Češi se už nákupů na internetu nebojí, utratí na něm ročně až desetitisíce korun

Pryč jsou ty časy, kdy se Češi báli přes internet nakupovat a když už si něco pořídili, šlo spíše o levnější věci. Nyní už přes internet utrácí desetitisíce.

Polovina Čechů, kteří využívají internet, na něm ročně utratí již více než 10 tisíc korun. Ještě před rokem přitom takovou částku utratila jen třetiny uživatelů. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách.

Čtěte také: Doručit zboží z e-shopu není problém. Na první pohled je vše zalité sluncem

Lidé už běžně utrácí na internetu desetitisíce

Zatímco v roce 2012 uživatelé nejčastěji utratili částku mezi 5 a 10 tisíci korun (25 % lidí), v loňském roce již vévodila útrata nad 20 tisíc korun (26 %). Právě u horní hranice útraty došlo k velkému posunu. Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných, upřesnil Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Co se týče většího rozpětí, každý druhý Čech vloni zaplatil za nákupy na internetu více než 10 tisíc korun. V roce 2012 přitom takovou částku utratilo jen 36 % uživatelů. Vyšší částky jdou spíše na vrub mužů než žen (55 % oproti 44 %). „Ačkoliv se takové částky mohou zdát závratné, není to nic překvapivého. Podle průzkumu totiž každý druhý Čech nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně, a tak se taková suma nasčítá jednoduše,“ doplnil Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji lidé nakupují na internetu oblečení, obuv a doplňky, celkem 49 % uživatelů e-shopů. V závěsu jsou počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

Čtěte také: 5 trendů, které se prosadí při nakupování na internetu v roce 2014

widgety

Důvodů, proč nenakupovat na webu, ubývá

Jak navíc ukázal nedávný výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), důvodů, proč lidé na internetu nenakupují, existuje stále méně a hrají menší roli. Nikdy na Internetu nenakoupila pouze 3 % uživatelů a skoro tři čtvrtiny populace nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku.  Počet uživatelů internetu, kteří na internetu nenakupují je rok od roku menší a roste frekvence opakovaných nákupů, říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Jedinou významnou viditelnou nevýhodou u nákupů přes internet zůstává, převážně pro nenakupující, nemožnost osobně si zboží prohlédnout. Těší nás, že hlavně roste důvěra v internetové obchody a strach z nakupování online prakticky mizí, dodává.

Právě nemožnost si produkt osobně prohlédnout patří mezi hlavní důvody těch, kteří na internetu nenakupují. Uvedlo to přes polovinu uživatelů, kteří si přes internet nic nepořizují. Druhý nejčastější důvod nenakupování na Internetu (29 %) je ten, že “jednoduše nemají potřebu,  vše si obstarají v kamenných obchodech”. Třetí místo zaujímají obavy při komplikacích při případné reklamací a vrácení peněz (26 %). 


Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - kde hledat, jak slova vybrat, jak optimalizovat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+