Hlavní navigace

7 trendů, které se v poslední době prosazují na firemních webech

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

Také firemní weby prochází neustálým vývojem a co bylo „in“ před 5 lety, bývá dnes už „out“. Dali jsme dohromady 7 trendů, které se v poslední době prosazují.

Přestože webové stránky musí mít ze zákona jen akciové společnosti, také pro řadu “eseróček” a živnostníků platí, že web je pro ně nepsanou povinností. Vystačit se dá samozřejmě i s jednoduchou katalogovou prezentací, dobře udělaným firemním webem se ale dají snadněji přilákat noví zákazníci či obchodní partneři. Připravili jsme souhrn nových trendů, které se v poslední době prosazují na firemních internetových stránkách.

Čtěte také: Novinka v zákoně. Povinné internetové stránky pro firmy. Kterých se to týká?

1. Optimalizace webu pro mobilní zařízení

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Na firemních webech se prosazují nové trendy.

Minulý rok byl zlomový, co se týče přístupů na internetové stránky skrze mobilních zařízení (smarthphony či tablety). Důsledkem se tak stal rozmach responzivního designu, tedy designu, který umožňuje optimální zobrazení webu bez ohledu na zařízení, přes které se na stránky díváte. Web se vám díky responzivnímu designu zobrazí optimálně jak na velkém monitoru stolního počítače, tak i na displeji malého smartphonu. Podnikatel ale nemusí vždy kvůli mobilním zařízením využít responzivní design. Technických řešení je více. Provozovatel webu může vybírat mezi mobilní verzí webu, responzivním web designem nebo třeba mobilní aplikací, doplnil serveru Podnikatel.cz Petr Pluháček z agentury Dobrý web.

2. Jednostránkové weby

S rozvojem responzivního designu souvisí i další trend. Jedná se o tzv. jednostránkové weby, kdy je obsah pouze na jedné stránce a odkazy řešeny pomocí kotev. Výhodou je, že se na takovém webu dá jednodušeji pohybovat, lépe orientovat, vše je na jedné stránce, uživatel se neztratí při klikání na podstránky. Pro většinu firemních prezentací tento přístup bohatě stačí, jde dobře dohromady s responzivitou, dobře vypadá a nenutí uživatele proklikávat se pro každý odstavec do hloubky struktury webu, vysvětlil Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.

Čtěte také: 7 častých mýtů, které panují okolo SEO pro e-shopy

3. Obsahová strategie

O stále větší pozornost si v posledních letech říká webový obsah, který už není tím posledním, na co při návrhu webu společnosti myslí. Právě obsah totiž prodává. K tomu je však třeba znát své zákazníky, jejich potřeby, chování či třeba řeč. Webový obsah musí navíc někdo řídit, měřit a vyhodnocovat. Tuto oblast zaštiťuje právě obsahová strategie, která pomalu dobývá i český internet, upozornil Petr Pluháček.

4. Konec Flashe

Další charakteristikou dnešních firemních webů je opouštění řešení pomocí Flashe. Důvodů pro to existuje několik. Flash se nehodí z pohledu SEO, přináší bezpečnostní rizika, způsobuje problémy s použitelností a není podporovaný mobilní platformou iOS. Zároveň se objevily nové technologie, které ho předčí. Jde třeba o HTML5/CSS3 či JavaScript. Na většině úvodních stránek moderních webů najdete krásné, barevné obrázky, většinou ve formě caruselu s „call to action“ tlačítkem, které mají upoutat pozornost a nalákat návštěvníky na návštěvu podstránek, dodal serveru Podnikatel.cz František Grunt, marketingový manažer společnosti Active 24.

Čtěte také: Stále více živnostníků má internetové stránky. Víme, kolik do nich investují

5. Využití videí

Se zaměřením na vizuální podobu stránek souvisí také zvyšující se obliba videí na firemních webech. Ty se na internetové prezentace společnosti dostávají především v posledních dvou letech. Je to dáno dostupností profesionální videotechniky. Digitální zrcadlovkou za pár desítek tisíc natočí šikovný člověk video ve stejné, ne-li vyšší kvalitě jako s 10 let starou kamerou za milion korun (pomineme-li optiku). Samozřejmě pomáhá i velké množství mladých šikovných filmařů na volné noze, uvedl Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.

6. Propojení se sociálními sítěmi

Nedílnou součástí firemních webů se již stalo propojení se sociálními sítěmi. Mnoho zajímavých a aktuálních informací už firmy nedávají do sekcí „Aktuality“ na webech, ale přímo na sociální sítě, kde je samozřejmě mnohem lepší možnost sdílení a šíření a na webech jsou pak již jen odkazy na tyto komunikační kanály. Nejde zdaleka jen o tlačítka pro sdílení obsahu či odkaz na firemní profily na Facebooku, Twitteru a spol. Příspěvky a komentáře ze sociálních sítí začínají být přímo zakomponované do obsahu stránek a uživatelé se mohou registrovat a přihlašovat pomocí profilů ze sociálních sítí. Nebo třeba na Facebooku cílí firmy své reklamní kampaně podle chování uživatelů na svých stránkách, komentoval Petr Pluháček z agentury Dobrý web.

Čtěte také: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady

7. Chat

Posledním trendem, který se ale prosazuje hlavně u e-shopů, je přítomnost nějakého typu chatu na webu. Jde většinou o chatovací okénko v pravém dolním roku, které umožňuje okamžitě vznést online dotaz, uzavřel František Grunt z Active 24.

Našli jste v článku chybu?

19. 7. 2014 22:45

T... (neregistrovaný)

Videa, propojení se sockosítěma a hlavně ty jednostránkový weby jsou naprostá kravina - vypadá to cool, ale informace se tam dajít nedají, ale tak hlavně že mám na cool prezentaci ikony přes půl obrazovky, k tomu tři fotky ale nedozvím se vůbec nic např. o produktech nebo službách.
Chat? Pokud je někdo takový dement, že neumí napsat ani email když něco chce nebo si vyhledat kontaktní údaje, tak většinou stejně jenom otravuje s milionem otázek a nakonec nic nekoupí.
Už by se někdo mohl zamy…

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Podnikatel.cz: Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují