Hlavní navigace

Čtyři způsoby, jak chytře posílit prodeje

 Autor: 258398
Marketingová kancelář

Prodeje, to je to, co zajímá každou firmu. Co ale může prodej nakopnout vzhůru? Čtěte čtyři zajímavé tipy.

Většina firem používá svoje klasické obchodní postupy a jen málokdy přijde s něčím novým, co může jejich prodeje nakopnout směrem vzhůru. Někdy přitom jde o chytrý nápad, který je velmi jednoduché zavést do praxe. Podívejte se na čtyři velmi zajímavé nápady, které můžete při svém obchodování použít.

1. Přemýšlejte o tom, co nabízíte, ve slovesech

Představte si, že obchodujete například s lepidly pro průmyslové využití. Pokud o tom budete přemýšlet a mluvit na obchodní schůzce jako o prodeji „lepidel“, bude vás to svádět k popisování jejich vlastností, složení, výdrži při různých teplotách apod.

Když však budete přemýšlet při prodeji o slovesu, tedy „lepit“, přivede vás to naprosto přirozeně k tomu, abyste mluvili se zákazníkem o tom, jak mu mohou vaše výrobky pomoct při jeho podnikání, co všechno se s nimi dá dělat, jaké uplatnění našly vaše lepidla u jiných zákazníků apod. Dostane vás to do pozice toho, kdo může vyřešit problémy. A to je důležité. Stále totiž mějte na paměti, že lidé nehledají konkrétní výrobky, ale řešení svých problémů a potřeb.

2. Zvyšte průměrný objem obchodního případu

Uzavřít obchod za milion korun určitě vyžaduje velké úsilí. Ale určitě to není takový objem práce a času, jako spotřebuje uzavření deseti obchodních případů za 100 tisíc korun. Vašim cílem by tedy mělo být zvýšení objemu obchodu u každého zákazníka, neboť tak s menším úsilím prodáte více. A jak na to?

  • Šetřete se slevami, bonusy a podobnými věcmi nebo je nenabízejte vůbec.
  • Pravidelně zjišťujte a evidujte možné potřeby každého zákazníka.
  • Hledejte nové způsoby, jak být zákazníkům kdykoliv po ruce.

3. Dobře načasujte aktivity

Najděte důležité obchodní momenty a nachystejte se na ně. Může to být například konec účetního roku, kdy společnosti dočerpávají své rozpočty, či například informace o spuštění nové výrobní linky. Naplánujte si své obchodní aktivity zpětně od tohoto momentu, abyste mohli v klidu připravit svou nabídku a nemuseli vše honit na poslední chvíli.

4. Soustřeďte se na kvalitu potenciálních zákazníků

Přirozenou taktikou, jak zvýšit prodeje, je získat větší množství potenciálních zákazníků, kteří mohou přinést nové obchody. Nicméně zkušenost říká, že kvalita potenciálních zákazníků je důležitější než jejich množství. Proto je důležité posuzovat jejich kvalitu, tedy potenciální přínos pro firmu z dlouhodobého pohledu a podle toho k nim přistupovat již od začátku.

Jak změníte svůj obchod vy?

Autor Vladimír Kuchař je poradcem pro marketing a rozvoj firem ve společnosti MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel