Hlavní navigace

Sedm tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku

 Autor: 258398
Redakce

Firemní FB stránka podporuje značku a nepřímo může i zvýšit prodej. FB stránky však musí mít dostatečný počet fanoušků. Poradíme vám, jak je získat.

Firemní FB stránka podporuje značku a nepřímo může i zvýšit prodej. Také je výborným místem pro veřejnou komunikaci se zákazníky. Aby však FB stránky tyto funkce plnila, musí mít dostatečný počet fanoušků. Jak docílit požadovaného počtu?

Proč se lidé stávají fanoušky?

Uživatelé Facebooku využívají tuto sociální síť primárně jako zábavný nástroj. Nepřišli na Facebook nakupovat, číst si reklamní sdělení a odpovídat na výhodné nabídky. Tomu se musí uzpůsobit metody. Lidé se stávají fanoušky firemních stránek z těchto důvodů:

  • speciální akce a slevy (36,9 %)
  • je spokojeným zákazníkem (32,9 %)
  • stránka má zajímavý obsah (18,2 %)
  • jeho přátelé jsou fanoušky stránky (6,2 %)
  • zákaznická podpora a novinky (5 %)
  • ostatní důvody (0,8 %)

Uživatele tedy musíte na své stránky nalákat a nabídnout jim odměnu. Níže představené metody mají největší účinek, jestliže se praktikují všechny naráz. Čtěte také: Firemní stránky na Facebooku s desítkami fanoušků jsou k smíchu, varují odborníci

1. Značka přitahuje

Pokud jste vlastníkem dostatečně známé značky (např. Kofola, Škoda apod.), o přísun fanoušků se postará už jen samotná prestiž vaší firmy. Většina firem (e-shopů) však masovou popularitou nedisponuje. (I přesto se však může malé procento fanoušků přidat jen kvůli podpoře značky.) Pro tyto společnosti však budou zásadní další metody zisku fanoušků. Čtěte také: 7 důvodů, proč nevytvářet firemní profil na Facebooku a Twitteru

2. Propojení e-shopu a FB stránky

Protože se fanoušky budou stávat v první řadě vaši zákazníci, měli byste jim nabídnout možnost přidat se k Facebook komunitě přímo na své webové stránce. K tomu slouží implementace tlačítka Like (To se mi líbí) či celého Like Boxu, který zobrazuje i část aktivit na zdi. Pro propojení webové prezentace se stránkou na Facebooku slouží nástroje pro vývojáře

3. Newsletter

Dalším krokem, který by měl vést ke zvýšení počtu fanoušků, je rozeslání speciálního newsletteru. V tom své zákazníky informujete o skutečnosti, že máte FB stránku, a vyzvete je, aby se přidali. V rámci newsletteru můžete uživatele informovat i o exkluzivních novinkách, které jste umístili pouze na Facebook.

4. Reklamní kampaň

Facebook nabízí také zobrazování reklam (v pravém sloupci). Tyto reklamy jsou koncipované buď jako PPC (Pay-Per-Click, tedy platba za proklik), nebo za tisíc zobrazení (Cost-Per-Mille). V této reklamě můžete propagovat svůj e-shop, FB stránku či přímo soutěž nebo jinou akci. Facebook díky datům o uživatelích umožňuje velice přesně cílit na žádanou skupinu – podle věku, pohlaví, vzdělání, zájmů apod.

5. Sponsored stories

Novinkou v reklamě na Facebooku jsou tzv. sponsored stories, které se nezobrazují v pravém reklamním sloupci, ale přímo na zdi uživatele a virálně se následně šíří dál. Také tyto příspěvky lze cílit stejně jako PPC. Čtěte také: Jak vytvořit efektivní reklamu na Facebooku? Poradíme vám

6. Aplikace

Aby byly vaše FB stránky opravdu atraktivní, měli byste svým fanouškům nabídnout kromě obyčejných příspěvků na zdi také další interaktivní obsah. Ten může být ve formě různých externích aplikací, které vám například samy sypou atraktivní obsah přímo na zeď. Příkladem může být služba Twitterfeed, která umí automaticky umisťovat nové příspěvky z RSS přímo na vaši Timeline zeď.

7. Buďte aktivní

Abyste si fanoušky také udrželi, musíte jim pravidelně nabízet přinejmenším na zdi určitou aktivitu. Dvakrát či třikrát týdně vložte nový příspěvek na zeď a poctivě reagujte na dotazy či reakce fanoušků. Jednejte s nimi slušně a řešení případných problémů přesměrujte na soukromou e-mailovou korespondenci.

Autorka: Katrin Přikrylová – Copywriter.

Katrin je odbornicí na copywriting a odborným poradcem ve službě www.999.cz. Katrin dokáže napsat obchodně úderné a zákaznicky přívětivé texty, které se líbí i vyhledávačům.

Našli jste v článku chybu?

21. 2. 2013 10:09

Coxii (neregistrovaný)

Můžete taky vyzkoušet fiver.cz pro získání fanoušků, popřípadě odběrů na sociálních sítích, kupón: 100zdarma

5. 5. 2012 12:59

Zlobr (neregistrovaný)
5. 5. 2012 17:46 smazal Admin serveru, důvod: Spam - Nepovolený odkaz
Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph