Hlavní navigace

Cílem reklamy je přimět zákazníka ke koupi

Výdaje na reklamu jsou podle zákona o daních z příjmů výdaji daňově uznatelnými. Jak ale odlišíme reklamu od výdajů, které patří do skupiny dary, a kdy jsou výdaje specifikovány jako reprezentace?

Reklama je placená forma komunikace podniku se zákazníkem s cílem přimět zákazníka ke koupi. Reklama je součástí marketingového mixu, jedná se o marketingovou komunikaci. Pojem marketingová komunikace pomalu, ale jistě vytlačuje termín propagace.

Reklama je tedy obchodně-propagační akce za cílem zlepšení hospodářské situace podniku.

Výdaje na reklamu, které sníží základ daně:
  • reklamní tiskoviny,
  • reklama v masmédiích,
  • reklamní předměty,
  • reklamní akce,
  • podpora prodeje,
  • sponzorství.
Našli jste v článku chybu?