AMSP: Když úřad pošle podnikateli dopis, ať pošle upozornění do datové schránky

Řada podnikatelů stále naráží na skutečnost, že s nimi úřady komunikují v papírové podobě a ne skrze datové schránky. Pomoci by mohla nová právní úprava.

Podnikatelům se pořád stává, navzdory tomu, že vlastní datovou schránku, že s nimi úřady komunikují klasickou papírovou formou. V některých případech to však podnikatelům může přinést nemalé problémy. Očekávají totiž výhradně elektronickou komunikaci a nevyzvedávají si doporučené dopisy. To podle Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) může vést k poškození podnikatelů a například až k exekucím. AMSP ČR proto vyzývá vládu, aby změnila zákon.

Ať s papírovým dopisem dojde i upozornění do datové schránky

AMSP ČR upozornila na jednání s ministrem pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu a předsedou Legislativní rady vlády Jiřím Dienstbierem, že orgány veřejné moci v řadě případů  komunikují s podnikateli nadále v listinné formě, přestože ti mají zřízenu datovou schránku ze zákona nebo si ji zřídili dobrovolně. Podnikatelé pak neočekávají komunikaci skrze poštu a nevyzvedávají doporučené dopisy. AMSP ČR se proto zasazuje, aby se změnila legislativa.

Čtěte také: Nepodáte přiznání elektronicky, přestože musíte? Připravte si rovnou 2000 korun

Podle AMSP ČR by pomohlo, kdyby úřady měly za povinnost spolu se zasláním papírového dopisu odeslat do datové schránky držitele notifikaci, že konkrétního dne odeslaly na uvedenou adresu dokument v listinné podobě. Návrhem AMSP ČR se bude ministr Dienstbier obratem zaobírat, je šance, že by mohl být v dohledné době zaveden. Podle našeho názoru se tím vyřeší problém jak na straně podnikatele, tak na straně veřejné správy, komentovala Eva Svobodová, generální ředitelka AMSP ČR.

Perexové foto: www.isifa.com

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 10. 2014 1:41

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+