Další páka na daňové úniky. V hledáčku Finanční správy jsou převodní ceny

Předejít odlivu zisku z České republiky za hranice je cílem kontrol finančních úřadů. Zaměří se na převodní ceny u nadnárodních společností.

Obavy z možného krácení daňové povinnosti ve vztahu k zahraničním subjektům daly Finanční správě podnět k celorepublikové kontrolní akci převodních cen u nadnárodních společností. Jde o ceny, za které se zboží a služby přeprodávají mezi spřízněnými fyzickými a právnickými osobami.

Čtěte také: Čím na sebe můžete přivolat daňovou kontrolu z berňáku?

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Finanční správa rozjela kontroly zaměřené na převodní ceny. 

První vlna kontrol specializovaného finančního úřadu proběhla už na přelomu ledna a února, a to u vybraných daňových subjektů. Jak byly vybírány, popisuje mluvčí Generálního finančního ředitelství, Petra Petlachová: Daňové subjekty jsou ke kontrole vybírány na základě analýz údajů, poskytnutých daňovými subjekty v rámci dotazníkové akce, která proběhla v loňském roce a dále na základě informací a údajů, které byly získány vyhledávací činností Specializovaného finančního úřadu.

Jak na daň z příjmů?

Přečtěte si daňový speciál, který poradí jak na daň z příjmů věcí krok za krokem.

 

Kontroly se zaměřují zejména na půjčky mezi spřízněnými společnostmi v rámci skupiny, pořízení zboží, převod majetku a poskytování služeb, poskytování manažerských služeb nebo poplatky za poskytnutí práv k mezinárodnímu využití skupinou vlastněnému intelektuálnímu vlastnictví.

Nová příloha k daňovém přiznání

Od tohoto roku se právě v souvislosti s přísnějšími kontrolami převodních cen u nadnárodních společností rozšiřuje počet příloh k daňovému přiznání. Nově je nutné přikládat přílohu s názvem Přehled transakcí se spojenými osobami. Kdo je povinen novou přílohu předložit, se dočtete v článku: Daňové přiznání bude mít novou přílohu. Stát přitvrzuje proti daňovým únikům

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+