Hlavní navigace

5 věcí, na které se zaměřte v létě v e-shopu, když klesá poptávka

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek 15. 7. 2015

Léto patří z pohledu většiny e-shopů mezi okurkovou sezónu. To ale neznamená, že byste se měli vydat na měsíční dovolenou a nechat obchod svému osudu.

Letní období patří z hlediska obratů pro většinu e-shopů mezi chudší období. Přestože si raději řada zákazníků užívá dovolenou, než aby nakupovali, neměli by obchodníci v létě rezignovat a založit jen ruce do klína. Přinášíme 5 tipů, co můžete v létě s e-shopem dělat.

Čtěte také: 6 e-shopařů radí, co dělat v „okurkové“ sezóně, kdy vám v obchodě klesá poptávka

5 věcí, na které se v létě zaměřte

Ilustrační obrázek.
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Teplé počasí zpravidla internetové nakupování utlumuje a většina online obchodů tak zažívá přes léto slabší období z hlediska prodejů. Jak uvádí společnost Shoptet, oproti ročnímu průměru se jedná o 9% pokles a oproti prosinci, kdy vrcholí nákupní horečka, dokonce o třetinový propad.

1. Zrevidujte svoji dosavadní činnost

Jednou z důležitých věcí je v létě inovovat svůj e-shop, revidovat svoji činnost a případně opravit web a další marketingové kanály. Nabízí se například nastavení optimalizace pro vyhledávače, úpravy struktury webu, nebo dokonce celý redesign webu. Vše je ale nezbytné naplánovat dostatečně dopředu, doplnila serveru Podnikatel.cz Kateřina Fadljevičová, Key Account Manager agentury Dobryweb.cz.

2. Soustřeďte se na mobilní zařízení

Ani v létě ale nemusíte rezignovat na marketing a podporu prodeje. Pokud máte i v létě co prodávat, ale lidé raději tráví horké dny opalováním a koupáním než nákupy ve vašem e-shopu, tak mějte do posledního detailu promyšlené, zacílené a navzájem propojené reklamní kampaně a remarketing. Soustřeďte se především na mobilní verze kampaní i samotného webu. Mobil má totiž i u vody každý stále při ruce, vysvětlila Kateřina Fadljevičová.

3. Nezapomínejte na newslettery

Prodeje můžete v létě podpořit i přes newslettery. Zatímco internetem lidé brouzdají méně, své e-maily kontrolují neustále, a proto se vyplatí připomenout se a poslat jim krátké newslettery, ve kterých můžete nabídnout letní zboží nebo služby. Ideální je informovat také o slevách a novinkách. Přímý e-mailing na všechny kontakty v databázi je spolehlivý nástroj, jak komunikovat se svými zákazníky a informovat je, upřesnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

4. Přineste slevy a soutěže

Zájem o vaše výrobky lze přes léto podpořit i slevami a různými soutěžemi. Nebojte se proto nabídnout zajímavé nabídky a soutěže. Odborníci doporučují dělat tyto akce pravidelně, a to na denní nebo týdenní bázi.

5. Využívejte sociální sítě

S akcemi úzce souvisí také aktivita na sociálních sítích. Především mladší generace totiž sociální sítě využívá neustále a nezávisle na ročních obdobích. Proto je dobré využít tyto kanály k občasnému informování o nových produktech a slevách, a to formou kvalitních produktových fotografií nebo slevových kupónů. Je nutné být aktuální a reagovat na komunikaci svých klientů obratem, uzavřel Miroslav Uďan.

Našli jste v článku chybu?

18. 7. 2015 16:46

taky odborník (neregistrovaný)

11x spojení "v létě" je fakt debilita..

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

DigiZone.cz: TV Philips a Android verze 6.0

TV Philips a Android verze 6.0

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?