Bez mobilní verze jsou e-shopy jen poloviční, podřiďte se zákazníkům

Zboží pomocí chytrých mobilů vybírá víc než třetina lidí. Pokud se e-shop nemá ztratit, potřebuje dnes i svou mobilní verzi.

Chytrý telefon má už téměř 40 % Čechů aktivních na internetu. A více než třetina z nich si prostřednictvím telefonu vybírá zboží v e-shopech. Mezi oblíbený sortiment, který se přes telefony hledá a nakupuje, patří elektronika, oblečení nebo jízdenky. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Přestože mobilní telefony vnímáme už jako přirozenou součást našich životů, bez smartphonů se zatím většina lidí obejde. I jejich obliba ale rychle roste. Chytrý telefon vlastní téměř dvě pětiny internetových uživatelů v Česku. Smartphone už pro většinu lidí není běžný komunikační prostředek sloužící pouze k volání, ale interaktivní doplněk, který se dá využít k zábavě i ke vzdělání a má široké možnosti využití, říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Právě díky jejich širokému využití je lidé stále častěji používají k prohlížení a nakupování zboží online. Více než třetina Čechů s chytrými telefony si jejich prostřednictvím prohlíží zboží v e-shopech, potvrzuje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz s tím, že častěji jsou to muži, kterých takto prohlíží zboží 38 %, žen je 27 %.

Desetina lidí přes mobil i nakoupí

Češi také stále častěji nákupy přes mobilní telefony dokončují. Desetina uživatelů se smartphony uvedla, že přes mobilní telefony zboží z e-shopu také nakoupí. Nejvíce přes smartphony nakupují lidé mezi dvaceti a třiceti lety, říká Kamil Demuth a dodává: Mladí lidé do dvaceti let přes mobily sice brouzdají v e-shopech suverénně nejčastěji, většina z nich ale nákup nedokončí.

Ilustrační obrázek.
Autor: http://www.isifa.com

Bez mobilní verze jsou e-shopy jen poloviční. Třetina zákazníků vybírá zboží přes mobil.

Zboží, které se přes mobilní telefony nakupuje nejčastěji, je obdobné jako na celém internetu. V nákupech přes mobilní telefony vede elektronika těsně před oblečením. Dále se často nakupují jízdenky nebo vstupenky, kosmetika a parfémy. Oblibu nákupu přes smartphony potvrzuje stále se zvyšující podíl mobilních přístupů v e-shopech. V současnosti přístupy přes mobilní zařízení tvoří více jak 8 % a i nadále se budou zvyšovat, říká Kamil Demuth. Mobilní verze e-shopů nebo responzivní design internetových stránek obchodů by měly být už samozřejmostí, aby si zákazníci mohli vybírat zboží i přes mobilní zařízení v uživatelsky přívětivém prostředí.

Mobilní verze jsou podle Asociace pro elektronickou komerci určitě trendem, který kopíruje současnou situaci kolem chytrých telefonů a tabletů. Dle našich indicií se zákazníci v kamenných obchodech nově chovají tak, že si cenu zboží ověřují v prodejně právě přes své chytré telefony. Pomocí mobilních verzí jim tuto práci zjednodušíme, komentuje vývoj mobilní verze e-shopů výkonný ředitel asociace, Jan Vetyška.

widgety

Zkušenosti s úpravou pro mobil jsou dobré

Jako vůbec první spustila loni mobilní verzi svého e-shopu Alza.cz. Mobilní verze obsahuje všechny důležité funkce včetně online dokončení objednávky. Díky automatické detekci je zákazník, který e-shop navštíví ze svého chytrého telefonu, ihned přesměrován na optimalizovanou mobilní verzi. Vzhledem k faktu, že přes 5 % našich zákazníků využívá k nákupu telefon, je mobilní verze e-shopu logickým krokem, komentoval zavedení služby Tomáš Havryluk, ředitel IT oddělení Alza.cz.

S mobilními verzemi má zkušenosti také obchodní portál Aukro.cz. Jako jedna z mála je naše aplikace vyvinuta pro všechny operační systémy a stáhlo si ji už téměř dvě stě tisíc uživatelů, říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. Krok směrem k zákazníkům se projevuje také na obratu, který je přes mobilní telefony a tablety utvářen a neustále se zvyšuje. V současnosti tvoří nákupy přes mobilní telefony a tablety 7 % celkového obratu Aukra.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+