Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Kvintech: České podniky podceňují péči o zákazníky

Firmy v Česku podle organizace Kvintech zanedbávají péči o zákazníky a nevyužívají tak jako zahraniční konkurenti nejmodernější technologie pro řízení vztahů se zákazníky. Zatímco celosvětově se trh s aplikacemi pro řízení vztahů se zákazníky rychle rozvíjí, u malých a střední společnosti v České republice tomu nic nenasvědčuje, uvádí Pavel Ponížil ze společnosti Kvintech.

Požadavky zákazníků na celém světě se pomalu začínají přibližovat a firmy se snaží nabízet velmi podobné produkty. Získání a udržení zákazníků proto začíná být mnohem obtížnější, než tomu bylo v předcházejících desetiletích. Zájem o uspokojení zákazníka, snaha o jeho lepší poznání a komunikace s ním za účelem udržení a posílení jeho věrnosti jsou v centru pozornosti současného marketingu a implementace CRM (Customer Relationship Management neboli řízení vztahů se zákazníky) se tak stává klíčovou záležitostí pro organizace všech velikostí, uvádí Pavel Ponížil.

Podle organizace Kvintech, která se zabývá outsourcingem vývoje softwaru, e-learningem a CRM, vzroste letos celosvětový trh s CRM softwarem o 14 procent proti roku 2007. Ve střední a východní Evropě jsou CRM trhy podstatně menší. V České republice prozatím ještě nejsou řešení na bázi CRM zcela běžná, nicméně již množství podniků, především v oblasti telekomunikací, finančních služeb a veřejných služeb začalo tato řešení využívat. Odhadujeme, že velikost českého trhu v segmentu malých a středních firem se pohybuje v řádu miliard korun, přičemž z poloviny jsou prostředky investovány do vývoje softwaru na zakázku. A právě tento způsob přináší SMB zákazníkům mnohá pozitiva, říká Pavel Ponížil. Růst v České republice bude podle něj v letošním roce určitě vyšší než celosvětových 14 procent, patrně přesáhne 15 procent a bude se blížit ke 20 procentům.

Našli jste v článku chybu?