80 milionů zdarma využitelných nápadů. Víme, jak je najít

Nevymýšlejte vymyšlené. Začít podnikat se dát i s nápadem, který již existuje. Kde takové nápady ale hledat?

Přes 80 milionů legálně a zdarma využitelných nápadů je dostupných v internetových databázích. Češi je přesto nedostatečně využívají. Mohou přitom ušetřit čas i peníze. Upozorňuje na to Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV).

Není snad chytré inspirovat se hotovými řešeními konkurence, z nichž většina je na území České republiky volně k využití? říká se Josef Kratochvíl, předseda ÚPV. Jediná správná strategie je začít výzkum či vývoj tam, kde konkurent či kolega skončil, kam došel na špičkové úrovni lidského poznání, dodává.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Nelámejte si hlavu s vymýšlením nových nápadů.

Jak úřad připomíná, většinu ze zveřejněných technických řešení lze na území většiny států světa bezplatně využít a učinit odrazovým můstkem pro vlastní vývoj. Ten si potom podnikatel může registrovat sám pro sebe. Mnoho lidí netuší, že existuje patentová databáze, která je k dispozici zadarmo. I zaučený laik ji může použít k vyhledání špičkových řešení, na kterých pak založí vlastní snažení, informuje Josef Kratochvíl.

Čtěte také: Jak začít podnikat

Nejčastěji využívaná a zdarma dostupná je například celosvětová databáze ESPACENET. Tu provozuje Evropský patentový úřad. Nabízí přitom detailně propracovaná technická řešení, často včetně výkresové dokumentace. Databáze také pomůže najít díru na trhu či implementovat inovativní řešení do stávajícího byznys plánu.

 

Start: Začněte podnikat s Podnikatel.cz

Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) je ústředním orgánem státní správy České republiky na ochranu průmyslového vlastnictví, který plní funkci patentového a známkového úřadu. ÚPV rozhoduje o poskytování ochrany na vynálezy, průmyslové vzory, užitné vzory, ochranné známky, zeměpisná označení a označení původu výrobků a vede příslušné rejstříky o těchto předmětech průmyslových práv. Rovněž získává, zpracovává a zpřístupňuje fond světové patentové literatury.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+