Hlavní navigace

CIF 2015: Jak rozvoj internetu dopadá na podnikání a ekonomiku?

 Autor: Karel Choc, Internet Info, podle licence: Rights Managed
Redakce

Je internet odpověď? Jak velký je vliv internetu na podnikání a ekonomiku? Nejen odpovědi na tyto otázky hledali účastníci jubilejního Czech Internet Fora 2015.

Ve středu se v Národním domě na Vinohradech uskutečnil jubilejní 10. ročník konference Czech Internet Forum (CIF). Zúčastnilo se jí více než 500 zástupců různých oborů, kteří se ohlédli jak za poslední rokem ve světě internetu, tak za poslední dekádou.

Čtěte více na Lupa.cz: Czech Internet Forum 2015: Na internetu platí, že vítěz bere vše

Je internet odpověď, nebo není?

Hlavním zahraničním vystupujícím konference byl Andrew Keen, autor knihy „Internet Is Not The Answer“, podle kterého zdaleka nezměnil internet vše k lepšímu. Podle Keena vede internet naopak ke vzniku monopolů, které jsou pak bohatší než některé země a nedávají šanci svým konkurentům. Podle Keena by proto státy měly monopoly na internetu a samotný internet začít regulovat.

Následný řečník Petr Koubský zase varoval před přeceňováním úlohy tzv. digitální ekonomiky. Česká ekonomika stojí na automobilovém průmyslu a na věcech, které s ním souvisí. IT přináší jen procenta HDP. Ve Spojených státech je to ale úplně stejný poměr. IT ekonomika je normální obor jako každý jiný a nic jiného od ní nemůžeme čekat, řekl Koubský.

Patrick Zandl z Energomonitoru připomněl teorii zamrzlé evoluce a prezentoval naopak názor, že internet je technologie s obrovskými ekonomickými dopady. Korporace jsou ve fázi, kdy už je nic nestimuluje k prudkým a rizikovým změnám, uvedl s tím, že internet přináší inovaci.

Oligarchové ovlivnili média

Následoval rozhovor mezi šéfredaktorem časopisu Reportér Robertem Časenským a Miroslavem Motejlkem, provozovatel serveru Motejlek.com. Kromě toho, že se oba shodli, že se vstupem tuzemských oligarchů do českých médií situace změnila k horšímu, se posluchači dozvěděli i několik novinek. Zakladatelé vydavatelství Tablet Media, které nedávno koupila Penta, mají dle Motejlka přejít na ředitelské posty v nedávno pohlceném vydavatelství VLP. Vydavatelství Empressa zase dle Motejlka připravuje ekonomický týdeník, na kterém bude možná spolupracovat i Motejlek.com.

Petr Fryš, manažer digitálních služeb, poté představil výsledky projektu, ve kterém Seznam.cz testoval úspěšnost internetové reklamy na fiktivním produktu z hlediska budování značky. Podle Fryše test ukázal, že i internetová reklama dokáže vybudovat povědomí o značce podobně efektivně jako například televize.

Při debatě o českém reklamním trhu se z úst obchodního ředitele Seznamu Michala Heisiga mohli účastníci konference dozvědět, že banner na homepage Seznamu vyjde na den na jeden milion korun. Ačkoli se i další dva účastníci rozhovoru, Lukáš Burda z České spořitelny a Martin Picek z agentury Group M, shodli, že se toho na reklamním trhu za uplynulý rok příliš nestalo, nové trendy se přesto objevují. Na vzestupu jsou například videoreklamy nebo programatické nakupování reklamy.

Spojení letadla a automobilu už není nereálné

Ján Simkanič pak vedl rozhovor s Jurajem Vaculíkem, bývalým režisérem, který vybudoval jednu z nejúspěšnějších agentur na Slovensku – MADE BY VACULIK. Kromě toho Vaculík patří mezi investory, přičemž se mezi jeho nejzajímavější investice poslední doby bezesporu řadí AeroMobil – revoluční spojení automobilu a letadla, které uchvátilo řadu odborníků a inženýrů po celém světě.

Program v hlavním sále pak ukončil další rozhovor Jána Simkaniče, tentokrát s duem z DVTV Martinem Veselovským a Danielou Drtinovou.

AeroMobil – oficiální video

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?