7 častých chyb podle Googlu, které podnikatelé dělají na svých mobilních webech

Podnikatelé již pochopili, že své weby musí optimalizovat i pro mobilní zařízení. Pořád však při této optimalizaci dělají řadu chyb.

Přístup na internet skrze mobilní zařízení si ukrajuje stále větší podíl a na to musí reagovat i podnikatelé. Ti by měli přizpůsobit své internetové stránky mobilům. Řada z nich to sice dělá, přitom se však dopouští chyb. Přinášíme sedm nejčastějších tak, jak je na svém webu sestavila společnost Google.

1) Blokovaný JavaScript, CSS a obrázkové soubory

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Jak upozorňuje Google, mobilní stránky by měly vyhledávači umožnit přístup k JavaScriptu, CSS a obrázkovým souborům. Jestliže web tyto věci blokuje, vyhledávač je penalizuje a posouvá níže.

2) Obsah, který nejde přehrát

Některé typy videí nebo obsahu nelze přehrát na mobilních zařízeních, zpravidla za to mohou licence nebo technologie, které například vyžadují Flash. Google proto doporučuje použít jazyk HTML5, který funguje ve všech webových prohlížečích.

3) Chybné přesměrování

Pokud máte samostatné URL pro mobily, musíte přesměrovat uživatele mobilních zařízení z každé běžné URL na příslušnou mobilní URL. Přesměrování na jiné stránky (například na titulní stránku) je chybou. Pokud nemáte na svých stránkách mobilní ekvivalent URL, raději o tom informuje uživatele, než je přesměrovávat na domovskou stránku webu. Nedělat nic je v tomto případě lepší, než dělat něco špatně, radí Google.

4) 404 u mobilních stránek.

Některé weby se zobrazí na počítačích, ale uživatelům přistupujícím z mobilů hlásí chybovou stránku 404.

5) Chybně nastavené nativní aplikace ke stažení

Mnoho podnikatelů se snaží podpořit svůj web nativními aplikacemi pro mobilní návštěvníky. Pokud je nenabízíte ke stažení správným způsobem, může to způsobit problémy s indexováním a narušit použitelnost webu.

Čtěte také: 5 aplikací, které by neměly chybět ve vašem firemním telefonu

6) Irelevantní prolinky

Běžnou praxí, kterou dělají podnikatelé na svých webových stránkách, jsou irelevantní odkazy ze stránky uzpůsobené pro počítače na mobilní stránky. Jedná se například o situaci, kdy na stránce uzpůsobené pro mobilní zařízení jsou prolinky na stránky uzpůsobené počítačům. Samozřejmě to platí i naopak.

EBF16

7) Pomalé mobilní stránky

Často podnikatelé chybují v tom, že neřeší rychlost načítání svých mobilních stránek. Přitom rychlost načtení patří mezi nejdůležitější faktory.

Více čtěte na Root.cz: 6 chyb cestou do responzivního pekla

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+