Češi se už nebojí v obchodech platit kartou, na internetu ale mají stále obavy

Platba kartou v kamenných obchodech se už stala samozřejmostí a v řadě případů preferovaným způsobem. Na internetu však kartou tolik lidí stále neplatí.

Češi se už sice tolik nebojí platit kartou, přesto u nich jistá nedůvěra, především co se internetových nákupů týká, přetrvává. V kamenných obchodech neplatí nikdy kartou jen 3 % zákazníků. Oproti tomu na internetu neplatí kartou třetina dotázaných. Vyplývá to z výzkumu Sdružení českých spotřebitelů a výzkumné agentury Perfect Crowd.

V obchodě platit kartou? Dnes už samozřejmost

Platby kartou se stávají čím dál samozřejmější i v Česku. Naprostá většina lidí (96 %) vlastní alespoň jednu platební kartu. Třetina respondentů má karty dvě a pětina dokonce tři a více karet. Jak ukázal průzkum, počet využívaných finančních produktů závisí na věku a vzdělání. Platební karty například využívá především věková kategorie od 36 do 52 let.

V kamenných obchodech pak platí alespoň jednou týdně kartou 78 % dotázaných, zatímco vůbec s ní neplatí 3 % lidí. Průzkum ukázal, že polovina dotázaných platí v obchodech obvykle kartou. Třetina se rozhoduje až dle hodnoty nákupy a každý pátý obvykle platí v hotovosti. Karty bývají preferovány v supermarketech, obchodech s elektronikou a dalších velkých obchodech. Naopak nejméně se kartami platí v kavárnách, restauracích, fastfoodech, malých obchodech s potravinami, divadle, kině či knihkupectví.

Čtěte také: Nakup a zaplať až za dva týdny. Češi objevují novou platební metodu

Platit kartou na internetu se lidí stále bojí

Na internetu je však situace stále odlišná. Kartou zde neplatí třetina respondentů a u lidí s nižším vzděláním (ZŠ a SŠ bez maturity) dokonce polovina. Nicméně i zde je oproti předchozím rokům znatelný posun. Průzkum potvrdil, že se čeští spotřebitelé konečně přestali bát používat nejen platební karty, ale i další elektronické platební prostředky, říká Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů.

Průzkum dále ukázal velký potenciál a také oblibu bezkontaktních karet. Bezkontaktní kartu má v současnosti více než polovina lidí a většina zbylých vlastníků karet by chtěla svoji kontaktní kartu za bezkontaktní vyměnit. Čeští spotřebitelé, jak také vyplývá z průzkumu, přišli nově na chuť bezkontaktním kartám, které si oblíbili zvláště díky jejich rychlosti a pohodlnosti při placení, doplňuje Dupal.

widgety

Čtěte také: Nepodceňujte rizika elektronických plateb. Jsou vždy bezpečné?

Internetové bankovnictví je samozřejmostí

Další oblastí, které se průzkum věnoval, bylo využívání internetového bankovnictví. Ukázalo se, že se již jedná o naprostou běžnou záležitost a že ho má 94 % respondentů. Pro internetové platby ho používá naprostá většina lidí, a to zpravidla jednou až třikrát týdně.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+