Hlavní navigace

Desatero rad pro podnikatele, co by měly obsahovat jejich internetové stránky

 Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

Mít v dnešní době web je již pro podnikatele nepsanou povinností. Nemusí se přitom hned jednat o složité stránky za desetitisíce korun. Důležitější je obsah.

Být vidět a být on-line tvoří jeden ze základních pilířů úspěchu. V dnešní době už nestačí mít jen uvedený kontakt v telefonním seznamu, ale chce to mít i vlastní internetové stránky. Nemusí jít přitom o složité weby za desetitisíce korun, v řadě případů podnikatelům postačí jednoduchý jednostránkový web. Přinášíme manuál, jak by měly takové stránky vypadat.

Čtěte také: 5 nejčastějších chyb firemních webů v Česku

Kupte si vlastní doménu

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

10 rad pro tvorbu jednoduchého webu.

Pokud se rozhodnete si pořídit internetové stránky, první, co byste měli vyřešit, je doména. Ta by měla být hlavně snadno zapamatovatelná a jednoznačně vás identifikovat a neměla by být příliš dlouhá. Doména má být krátká, ale snadno odlišitelná. Nezapomeňte si koupit i různé překlepy. Máte-li web raddbar.cz, registrujte si i radbar.cz. Doména může obsahovat i to, čím jste, doplnil serveru Podnikatel.cz Robert Němec, majitel a ředitel digitální agentury RobertNemec.com.

Při volbě domény myslete též na to, že ji budete sdělovat i ústně. Nevymýšlejte proto nic složitého, co by mohlo, například při diktování po telefonu, přinést mýlku. Zacházejte proto opatrně s různými cizojazyčnými slovy. To stejné platí, pokud máte příliš složité příjmení. V takovém případě zvažte využití jiného slova do domény. Vzhledem k cenám domén, které se pohybují v řádu stokorun, se určitě vyplatí zainvestovat do vlastní domény místo toho, abyste si pořizovali nějakou free verzi. Free doména totiž snižuje důvěryhodnost a podnikatel nemá nikde garantováno, že provozovatel své služby jen tak neukončí. Pokud nemáte mezinárodní ambice, držte se též domény .cz.

Čtěte také: Jak by měla správně vypadat vaše podnikatelská doména snů?

Odborníci vyjdou až na desetitisíce

Jestliže jste si doménu již vybrali, můžete začít řešit samotné stránky. Můžete si samozřejmě najmout profesionály, kteří vám web vytvoří přímo na míru. Nejen, že budete mít vlastní strukturu a design stránek, ale pokud vám web připraví zkušená firma, budete na internetu také snadněji dohledatelní. Na internetu najdete celou řadu firem, které nabízí výrobu stránek, jenže ne každá z nich však odvádí kvalitní práci. Dejte si pozor na ty, kteří nemají žádné reference, a nebojte se zeptat na různých diskuzních fórech na spokojenost druhých lidí s firmou, která vás zaujme. Dejte na doporučení ostatních a neriskujte. Špatná volba vás bude stát nejen peníze, ale i dobré jméno vaší firmy, upozornil Petr Vaněk, Key Account Manager agentury Dobrý web.

Cena za základní variantu webu začíná podle odborníků na hranici 10 000 Kč, přičemž pokročilý web pořídíte přibližně od 30 000 Kč. Nejde ale o fixní částky, jelikož vždy záleží, kdo vám web dělá a jaké máte nároky. Cena závisí podle toho, kde si web necháte udělat. Student vám ji udělá za 5000 Kč, budete-li chtít dobrého designéra, počítejte i se 30 000 Kč (u výborných designérů i více), dodal Robert Němec. Jestliže nechcete utrácet za profesionální web, můžete si vybrat z řady hotových šablon, které se dají na internetu dohledat pro řadu, především drobných OSVČ, mohou “univerzální” šablony bohatě stačit. 

Co byste měli mít na internetových stránkách?

V případě, že se rozhodnete udělat si web sami, myslete na několik věcí. Předně na to, že lidé hledají na internetu informace. Některé věci byste proto měli mít uvedené i na jednoduchém jednostránkovém webu. Nabídněte jim obsah, který potřebují, a snažte se zaujmout. Napište o sobě základní informace a nezahlcujte je zbytečnostmi. Řekněte jim, co děláte, co nabízíte, jaké máte reference, svou cenu a kde vás najdou, radí Petr Vaněk, Key Account Manager agentury Dobrý web.

Desatero Roberta Němce pro tvorbu jednostránkového webu pro malé firmy.

  1. Název firmy nechť je jasný a čitelný. Ideálně ať je z něj jasné, co firma dělá. Pokud neobsahuje popis činnosti firmy (např. „advokátní kancelář“), napište to někam nahoru.
  2. Kontakty, včetně telefonního čísla, umístěte na vrchol stránky.
  3. Uživatele ohromte velkou fotkou, kde bude vidět, jak jste v práci. Fotka prodává a lidé chtějí vědět, s kým konkrétně budou spolupracovat.
  4. Napište, co všechno děláte. Když to tam nenapíšete, uživatel ani vyhledávač nemá šanci dovtípit se, zda děláte to, co on hledá.
  5. Popište, proč jste dobrý v tom, co děláte. Potenciální zákazník potřebuje vědět, proč si vybrat právě vás.
  6. Sepište své reference a ideálně přidejte i fotografie a vyjádření zákazníků. Tohle bude hlavní věc, podle které se bude potenciální zákazník rozhodovat.
  7. Vystavte svůj životopis. Lidi zajímá pozadí lidí, se kterými uvažují o spolupráci.
  8. Pokud jste byl někdy v médiích, uveďte to na webu. Zvyšuje to vaši důvěryhodnost.
  9. Nepište novinky. Ale pište články o tom, co trápí vaše potenciální zákazníky. Ti navíc uvidí, že jste odborník.
  10. Na konci zopakujte, proč jste dobrý, přidejte kontakty, fotografii a podpis a řekněte návštěvníkovi, ať vás kontaktuje. 

Zvažte investice do online reklamy

V neposlední řadě také zvažte propagaci svého webu. Platí zde ovšem, stejně jako u všech forem reklamy, že se vám především musí vyplatit. Vytvoříte si proto nejprve jasnou strategii online marketingu, ze které byste měli následně vycházet.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Skylink: zpožděný kanál Prima +1

Skylink: zpožděný kanál Prima +1

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

120na80.cz: Jmelí je více léčivé než jedovaté

Jmelí je více léčivé než jedovaté

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

Jak vybrat ořechy do cukroví a kde mají levné

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel