7 tipů, jak zabránit zákazníkům v odhlašování e-mailových novinek

Vybudování si e-mailové databáze zákazníků je prvním krokem, jak informovat o novinkách či výhodných akcích. Jak ale o příjemce sdělení nepřijít?

Ať už pro zpětnou vazbu či pro aktuální informace o nových službách, produktech či výhodných akcích se hodí mít e-mailovou databázi zákazníků. Tu si mohou podnikatelé vybudovat jednoduše tím, že přes webovou prezentaci či přes sociální síť upozorní na možnost odběru novinek prostřednictvím Newsletteru. Čeho se při jeho tvorbě vyvarovat? Tady je 7 tipů.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Své příjemce sdělení příliš nezahlcujte.

1. Neodesílejte Newsletter ručně, využijte chytré nástroje

První chybou, jak obeslat registrované uživatele pro příjem Newsletteru, je zasílat novinky “ručně”. Poštovní server jednak nemusí propustit velké množství příjemců sdělení, při odesílání se navíc můžete dopustit základní chyby, že příjemce neuvedete do skryté kopie. Kvůli tomu tak všichni příjemci sdělení, mezi kterými může být i konkurence, získají přehled o celkovém počtu odběratelů a navíc i potřebné adresy, které se tak dají jednoduše vykrást. Použijte proto chytré e-mailové nástroje. Jedním z nich jen např. MailChimp. V základní verzi je zdarma a umožňuje vytvoření e-mailových šablon, automatické odhlašování registrovaných uživatelů i sledování reakce uživatelů na sdělení, především pak otevření zaslaného e-mailu.

2. Neodesílejte novinky dříve než za 48 hodin

Abyste své zákazníky neodradili zahlcováním jejich poštovních schránek, nezasílejte e-mailové novinky dříve než za 48 hodin, i kdyby se jednalo o horkou zprávu. Pokud však informace nepočká na odklad, využijte chytrých poštovních nástrojů a zašlete novinku nejdříve těm příjemcům, kteří si neotevřeli předchozí sdělení. Až podle jejich reakce či zájmu o zaslanou novinku zkuste oslovit i zbytek příjemců sdělení.

3. E-mailové novinky dělejte krátké a důrazné

Příjemce Newsletteru nezahlcujte ani četností sdělení, ani příliš dlouhým obsahem. Ten by měl být krátký, výstižný a zároveň dostatečně důrazný. Pro podrobnosti k zaslaným informacím by měl sloužit především související odkaz na firemní stránky, kde lze informaci vždy rozvést. Není to však podmínkou. V e-mailovém sdělení platí pokaždé, že čím méně, tím lépe.

4. Nebojte se experimentovat se vzhledem e-mailových novinek

E-mailové novinky ve formátu HTML, tedy vypadající jako webová stránka, je bezpochyby velmi poutavá, pokud však nemají uživatelé blokované zobrazování právě v HTML formátu či zobrazování obrázků. I v tomto případě se vyplatí využít chytrých nástrojů, které v případě, že má uživatel blokované HTML zobrazení, nabídnou automaticky textovou verzi. V rámci HTML verze se pak dají vytvářet i graficky netradiční novinky, které v případě eshopů mohou vybízet ihned k interakci, například tlačítkem koupit či získat slevu. Průkopníky podobných Newsletterů je např. společnost Tchibo či Alza.cz.

5. Inspirujte se od konkurence

Pokud si se vzhledem či obsahem svých novinek stále nevíte rady, zkuste se přihlásit k odběru novinek od konkurence. Nejen, že získáte přehled o tom, co zrovna připravuje, můžete se inspirovat i v systému oslovování, ať už co se týká obsahu či vzhledu. 

widgety

6. Vytvářejte si pokaždé kopii svých novinek

Pokud využíváte chytrých poštovních nástrojů, kopie se vytvářejí většinou automaticky, ale i ty se vyplatí zálohovat. Jednak pro přehled, zda jsme s podobnou novinkou neoslovovali uživatele již před nedávnem, obsah i vzhled novinek se navíc díky archivaci předešlých sdělení dá analyzovat a dále vyvíjet a přizpůsobovat především potřebám příjemců. Čím méně otevřených a více odhlášených odběratelů, tím musí být větší motivace o zlepšení e-mailového sdělení tak, aby počet příjemců naopak rostl a spokojenost s přijímaným obsahem se zvyšovala.

7. Nezapomínejte na oficiální kontakty a možnost odhlášení

Každý Newsletter by měl v základní části obsahovat možnost odhlášení, a to na dostatečně viditelném místě. Nesnažte se zamaskovat odhlášení malou šedivou poznámkou, naopak se nebojte na něj upozornit. Buďte ke svým příjemcům transparentní již od začátku. Omezíte si tak nepříjemné stížnosti klientů, kteří již dále nechtějí odebírat novinky a informaci o odhlášení v e-mailu přehlédli. Zároveň nezatajujte své oficiální kontakty. Uvádějte nejlépe takové, kde se příjemcům sdělení bude opravdu někdo věnovat. Telefonní číslo jako oficiální kontakt, které bude vyzvánět bez odezvy, může vaše příjemce opět odradit. 

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 12. 2014 12:02

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení s Danem Dočekalem »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+