Hlavní navigace

Česko má nový vizuální kabát. Podaří se mu také dostat z kapes turistů peníze?

Redakce 28. 6. 2012

Česko chce být pro turisty atraktivnější díky novému logu a vizuálnímu stylu. Podnikatele ale trápí něco jiného – turistů je tu hodně, jenže málo utrácejí.

Navenek, směrem do zahraničí, vystupuje Česko tak trochu jako firma, má proto své turistické logo a celkový vizuální styl. Nyní je po deseti letech mění. Nový vizuální styl a logo představila agenturaCzechTourism. Autor vítězného návrhu, grafické studio Marvil, vzešel z výběrového řízení a uspěl mezi dvanáctkou soutěžících.

Současný a sebevědomý styl

Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více, komentuje výsledky výběrového řízení a také další plány v oblasti marketingu Česka generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška

Nový vizuální styl a logo chválí také Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP: Vizuální styl a logo, které je jeho základem, jsou výsledky zdařilé profesní práce. Jsou svým výrazem současné a sebevědomé. Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií, tvrdí.

Novým vizuálním stylem a logem se začne Česká republika naplno prezentovat od 1. ledna 2013. CzechTourism si od novinky slibuje, že pomůže zvýšit atraktivitu Česka u zahraničních návštěvníků. Pokud se to povede, mohli by z toho benefitovat také podnikatelé. Jiný názor mají na nový vizuál uživatelé sociálních sítí, během pár hodin na něj vytvořili parodii, která reflektuje především aktuální politické kauzy. Prohlédněte si parodující fotografii

Podle Agentury CzechTourism vloni turisté v Česku utratili 135 miliard korun a přijelo rekordních 6,8 milionu zahraničních turistů. Na tvorbě HDP se cestovní ruch podílí 3 % a zaměstnává téměř čtvrt milionu lidí. 

Zvýší novinka podnikatelům tržby?

Podnikatelé totiž s trendy v příjezdovém cestovním ruchu zatím moc spokojení nejsou. Jak totiž  ukázaly výsledky statistického zjišťování Ministerstva pro místní rozvoj ČR (MMR), problémem českého příjezdového turistického ruchu není ani tak počet zahraničních turistů, kteří do země zavítají, jako nízké částky, které tu utratí. A v roce 2011 tržby podnikatelů v hotelnictví za osobu a noc podle Jana Papeže, místopředsedy Asociace cestovních kanceláří České republiky, klesly. Zahraniční turisté podle dat MMR v Česku utratí průměrně pouhých 2402 korun na osobu a den, jednodenní návštěvníci dokonce jen 1509 korun na osobu a den. Počty turistů rostou, ale výdaje na hlavu ne, konstatoval k meziročnímu srovnání počtu turistů a jejich útraty Aleš Hozdecký, ředitel odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Čtěte více: 2402 Kč na osobu a den utratí zahraniční turisté v Česku. Podnikatelé nejásají

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?

2. 7. 2012 8:25

1) Fajn, tak se pochlubte s vasim lespim navrhem, radi se podivame, jak to ma vypadat - pokud to neumite, tak muzete tak akorat rict, ze se vam to nelibi a to je tak vsechno. Prohlasovat to za delitanstvi a ze by to zak zakladni skoly zvladl taky, umi opravdu jen pitomec. Samozrejme ze ano, opsat napad ktery je tvoren vyhradne textem umi opravdu kazdy pitomec, dost mozna ze by jste to zvladl taky, ale vymyslet ten jednoduchy napad, uz tak kdedko neumi.

2) Me se logo libi, i kdyz mam k nemu taky…

7. 7. 2012 6:38

tominot (neregistrovaný)

Škoda že ste ich nevybrali a neprihlásili do súťaže.
Hnevať by sa mohol jedine Facebook, ktorý je týmto tak trochu vykradnutý, ale logo je jednoduché, akčné (daj like ak sa ti páči), je bielo-modro-červené a medzi ostatnými so všeliakými obrázočkam nepriehliadnuteľné. Do podvedomia vpisuje - Czech? Yeah, I LIKE it!

Svet sa "linkuje".


Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Nestlé vyvinula nový typ „netloustnoucího“ cukru

Nestlé vyvinula nový typ „netloustnoucího“ cukru

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen