Hlavní navigace

Bankéřovo desatero

6. 1. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 258398
Vedení všech bank po celém světě, tedy i u nás, se snaží „unifikovat“ pravidla chování a oblékání svých zaměstnanců. Zvláště těch, kteří přicházejí do styku s klienty. Jsou na to dokonce vytvořeny speciální útvary, které tato pravidla nejen definují a zavádějí do praxe, ale také kontrolují, zda jsou dodržována. Tyto útvary jsou vesměs podřízeny generálnímu řediteli, který na pravidla chování jako autorita nejvyšší dohlíží.

Bankovní kodexy správného chování a oblékání jsou si velmi podobné: Často jde o mnohostránkové elaboráty, ze kterých se ale zaměstnanec banky vlastně nic konkrétního nedozví. Proto mě zaujala Směrnice pro úřednictvo britské banky „Huddleston and Bradford“ z roku 1854, která velice jasně svým úředníkům říká, co po nich vedení chce. Pochopitelně, že některé body jsou již archaické a mnohé i úsměvné, ale oproti těm současným kodexům mluví jasnou řečí:

  1. Zbožnost, čistota a přesnost jsou nezbytnými předpoklady dobrého bankovního obchodu.
  2. Pracovní doba je od 8.30 hod do 19 hod.
  3. Každého rána se koná v hlavní kanceláři denní modlitba. Účast úřednictva je povinná!
  4. Oděv budiž střízlivé povahy. Úřednictvo se vystříhá nošení šatů pestrých barev.
  5. Ku prospěchu úřednictva byla pořízena kamna. Doporučuje se, aby každý z příslušníků úřednického stavu donášel za chladného počasí 4 libry uhlí.
  6. Nikdo z příslušníků úřednického stavu nesmí opustit svoji místnost bez svolení p. Robertse. Přirozené potřeby jsou povoleny a úřednictvo může k tomu účelu používati zahrady za druhou branou. Tato prostora musí být udržována v čistotě a pořádku.
  7. Mluvení v úředních hodinách se striktně zapovídá.
  8. Holdování tabáku, vínu či alkoholu patří mezi lidské slabosti a jako takové se úřednictvu přísně zakazuje.
  9. Příslušníci úřednického stavu si opatří pera z vlastních prostředků.
  10. Vedení banky očekává, že tyto kreativní podmínky budou vyváženy značným vzestupem pracovních výsledků celého úřednického stavu.

Jasné a stručné. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Možná by stálo za to vyhodit všechny ty mnohostránkové manuály a sepsat podobně jasné desatero, pochopitelně reflektující současnou dobu a podmínky. Každému zaměstnanci banky by pak bylo naprosto jasné, co se po něm vlastně chce.

Kodexy správného chování a oblékání jsou u vás ve firmě:

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).