutné vše dobře promyslet. 

Abyste nemuseli myslet na to, že máte na sociálních sítích publikovat nový příspěvek a jste schopni si jej předpřipravit předem, vyzkoušejte nástroje jako Bufferapp nebo Hootsuite, v nichž si můžete konkrétní příspěvek přímo dopředu načasovat a aplikace pak za vás příspěvek vydá ve vybraný čas sama. Jen pozor u Facebooku, pokud se vám bude zdát organický dosah velmi nízký, zkuste postování nakombinovat i s ručním publikováním příspěvků. Facebook se totiž čím dál tím více snaží o omezování podobných aplikací pro automatické publikování obsahu. U Google+, Twitteru nebo LinkedIn nebudete mít žádný problém.

Obrázky vedou

Obrázky jsou obecně na sociálních sítích i na internetu populární. Děláte přestavbu provozovny? Máte nový produkt? Rozbili jste něco při práci? Vyfoťte to. Máte skvělý den? Pořiďte si selfie. Pořizujte fotky tak, jako byste to dělali v okamžiku, kdy chcete sdílet svůj život s přáteli. A pokud nemáte co fotit, stáhněte si pár fotek z volně dostupných fotobank, jako je např. pixabay.com nebo freeimages.com Opět však stahujte pouze ty fotky, které mají úzkou souvislost s vaším oborem podnikání.

Video vede ještě více

Ještě více než obrázky je na internetu populární video. Dnešní telefony už zvládnou natáčet video ve vysokém rozlišení, takže není problém takové video pořídit a obratem sdílet na firemních stránkách. Co natáčet? Opět stejné souvislosti, které byste pořizovali při soukromém sdílení. Máte hospodu? Natočte video, jak váš kuchař zrovna připravuje obědové menu a přidejte k tomu i recept, pokud není zrovna tajným. Zároveň tak dáte i obrázek o vašem zákulisí a vaši zákazníci tak uvidí, že v kuchyni není špína a suroviny jsou čerstvé. To samozřejmě ve videu nezapomínejte zdůraznit. Doporučuji však nahrávat video přímo na sociální síť, a to hlavně u Facebooku. Nahrané video přímo na Facebook má opět větší dosah, než když budete na Facebooku sdílet prostřednictvím YouTube.

K textu přidávejte obrázek

Pokud chcete uživatelům sdělit pouze něco textem, přidejte k němu i obrázek. Facebook opět takové příspěvky upřednostňuje více oproti běžným příspěvkům. Zjistili jste, že se vám počet fanoušků rozrostl na kulatý počet a vy byste jim za to chtěli poděkovat? Udělejte jednoduchou věc. V jakémkoli grafickém programu si vytvořte jednobarevný obdélník a do něj napište aktuální počet vašich fanoušků. My jsme tak udělali při dosažení počtu 4 tisíc fanoušků na našem FB účtu a organický dosah takového příspěvku byl dvakrát vyšší než u běžného textu, který jsme publikovali dříve.

U odkazu nezapomínejte na vychytaný titulek

Sdílíte odkaz na vaši oficiální webovou stránku, kde máte zrovna slevovou akci? Nestačí do postu uvést pouze konkrétní URL, je dobré k tomu přidat i text. Pro lepší interakci je však dobré vymyslet poutavý a hlavně krátký titulek, který bude jiný než se nachází na příslušném odkazovaném URL. Uživatelé sociálních sítí reagují na odkazy stejně jako při čtení obsahu na zpravodajských či odborných portálech. Je pro ně důležitý poutavý titulek a pokud je k tomu ještě zajímavý obrázek, je jejich reakce ještě více zajištěna. Zatímco Facebook a Google+ dokážou načíst obrázky z přiloženého URL, Twitter to nedělá. Navíc u Facebooku můžete načtený obrázek z URL vyměnit za jiný vámi nahraný. Doporučuji nahrát obrázek ve vysokém rozlišení, protože takový příspěvek Facebook v kanále nejnovějších příspěvků opět upřednostní.

widgety

Používejte hashtag

Hashtag si představte jako klíčové slovo, které se stane aktivním odkazem v okamžiku, kdy před něj uvedete křížek #. K čemu je to dobré? Jakmile takové klíčové slovo do svého příspěvku vložíte, máte velkou pravděpodobnost, že se přes něj na vás prokliknou další uživatelé. Nejlépe hashtag funguje na Twitteru a Instagramu. Funguje však i na Google+ a Facebooku. Tvořte opět hashtagy související s vaším podnikáním. Pokud máte hospodu, dávejte klíčová slova ve tvaru jako #oběd #jídlo #sleva a pokud použijete do hashtagu například anglický název, nezapomeňte na jeho konci uvést koncovku “cz”, aby se zobrazil českým uživatelům. Pokud provozujete hotel a nabízíte wellness, uvádějte hashtag ve tvaru #wellnesscz.

Chcete se naučit, jak používat zmíněné aplikace Buffeapp nebo Hootsuite? Hlasujte v anketě a my pro vás připravíme konkrétní návod. 

Anketa

Máme napsat návod pro Bufferapp a Hootsuite?

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 9. 2014 8:54

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+