Češi během Velikonoc rádi mlsají a sedí doma za pecí. Komu zvednou tržby?

Blížící se Velikonoce udělají radost českým obchodníkům. Víme, za co letos utratí Češi nejvíce peněz při svátku jara.

Obchodníci se nad křesťanskými svátky mnou ruce. Přinesou jim po Vánocích další tržby, i když ty se konci roku nevyrovnají. Nákupy ale budou probíhat už na konci tohoto týdne, v průběhu Velikonočního pondělí budou Češi sedět doma za pecí.

Češi stráví Velikonoce doma

Online banka Zuno provedla výzkum, z něhož vyplývá, že Češi si Velikonoce budou užívat v pohodlí domova. Velikonoce navíc patří v Česku mezi velmi oblíbené svátky a to i přesto, že už se v současnosti neoslavují jako kdysi.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Hitem letošních Velikonoc bude čokoláda.

Podle průzkumu banky plánuje více než polovina Čechů zůstat doma se svou rodinou a trávit čas tradičním způsobem. Zvykem bývá výzdoba domácnosti barevnými vajíčky, čokoládovými zajíčky a mazanci pro koledníky.

Jen 10 % respondentů by raději trávilo tento sváteční čas s přáteli. Ještě méně Čechů, 7 %, se hlásí k možnosti výletu mimo domov – což je nejnovější a velmi populární trend v jiných evropských zemích. Dodejme ještě, že 23 % Čechů neplánuje na svátky nic zvláštního, dodala Karina Ludz z online banky Zuno. 

Hitem letošních Velikonoc bude opět čokoláda

Peněženky ani letos nebudou zahálet. Jejich obsah se vyprázdní především při nákupu cukrářských výrobků, cukrovinek a čokolády. Letos hodně vydělají opět e-shopy. Potvrzují to data z loňského roku, kdy se prodej v kategorii cukrovinek zvýšil o 114 %. Největším hitem jsou bonbony a čokoládu, jejich prodeje loni vzrostly dokonce o 223 %, říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. 

Kromě stálic jako je  čokoláda jsou tahákem letošních Velikonoc hotové výrobky jako medovníky, dorty, velikonoční perníčky nebo velikonoční beránci.

Dalším zbožím, o které je před Velikonoci zájem větší než v jiných obdobích roku, jsou tématické ozdoby. I když se sváteční ozdoby prodávají nejvíce před Vánoci, velikonoční dekorace a ozdoby spojené s příchodem jara se také před Velikonoci vyhledávají více než trojnásobně, uzavřela Papežová.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 3. 2013 16:43

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+