Další mrtvé koťátko: SEO optimalizace znovu v akci

Je už českým folklórem, že se tu věci dělají trochu po svém. Platí to i v online marketingu. Vy, jako potenciální klienti, si dávejte na podobné nabídky pozor.

Jako konzultant funguji 10 let, jako majitel e-shopu pět. Čas od času mi chodí nabídky na SEO či jiné formy propagace v rámci internetu, ale tahle je opravdu zajímavá.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Rozhodně nereagujte na nabídky, které se nápadně podobají této (citace obsahují část nabídky, pro potřeby tohoto článku byla nabídka zkrácena).

Čtěte také: Konzultant váš byznys nepotopí, pomůže vám. Začněte ho konečně poslouchat

Registrujeme do až 700 českých katalogů či 130 slovenských katalogů
NOVINKA! Nově registrujeme i do 59 katalogů e-shopů a vyhledávačů zboží! Registrace do katalogů a vyhledávačů provádíme manuálně, a ne pomocí automatických programů, jak to dělají jiní, levní registrátoři. U nás máte jistotu, že když si službu objednáte, v katalogu skutečně budete a úspěch se dostaví. A cena?  Registrace do 700 českých vyhledávačů a katalogů – 2.450,00 Kč

FACEBOOKOVÁ KAMPAŇ 

Cena: 500 fanoušků (500 like) – 925,00 Kč, 1 000 fanoušků (1 000 like) – 1 650,00 Kč, 2 000 like – 3 100,00 Kč, 3 000 fanoušků – 4 550,00 Kč

Zajímalo mě víc, zda bude pan X stále nabízet nesmysly, nebo se plácne do čela a bude prosit Prokopa za odpuštění. Tak jsem mu odepsal.

widgety

Dobrý den. Díky moc za nabídku. Aktuálně řešíme zvýšení návštěvnosti našich stránek, můžete mi prosím napsat, o kolik se zhruba může zvednout návštěvnost stránek? Také nás trápí, že nejsme na slovo “modely aut” na seznam.cz na první pozici – uměli byste docílit i tohoto? Předpokládám, že jde o SEO optimalizaci, je to tak?

Jeho odpověď po pár minutách dorazila. Zajímavé, že pán dokáže odhadnout, o kolik % se mi zvýší návštěvnost, bez toho, aby viděl jakákoli data (Goole analytics…). To, že se vlastně ani nepovídal na web, který kontaktoval, mě jen utvrzuje v tom, že tyhle nabídky jsou z důvodu velmi nízké úspěšnosti pořádány jako kobercové nálety na (všechny) e-shopy.

Pěkný den,
návštěvnost se zvýší od 10–30%, záleží v jakém oblasti podnikáte, např. elektronika má větší odezvu než např.řemeslné práce. Co se týče klíčových slov, tak ano, netvrdím Vám to, že po vykonání této registrace automaticky budete na 1. pozici, ale pomůže Vám to se k tomu přiblížit. K registraci potřebujeme vyplnit přiložený SEO formulář, s klienty se vždy domlouváme, a to, že tento formulář vyplníme a než začneme s registrací, tak Vám jej zašleme ke schválení na email.

Co je na tom špatně?

  • Registrace do (většiny) katalogů je zbytečná. Odkazy z katalogů nepřináší žádnou přidanou hodnotu pro návštěvníky / hledající, pak tedy ani pro vyhledávače
  • Možná je pán telepat, ale odhadnout zvýšení návštěvnosti bez jakýchkoli dat, to je opravdu majstrštych
  • Registrace do katalogů nemá se SEO prakticky nic společného. Jde o mnohdy bezvýznamný pokus o získání zpětného odkazu (ano, jsou případy, kdy se pár katalogů může vyplatit, ale tohle to rozhodně není)
  • Povídat si o tom, jestli se vyplatí nakupovat facebookové fanoušky, si snad ani nemusíme. Je to jako když jste politik a zaplatíte 10 000 bezdomovců, aby vám šli mávat na náměstí při projevu

Tento autor bloguje pro server Podnikatel.cz. Zviditelněte sebe a svůj byznys také a začněte psát pro Podnikatel.cz. Registrujte se jako bloger: press@podnikatel.cz

Dávejte si pozor na nabídky, které vám chodí. A nabídky tohoto typu ignorujte, nebo se minimálně poraďte se svým konzultantem!

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+