Hlavní navigace

Další páky na podnikatele šmejdy. Ceny na letácích a zákaz prodeje přímo na akci

Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Jana Knížková

Cesty k zisku podnikatelů šmejdů by mohly být zase o něco složitější. Na letácích by měly být uvedeny ceny a zákazník nenakoupí zboží přímo na předváděcí akci.

Podnikatelé “šmejdi” na své zákazníky stále útočí, téměř na každé ochranné opatření spotřebitele si našli způsob, jak jej obejít. Jak informovala Česká tisková kancelář, ve hře je celá řada dalších opatření, která by mohla jejich nekalým praktikám, kterými cílí především na staré lidi, zamezit.

Mohlo by vás zaujmout: Přímí prodejci vzkazují: „Nejsme žádní šmejdi“

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Do vládního návrhu novely zákona o ochraně spotřebitele jsou teď začleněny například další dvě podmínky, které mají pořádání předváděcích akcí zpřísnit. Letáky by měly potenciálního zákazníka informovat o tom, kolik nabízené zboží stojí. Musí být na nich tedy uvedeny ceny. Pořadatelé předváděcích akcí by během nich a ve lhůtě dalších 7 dnů neměli přijímat od kupujícího peníze. Návrh v tuto chvíli míří do Senátu.

Psali jsme: „Šmejdi“ mají další fintu. Takhle se dobrý byznys opravdu nedělá

Díky ceně na letáku by si lidé mohli předem zjistit, nakolik je nabídka výhodná, uvádí předkladatel pozměňovacího návrhu Jeroným Tejc. Lhůta, která stanoví, kdy může prodejce přijmout za zakoupené zboží peníze, má tak zamezit případům, kdy chce kupující odstoupit od smlouvy, na což má dva dny, ale toto právo nemůže být naplněno, protože podnikatel sídlí na fiktivní adrese.

Novela přináší ale i další opatření. Umožňuje například pořizovat video a audio záznamy z předváděcích akcí. Velký přínos v tom vidí například ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek: Největší průlom je, že bude možné legálně pořizovat záznam na těchto akcích a používat jako důkazní materiál, uvedl. Záznamy budou bez nutnosti souhlasu předvádějícího pořizovat inspektoři České obchodní inspekce.

Našli jste v článku chybu?
19. 10. 2015 9:04
MM (neregistrovaný)

Žádná svoboda není bezbřehá, tak proč by zrovna svoboda podnikání měla být? Vy jste si, panáčkové, po listopadu hrozně snadno zvykli na to, že můžete lidem prodávat shit a nikdo s vámi nic nezmůže... a teď, když se mají poměry vracet zpět k civilizovaným standardům a předepsaným normám, tak je to najednou "omezování svobody podnikání". Já tomu říkám náprava renoncu. Když vám zdrhne prase z chlívka, rozvalí pařeniště a vyžere okurky, taky nebudete jeho návrat do chlívka označovat za omezování svo…

7. 10. 2015 23:19
Dan (neregistrovaný)

Tohle je naprosto idiotský a bezdůvodný zásah do svobodného podnikání! Lidi rozumu mdlého své peníze stejně narvou podvodníkům a když je nedají za deku za 40 000 Kč, tak ty peníze dají třeba Jehovistům nebo Vesmírným lidem, nedostanou za to vůbec nic a úřady jim ještě zasalutují...

Předváděcí akci jsem sice nikdy nedělal, ale přijde mi na hlavu postavené, aby pokud prezentuji nějaké zboží nebo službu, tak jsem ji taky nemohl okamžitě prodat!! A lhůta 7 dnů je taky naprosto příšerná.

Pod…