Chyby, kterými zákazníka vašeho e-shopu zaručeně odlákáte

E-shopům v České republice se daří. A to i přes velkou konkurenci. Stále se ale objevují prohřešky, kterými se e-shopy spíše pohřbívají, než aby vydělávaly.

V České republice je přibližně 35 tisíc e-shopů. Vzhledem k tvrdé konkurenci se předpokládá, že se budou předhánět v dokonalostech a různých vymoženostech. Stále se ale objevují chyby, kterými e-shopaři své podnikání spíše hatí, než aby jej podpořili. Pojďme si ty základní připomenout.

Čtěte také: 5 přešlapů, které (nejen) e-shopy dělají v souvislosti s obsahem

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Nákup v e-shopu by neměla být alchymie. 

Některé e-shopy zapomínají na to, jak důležitý je pro ně zákazník. Chybí komunikace. E-shop by měl v momentě objednání poděkovat za využití jeho služeb, stejně tak informovat o průběhu objednávky a přislíbit a posléze dodat další informace k celém procesu. Zákazník by měl mít pocit, že je s ním e-shop neustále, do doby, než produkt převezme, v kontaktu.

Čtěte také: Kdy se hodí různé druhy online reklamy? Připravili jsme e-shopům rychlý souhrn

Na obecný newsletter zákazník kašle

Obecné newslettery, které se potenciálním zákazníkům kupí v emailových schránkách, většinou příliš nezaujmou. Jednou z možností, která se nabízí, je cílit newslettery se zbožím, které si zákazník v e-shopu už dříve prohlížel, nebo které úzce souvisí s poslední objednávkou.

Už dříve jsme na serveru Podnikatel.cz psali o nevhodnosti popisků, které jsou často buď zavádějící nebo příliš odborné. E-shopař by si měl dát práci s tím, že zboží, které na svém e-shopu nabízí, popíše jazykem svých zákazníků. Tedy, že se bude vyhýbat cizím a odborným názvům. Doporučuji vytvořit popisky alespoň k nejdůležitějším produktům na základě osobní zkušenosti. Autor by měl mít možnost produkty vidět, osahat a vyzkoušet, upřesnil Jan Ambrož, Senior Content Strategist & Copywriter agentury Dobrý web.

 

Potřebujete radu od odborníka? Využijte našich odborných poraden.

Zavádějící nemusí být jen informace o produktu, často se objevují dezinformace ohledně dostupnosti a počtu zboží ve skladu. Stává se, že zboží je stále ještě ve skladu dodavatele, tudíž je doba doručení mnohem delší, než e-shop slibuje. A to na důvěryhodnosti e-shopu také nepřidá.

Nepřehlednost e-shopu je jedna z dalších věcí, která zákazníka zaručeně odláká. Velkou roli hrají také použité obrázky a fotografie produktů. Mnoho provozovatelů e-shopů bohužel příliš nedbá na kvalitu fotografií a ohánějí se náklady na techniku. Pro tuto skupinu jsou ideálním řešením outsourcingové služby, jako je například vytvoření profesionální 360° produktové fotografie bez nutnosti pořizování vybavení, popisuje praxi Hana Mráčková ze společnosti PhotoRobot, která se na produktovou fotografii specializuje.

widgety

A když už se zákazník horko těžko prokliká do košíku, protože přeci jen produkt, který chce, je o pár stovek levnější od konkurence, může ho odradit samotný proces nákupu. Ten totiž ve velkém většině začíná registrací, kterou e-shopy před nákupem vyžadují. Nutit uživatele v prvním kroku objednávky k registraci je stejné, jako kdyby chtěl prodejce zmrzliny vidět vaši občanku dříve, než vám do kornoutu hodí první kopeček. E-shop by tedy měl nabízet i nákup bez registrace. Uživateli je možné nabídnout uložení jeho doručovacích údajů pro příští nákup po dokončení objednávky, poradil už dříve pro server Podnikatel.cz Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.

Čtěte více: 5 věcí, které zákazníka odradí od koupě v e-shopu, ačkoli už má zboží v košíku

18 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 11. 2014 1:06

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+