5 věcí, které by podnikatelé měli dělat každý den

Některé činnosti, které se pojí s životem podnikatele, byste měli dělat každý den. Přinášíme výběr 5 věcí, na které si vyhraďte čas den co den.

Každý člověk, podnikatele nevyjímaje, dělá den co den stejné věci. Některé z nich jsou potřebné a jen stěží lze bez nich fungovat, jiné naprosto zbytečné a zabírající pouze čas. Přinášíme výběr pěti věcí, kterým by se podnikatelé měli věnovat každý den.

1. Odpovědět na e-maily

Minimálně jednou denně, ale ideálně vícekrát, byste měli zkontrolovat svoji e-mailovou schránku a vyřešit korespondenci. Psát vám totiž mohou zákazníci, obchodní partneři nebo zaměstnanci a nechávat čekat na vaši odpověď byste neměli ani jednu skupinu. E-mail patří k důležitým komunikačním nástrojům a pokud se do schránky podíváte jednou týdně, sami sebe připravujete o peníze. Frekvence, jak často zprávy zkontrolovat, se samozřejmě odvíjí od řady věcí a nelze přesně říci, že pětkrát denně je správně, zatímco jednou denně špatně. Pokud se například živíte jako řemeslník a pracujete mimo provozovnu, bude stačit, když e-maily vyřídíte jednou denně. Jestliže naopak provozujete e-shop, měli byste být na e-mailu mnohem častěji, abyste mohli řešit aktuální problémy zákazníků či jejich dotazy. Pozdní odpověď vás totiž může připravit o zákazníky. Když totiž někdo hledá zedníka, pár hodin na odpověď bez problémů počká, v případě obchodu však může v případě prodlevy přejít ke konkurenci.

Čtěte také: Naučte se pracovat se svou e-mailovou schránkou. Přečtěte si naše tipy

2. Zajímat se o provoz a zaměstnance


Foto: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Druhá rada se pojí s první, každý den byste měli nějakým způsobem komunikovat se svými zaměstnanci. Nejde přitom o to, abyste je kontrolovali či jim dávali nějaké úkoly, ale hlavně o to, abyste projevili zájem a informovali je o případných změnách či plánech. Pokud máte například prodejnu, můžete se na ní zastavit. V případě zaměstnanců u počítače můžete použít e-mail a ať už máte jakékoli pracovníky, všem můžete zavolat. Nebojte se zaměstnance při komunikaci pochválit a ocenit. Denní zájem o firmu a její zaměstnance se pozitivně odrazí na jejich výkonech a vzájemné důvěře. Pokud se pak vyskytnou nějaké problémy, budete o nich včas informováni a půjde je jednodušeji vyřešit. Pozor jen, aby šlo opravdu o zájem, o pomoc při řešení problémů nebo informace pro pracovníky a ne o kontrolu a úkolování. Pokud každá vaše návštěva či telefonát bude jen o tom, aby zaměstnanec něco udělal, docílíte pravého opaku, tedy demotivace zaměstnanců.

3. Zjistit, co je v podnikání a oboru nového

Jakožto podnikatelé byste měli být odborníci ve vašem oboru podnikání. S tím souvisí i přehled, co se v oboru děje a jaké jsou aktuální novinky a trendy. Podnikání provází celoživotní vzdělání a kdo ustrne na místě s tím, že se nic nového učit nepotřebuje, může brzy skončit. Samozřejmě to neznamená, že denně budete trávit hodiny tím, že budete pročítat odborné weby či časopisy, ale určitě každý den nějaký čas informacím z oboru nebo podnikání jako celku věnujte. Vzhledem k aktivitě českých zákonodárců se vyplatí sledovat zpravodajské a podnikatelské weby (třeba Podnikatel.cz :-) nebo noviny, kde se dozvíte, jaké změny pro vás politici chystají. Daně se v posledních letech totiž posouvají každoročně a často též dochází k dalším změnám, které dopadají na všechny podnikatele. Rovněž byste měli (ač ne denně) sledovat i konkurenci, i ona vám může, třeba jen inspirací, poskytnout cenné rady a informace.

 

Start: Začněte podnikat s Podnikatel.cz

4. Udělat si pracovní harmonogram na další den

Nějakou formu time managementu by měl aplikovat každý podnikatel. Součást kvalitního time managementu tvoří plánování aktivit. Každý den byste se proto měli připravit na den následující a vytvořit si časový harmonogram. Nemusíte si vše naplánovat do minuty, klidně postačí, když víte, že ráno vyřešíte e-maily, dopoledne navštívíte prodejnu, po obědě se stavíte ve skladu a v 15 hodin máte obchodní schůzku. Když už si další den naplánujete, napište si všechny úkoly na papír nebo do počítače. Nenechávejte si plán pouze v hlavě, na nic nezapomenete a zvýší se i vaše motivace celý váš plán absolvovat.

Čtěte více: 5 největších žroutů času, kteří vás odvádějí od práce

EBF16

5. Strávit čas s rodinou či kamarády

Když server Podnikatel.cz uskutečnil před rokem průzkum mezi živnostníky, jak dlouho denně pracují, většina z nich uvedla, že 10 hodin a více. 90 % podnikatelů navíc uvedlo, že minimálně občas pracují i o víkendech. Že se musíte jako podnikatelé ohánět, nepochybuje asi nikdo, přesto byste měli být schopni vyhradit dostatek času své rodině a přátelům. Zní to jako otřepané klišé, ale opravdu se snažte trávit každý den i se svojí rodinou nebo přáteli. Kdo tvrdí, že nemá na děti nebo kamarády čas, že nemůže, jelikož má moc práce a že musí každý den trávit prací 15 hodin, by se nad sebou měl zamyslet. Většinou to totiž není o tom, že to nejde, ale že dotyčný nechce přeorganizovat čas.

Čtěte více: Kolik hodin denně živnostníci „hákují“? Zpravidla 10 a více, a k tomu víkendy

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 5. 2013 12:05

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+