Hlavní navigace

7 tipů, jak zabránit zákazníkům v odhlašování e-mailových novinek

 Autor: www.isifa.com
Michael Hovorka 5. 2. 2013

Vybudování si e-mailové databáze zákazníků je prvním krokem, jak informovat o novinkách či výhodných akcích. Jak ale o příjemce sdělení nepřijít?

Ať už pro zpětnou vazbu či pro aktuální informace o nových službách, produktech či výhodných akcích se hodí mít e-mailovou databázi zákazníků. Tu si mohou podnikatelé vybudovat jednoduše tím, že přes webovou prezentaci či přes sociální síť upozorní na možnost odběru novinek prostřednictvím Newsletteru. Čeho se při jeho tvorbě vyvarovat? Tady je 7 tipů.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Své příjemce sdělení příliš nezahlcujte.

1. Neodesílejte Newsletter ručně, využijte chytré nástroje

První chybou, jak obeslat registrované uživatele pro příjem Newsletteru, je zasílat novinky “ručně”. Poštovní server jednak nemusí propustit velké množství příjemců sdělení, při odesílání se navíc můžete dopustit základní chyby, že příjemce neuvedete do skryté kopie. Kvůli tomu tak všichni příjemci sdělení, mezi kterými může být i konkurence, získají přehled o celkovém počtu odběratelů a navíc i potřebné adresy, které se tak dají jednoduše vykrást. Použijte proto chytré e-mailové nástroje. Jedním z nich jen např. MailChimp. V základní verzi je zdarma a umožňuje vytvoření e-mailových šablon, automatické odhlašování registrovaných uživatelů i sledování reakce uživatelů na sdělení, především pak otevření zaslaného e-mailu.

2. Neodesílejte novinky dříve než za 48 hodin

Abyste své zákazníky neodradili zahlcováním jejich poštovních schránek, nezasílejte e-mailové novinky dříve než za 48 hodin, i kdyby se jednalo o horkou zprávu. Pokud však informace nepočká na odklad, využijte chytrých poštovních nástrojů a zašlete novinku nejdříve těm příjemcům, kteří si neotevřeli předchozí sdělení. Až podle jejich reakce či zájmu o zaslanou novinku zkuste oslovit i zbytek příjemců sdělení.

3. E-mailové novinky dělejte krátké a důrazné

Příjemce Newsletteru nezahlcujte ani četností sdělení, ani příliš dlouhým obsahem. Ten by měl být krátký, výstižný a zároveň dostatečně důrazný. Pro podrobnosti k zaslaným informacím by měl sloužit především související odkaz na firemní stránky, kde lze informaci vždy rozvést. Není to však podmínkou. V e-mailovém sdělení platí pokaždé, že čím méně, tím lépe.

4. Nebojte se experimentovat se vzhledem e-mailových novinek

E-mailové novinky ve formátu HTML, tedy vypadající jako webová stránka, je bezpochyby velmi poutavá, pokud však nemají uživatelé blokované zobrazování právě v HTML formátu či zobrazování obrázků. I v tomto případě se vyplatí využít chytrých nástrojů, které v případě, že má uživatel blokované HTML zobrazení, nabídnou automaticky textovou verzi. V rámci HTML verze se pak dají vytvářet i graficky netradiční novinky, které v případě eshopů mohou vybízet ihned k interakci, například tlačítkem koupit či získat slevu. Průkopníky podobných Newsletterů je např. společnost Tchibo či Alza.cz.

5. Inspirujte se od konkurence

Pokud si se vzhledem či obsahem svých novinek stále nevíte rady, zkuste se přihlásit k odběru novinek od konkurence. Nejen, že získáte přehled o tom, co zrovna připravuje, můžete se inspirovat i v systému oslovování, ať už co se týká obsahu či vzhledu. 

6. Vytvářejte si pokaždé kopii svých novinek

Pokud využíváte chytrých poštovních nástrojů, kopie se vytvářejí většinou automaticky, ale i ty se vyplatí zálohovat. Jednak pro přehled, zda jsme s podobnou novinkou neoslovovali uživatele již před nedávnem, obsah i vzhled novinek se navíc díky archivaci předešlých sdělení dá analyzovat a dále vyvíjet a přizpůsobovat především potřebám příjemců. Čím méně otevřených a více odhlášených odběratelů, tím musí být větší motivace o zlepšení e-mailového sdělení tak, aby počet příjemců naopak rostl a spokojenost s přijímaným obsahem se zvyšovala.

7. Nezapomínejte na oficiální kontakty a možnost odhlášení

Každý Newsletter by měl v základní části obsahovat možnost odhlášení, a to na dostatečně viditelném místě. Nesnažte se zamaskovat odhlášení malou šedivou poznámkou, naopak se nebojte na něj upozornit. Buďte ke svým příjemcům transparentní již od začátku. Omezíte si tak nepříjemné stížnosti klientů, kteří již dále nechtějí odebírat novinky a informaci o odhlášení v e-mailu přehlédli. Zároveň nezatajujte své oficiální kontakty. Uvádějte nejlépe takové, kde se příjemcům sdělení bude opravdu někdo věnovat. Telefonní číslo jako oficiální kontakt, které bude vyzvánět bez odezvy, může vaše příjemce opět odradit. 

Našli jste v článku chybu?

13. 12. 2014 12:02

Skadi (neregistrovaný)

Ale houby existuje, udělejte to jako já, mějte dvě emailový adresy, jednu dávejte fyzickým lidem, druhou používejte při registracích, objednávkách a všech jiných nepracovních a nesoukromých záležitostech. Pak se tím stačí prohrábnout jenom v případě příjmu nějaké objednávky a nebudete si na tyhle vyčůránky muset směšně stěžovat a vyhrožovat fiktivní legislativou.

28. 2. 2013 7:45

Přítel (neregistrovaný)

Takže vy stojíte za tím, že mám neustále zahlcenou e-mailovou schránku nevyžádanou poštou! Víte také o tom, že proti tomu existuje zákon?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Lupa.cz: Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?