Hlavní navigace

České firmy nejčastěji exportují své služby do Německa

Ministerstvo průmyslu a obchodu publikovalo analýzu struktury zahraničního obchodu se službami České republiky. Tento materiál, který analyzuje současný stav a trendy českého zahraničního obchodu se službami, je v zásadě prvním souhrnným materiálem svého druhu, informuje ministerstvo na svých internetových stránkách. Analýza obsahuje data aktualizovaná k listopadu 2007.

Obsahem analýzy je role služeb v českém zahraničním obchodě a vývoj domácího zahraničního obchodu se službami – ať už z hlediska teritorií nebo odvětví. Analýza se ovšem dotýká také importu služeb.

Analýza například ukázala, že nejčastější destinací pro export služeb jsou pro Česko země Evropské unie. Zatímco export do Ameriky klesá, exportuje se více do asijských zemí. Podobná situace je u importu služeb.

Nejvýznamějším exportním partnerem je Německo (export za více jak 76 milionů korun), následované Slovenskem a Velkou Británií.

Analýza je volně ke stažení na internetových stránkách ministerstva. K publikování anylýzy dochází několik dnů poté, co vláda schválila věcný záměr zákona o volném pohybu služeb.

Našli jste v článku chybu?