Až 70 % lidí může utéct k novému operátorovi, Vodafone se tomu chce bránit

Český telekomunikační úřad vypsal nedávno tendr na nového mobilního operátora. Lidé od něj očekávají levnější volání a nové tarify. Ty chce vylepšit i Vodafone.

Většina zákazníků (70 %) tuzemských mobilních operátorů je se službami svého operátora spokojena. Přesto je stejný počet lidí ochotno kvůli nižším cenám volání i lepším tarifům přestoupit k nové konkurenci. Ta se na českém trhu objeví potom, co Český telekomunikační úřad vyhlásí výsledky aukce, kterou spustil v červenci.

Levnější volání má šanci přetáhnout stávající zákazníky

Kromě levnějšího volání očekávají zákazníky také výhodné cenové balíčky, výhodné akce, levné SMS, levné ceny internetu / internetového připojení. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. Vypadá to tedy, že vstup nového operátora bude podmíněn nejlevnější cenou, aby měl šanci na trhu uspět. Z nefinančních atributů služeb kladou zákazníci na první místo především kvalitní pokrytí, následované kvalitními službami a spolehlivostí, komentuje výsledky průzkumu Jiří Nosek ze společnosti GfK Czech.

Čtěte také: Platíte jako podnikatel vysoké účty za telefon? Sestřelte je s VoIP

Podle něj jsou očekávání uživatelům mobilních telefonů od nového operátora veliká. Zákazníci jistě projeví o jeho nabídku při vstupu na trh velký zájem, ale rozhodující bude především fakt, jak atraktivní od samého začátku hodlá nový operátor být, a jaký positioning nastaví, říká Nosek. 

Aby nový operátor skutečně mohl uspět, měl by podle průzkumu být silnou zahraniční telekomunikační společností nebo silnou domácí telekomunikační společností. Uživatelům by ani nevadilo, pokud by se v tomto oboru angažovala silná domácí finanční skupina nebo silná zahraniční finanční skupina.

Vodafone reaguje novými tarify

Společnost Vodafone už na možný vstup nového operátora zareagovala. Začátkem příštího týdne uvede nové tarify, které mají údajně zahýbat s českým trhem. Představíme nové tarify, které změní český mobilní trh, informovala v pozvánce na tiskovou konferenci Adéla Konopková, mluvčí společnosti Vodafone. 

FOTOGALERIE: Vodafone otevřel v Ústí nad Labem své druhé call centrum. Prohlédněte si ho

Tendr na nového mobilního operátora vyhlásil Český telekomunikační letos v červenci. Vyhlášením aukce se završují tři předcházející roky odborných diskusí a více jak rok trvající přípravná etapa. ČTÚ udělal všechno pro to, aby aukce proběhla transparentně, na odborné výši a tak, aby urychlila rozvoj nových služeb mobilního vysokorychlostního broadbandu, zajistila efektivní využívání přidělených kmitočtů a podpořila hospodářskou soutěž vytvořením podmínek pro vstup dalšího operátora, komentoval spuštění aukce Pavel Dvořák, předseda Rady ČTÚ.

widgety

Přihlášky do aukce přijímá ČTÚ až do 10. září. Vlastní aukce kmitočtových úseků proběhne ještě do konce tohoto roku. K vydání rozhodnutí o udělení přídělů získaných rádiových kmitočtů ČTÚ by pak mělo dojít na počátku roku 2013.

Foto: www.isifa.com

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 1. 2013 17:37

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+