Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Čím naštvete fanouška na sociálních sítích? Hlavně přehnanou propagací

Nejčastěji fanoušky na sociálních sítích naštvete tím, když budete svoji značku přehnaně propagovat. Více než třetinu pak irituje slang a žargon.

Vyplývá to z loňské studie od Sprout Social, která se věnovala tématu, kdy naštvete fanouška na sociálních sítích. Studie se zúčastnilo přes 1000 lidí a některé závěry jsou celkem zajímavé.

Co se fanouškům nelíbí

S 57,5 % vede příliš mnoho propagace a nabídek. Firemní stránky většinou značky využívají právě kvůli propagaci. Ovšem zapomínají, že fanoušci se chtějí dozvědět něco nového, zajímavosti ze zákulisí, co se chystá anebo i odpovědi na své otázky. Nepodceňujte ani vliv multimédií. Například na takové fotky často postačí obyčejný mobil.

38,4 % se nelíbí slang a žargon. Spousta správců chce rozjet nějaký ten virál anebo použít nějaký ten trendový internetový mém. Problém je v tom, že to nemusí ocenit většina, navíc využívání internetových mémů není nic jednoduchého. Často mají svá pravidla a dlouhou historii. Může to prostě skončit v lepším případě trapností, v horším se klidně můžete stát novým internetovým mémem.

34,7 % fanoušků vyžaduje, aby váš profil měl nějakou vlastní osobnost. Nemají zájem o sdílení jiných příspěvků, inspirativních hlášek anebo automaticky generované texty. Prostě musíte začít vytvářet vlastní obsah.

32,3 % sledujícím vadí, pokud se snažíte být vtipní, ale nejste. Můžete to myslet dobře, ale na sociálních sítích prostě nejsou všichni naladěni na stejné vlně. Dávejte si pozor zvláště na politiku, černý humor a hlášky z filmů. Všem se takto nikdy nezavděčíte, radši si jděte svou cestou, která nejlépe padne k vaší značce.

24,7 % lidí se dotkne, pokud neodpovídáte na jejich zprávy. Jak poroste počet sledujících, bude také přibývat množství dotazů a pochvalných komentářů. Lidé čekají, že jim na ně budete odpovídat alespoň nějak. Jenomže jednoho dne se dostanete do situace, kdy to půjde jen těžko stíhat. Chce si to najíte čas a alespoň jednou za den prostě projít všechny komentáře a slušně na ně odpovědět. Případně dejte jen „Like“. Každá interakce se počítá.

Kdy dávají fanoušci značce sbohem

V 46 % případů, pokud to přehání s propagací. 41,1 %, pokud posílá příspěvky, které nejsou relevantní. 34,9 % uvedlo, že pokud to přehání s počtem příspěvků. 29,9 % neodpouští nevhodný žargon či slang. 17,9 % nebaví sledovat značku, která nic moc nepíše. 15,3 % opouští značku, pokud jim nevěnuje svůj čas odpovědí na jejich otázku.

Kdy naopak se lidé stávají fanoušky

Se 73,4 % vede zájem o produkt anebo službu. 58,8 % má zájem o speciální propagační akce a slevy. 51,3 % prostě kvůli tomu, že je značka zábavná. 42,2 % očekává nějaký podnět či nabídku. 41, 5% sleduje daný obor, v kterém firma dělá a zajímá je. 25,1 % chce nějak komunikovat se značkou. 21 % to dělá, protože značku sleduje někdo ze známých.

EBF17

Takže pište nejen o své značce, ale i tom, jak se vám daří v oboru, co si o něm myslíte a jak se vyrovnáváte s nástrahami. Komunikujte s fanoušky. Překvapte je občas nějakou speciální nabídkou a motivujte je si něco koupit.

Příspěvek byl převzat se souhlasem autora z blogu 404m.com

Našli jste v článku chybu?