Anonymous shodili web Agrofertu, žádají zrušení #EET a cenzury internetu

Aktualizováno: Doplněno vyjádření společnosti Agrofert. (1. 8. 2016 18:44)

Česká odnož hnutí Anonymous dnes opět zaútočila. DDoS útokem vyřadila z provozu stránky společnosti Agrofert. Důvodem je cenzura internetu a EET.

Česká odnož hacktivistického hnutí Anonymous dnes shodila DDoS útokem web společnosti Agrofert a také stránky firmy Wotan Forest, které vlastní ministr financí Andrej Babiš. Stránky byly přibližně dvě hodiny úplně nedostupné. Hnutí žádá na svém FB profilu neprodlené zrušení elektronické evidence tržeb (EET) či zákona o cenzuře internetu, jinak budou útoky nadále pokračovat.

Ve videu, které čeští Anonymous zveřejnili před 14 dny, hacktivisté říkají, že se Andrej Babiš dostal na post ministra jen díky mafiánským praktikám a finančním prostředkům, které mu obstarává Agrofert. Proto údajně hnutí útoky cílí právě na firmu Agrofert.

Jde již o několikátou podobnou akci v posledních měsících. Na konci května byl podobně vyřazen na několik hodin web Senátu. Důvodem bylo schválení normy, která umožňuje blokovat weby s nepovolenými hazardními hrami.

Agrofert kontinuálně pod palbou

Společnost Agrofert serveru Podnikatel.cz DDoS útok potvrdila a doplnila, že již několik měsíců jsou weby společností koncernu Agrofert pod prakticky kontinuálními DDoS útoky. Jedná se tedy o útoky „hrubou silou“ (které si může na internetu poměrně snadno kdokoliv za peníze koupit), rozhodně ne o nějaký sofistikovaný hackerský útok. Policie ČR se těmito útoky už dlouhodobě zabývá, vzájemná spolupráce probíhá velmi dobře, uvedl serveru Podnikatel.cz Karel Hanzelka, mluvčí společnosti Agrofert.

Podle Hanzelky již weby, které byly dnes napadeny, běží, mají však stále krátkodobé výpadky.

Čtěte více na Lupa.cz: Anonymous shodili web Agrofertu. Chtějí útočit na další firmy a zaměstnance

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 8. 2016 22:28

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+