Hlavní navigace

Česká pošta ztrácí své pozice v online byznysu

Přestože nejvíce zboží z e-shopů pořád dopravuje Česká pošta, její pozice v této oblasti dlouhodobně slábne. Prodávající i nakupující stále více upřednostňují soukromé přepravce, jako jsou PPL, DPD, DHL či TopTrans. Vyplývá to ze statistik internetového srovnávače Heureka.cz.

V říjnu letošního roku přepravila Česká pošta 47,9 % ze všech zásilek e-shopů. Poprvé tak její podíl poklesl pod 50 %. Pozici druhého nejvyužívanějšího přepravce si naopak upevnila společnost PPL s 34,8 %, jejiž podíl vzrostl z 31 % z června 2010. Třetí místo zaujímá firma DPD s 4,9 %, i ta si však oproti červnu polepšila o více než 3 %.

Z hodnocení zákazníků vyplývá, že jsou spokojenější s přístupem dopravců, kteří před dodáním zboží telefonují a flexibilně se domlouvají na hodině či místě předání, říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz. Zároveň u alternativních dopravců lépe hodnotí rychlost dodání.

Soukromé dopravce hodnotí lépe i obchodníci, protože dokáží lépe vyhovět jejich potřebám. „Jako jednu z výhod uvádějí prodejci například to, že přepravní společnosti jsou variabilnější v přístupu k potřebám obchodníků. Zároveň oceňují opětovné doručování, lepší informovanost a v neposlední řadě přístup k řešení reklamací, uzavírá Tomáš Hodboď.

Našli jste v článku chybu?
23. 11. 2010 1:38
jezevec (neregistrovaný)
pošta se nemůže divit. 1) umíněně se pokouší "doručovat" v době, kdy jsou normální lidi v práci 2) při prvním neúspěšném pokusu zboží dále nedoručuje, ale uloží na poště, kam si pro něj musí adresát sám dojít 3) otevírací doba pošty je ustanovena pouze pro matky na mateřské, důchodce a nezaměstnané 4) pověstné sobotní fronty na poštách jsou pak nejen zkouškou nervů, ale hlavně jasným signálem pro přechod k ppl.