7 podmínek, které musí splnit Heureka, aby ji mohla převzít skupina Rockaway

Antimonopolní úřad povolil převzetí Heureky skupinou Rockaway. Vše ale podmínil splněním 7 podmínek, které by měly zachovat volnou soutěž.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení skupiny Rockaway a porovnávače Heureka.cz. Heureka však musí dodržet některé zavázky. Rozhodnutí úřad zatím není pravomocné.

Jaké podmínky musí Heureka splnit

Antimonopolní úřad dnes uvedl, že skupina Rockaway může převzít Heureku. Jelikož ale Heureka v rámci svých služeb sbírá o e-shopech řadu informací, z nichž některé jsou obchodně citlivé, obdržel ÚOHS řadu námitek vyjadřujících obavy z narušení hospodářské soutěže. V zájmu odstranění těchto obav navrhla Heureka závazky, které antimonopolní úřad schválil jako dostatečné k zachování účinné soutěže na trhu.

EBF16

Schválené závazky:

  1. na internetových stránkách cenového srovnávače Heureka.cz bude viditelně a transparentně trvale zveřejněna informace tom, které eshopy a cenové srovnávače jsou provozovány společnostmi ze skupiny Rockaway,
  2. srovnávač Heureka.cz nebude požadovat od společností působících v oblasti maloobchodního prodeje spotřebního zboží přes internet jako podmínku pro využívání služby „Ověřeno zákazníky“ poskytování jiných informací, než je pouze informace o e-mailové adrese zákazníka, který učinil objednávku,
  3. srovnávač Heureka.cz nebude poskytovat e-mailové adresy zákazníků, které získala v souvislosti s poskytováním služby „Ověřeno zákazníky“, jakýmkoli třetím osobám, a to včetně společností ze skupiny Rockaway,
  4. srovnávač Heureka.cz nesmí sankcionovat společnosti, které odmítnou poskytovat informace nad rámec e-mailové adresy nakupujících spotřebitelů shromažďované a využívané srovnávačem Heureka.cz za účelem poskytování dalších služeb, a to například vyšší cenou za proklik v rámci služeb cenového srovnávání na cenovém srovnávači Heureka.cz, zvýšením ceny inzertního prostoru či otevřením možnosti neověřených zákazníků recenzovat příslušný e-shop na cenovém srovnávači Heureka.cz.
  5. obdobně srovnávač Heureka.cz nesmí zvýhodňovat e-shopy, které mu poskytnou informace nad rámec e-mailové adresy nakupujících spotřebitelů shromažďované a využívané srovnávačem Heureka.cz za účelem poskytování dalších služeb.
  6. v placené sekci „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“ bude rozšířen počet nabízených pozic tak, aby o umístění na těchto pozicích mohly soutěžit minimálně čtyři e-shopy.
  7. po zvýšení počtu pozic ve službě „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“ bude na první straně cenového srovnávače současně zachováno minimálně 5 pouze cenově srovnávaných pozic.

Heureku opustila Alza

Srovnávač Heureka má sice nového majitele, včera však přišel o velkého e-commerce hráče, o e-shop Alza.cz. Alza totiž ukončila s Heurekou spolupráci, jelikož podle Alzy již srovnávač není nezávislý.

Čtěte více: Alza nabízí e-shopům, že jim poradí a pomůže opustit Heureku

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+