Dbejte na svoji pověst. Hodnocení e-shopů sleduje přes 90 % českých zákazníků

Pouze 9 % tuzemských nakupujících na internetu si nečte žádné recenze e-shopů. Valná většina zákazníků navíc hodnocení sama píše.

Naprostá většina (91 %) českých zákazníků si před nákupem v e-shopu přečte recenze na daný obchod. Čtyři pětiny nakupujících pak hodnocení internetových prodejců samy píší. Svým známým doporučuje zboží nebo online obchod více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se letos zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.

Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících. Pro zbylých 90 % je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu, říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Čtěte také: 10 věcí, kterými v e-shopu odradíte zákazníka od koupě

Ještě v roce 2009 přitom nesledovalo recenze 14 % zákazníků na internetu. Výrazně oproti roku 2009 stoupl počet nakupujících, kteří vyhledávají hodnocení při každém nákupu. Zatímco v roce 2009 jich bylo 30 %, v současnosti činí jejich podíl 43 %. Naopak klesl počet zákazníků, kteří recenze vyhledávají pouze v případě, že obchod nebo prodejce neznají, a to z 56 % na 48 %.

Vůči roku 2009 se rovněž zvýšil počet nakupujících, kteří hodnocení e-shopů sami píšou. Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich, uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. V roce 2009 přitom reagovaly na výzvu k napsání recenze jen dvě pětiny uživatelé.

Čtěte také: Víte, co o vašem e-shopu píší zákazníci na internetu? Nakupující se tím řídí

Celkově hodnocení e-shopu a spokojenosti s nákupem uvádí až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu, dodává Kamil Demuth.

Čtěte speciál Jak založit a provozovat e-shop

widgety

Co se týče důležitosti hodnocení pro nakupující, jsou ale výsledky na Slovensku podobné. Pouze 11 % slovenských zákazníků nesleduje recenze vůbec. 42 % respondentů uvedlo, že hodnocení sleduje před každým nákupem a 47 % se na hodnocení podívá, pokud prodejce nezná.

Foto: www.isifa.com

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 6. 2014 8:17

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+