Desatero rad pro podnikatele, co by měly obsahovat jejich internetové stránky

Mít v dnešní době web je již pro podnikatele nepsanou povinností. Nemusí se přitom hned jednat o složité stránky za desetitisíce korun. Důležitější je obsah.

Být vidět a být on-line tvoří jeden ze základních pilířů úspěchu. V dnešní době už nestačí mít jen uvedený kontakt v telefonním seznamu, ale chce to mít i vlastní internetové stránky. Nemusí jít přitom o složité weby za desetitisíce korun, v řadě případů podnikatelům postačí jednoduchý jednostránkový web. Přinášíme manuál, jak by měly takové stránky vypadat.

Čtěte také: 5 nejčastějších chyb firemních webů v Česku

Kupte si vlastní doménu

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

10 rad pro tvorbu jednoduchého webu.

Pokud se rozhodnete si pořídit internetové stránky, první, co byste měli vyřešit, je doména. Ta by měla být hlavně snadno zapamatovatelná a jednoznačně vás identifikovat a neměla by být příliš dlouhá. Doména má být krátká, ale snadno odlišitelná. Nezapomeňte si koupit i různé překlepy. Máte-li web raddbar.cz, registrujte si i radbar.cz. Doména může obsahovat i to, čím jste, doplnil serveru Podnikatel.cz Robert Němec, majitel a ředitel digitální agentury RobertNemec.com.

Při volbě domény myslete též na to, že ji budete sdělovat i ústně. Nevymýšlejte proto nic složitého, co by mohlo, například při diktování po telefonu, přinést mýlku. Zacházejte proto opatrně s různými cizojazyčnými slovy. To stejné platí, pokud máte příliš složité příjmení. V takovém případě zvažte využití jiného slova do domény. Vzhledem k cenám domén, které se pohybují v řádu stokorun, se určitě vyplatí zainvestovat do vlastní domény místo toho, abyste si pořizovali nějakou free verzi. Free doména totiž snižuje důvěryhodnost a podnikatel nemá nikde garantováno, že provozovatel své služby jen tak neukončí. Pokud nemáte mezinárodní ambice, držte se též domény .cz.

Čtěte také: Jak by měla správně vypadat vaše podnikatelská doména snů?

Odborníci vyjdou až na desetitisíce

Jestliže jste si doménu již vybrali, můžete začít řešit samotné stránky. Můžete si samozřejmě najmout profesionály, kteří vám web vytvoří přímo na míru. Nejen, že budete mít vlastní strukturu a design stránek, ale pokud vám web připraví zkušená firma, budete na internetu také snadněji dohledatelní. Na internetu najdete celou řadu firem, které nabízí výrobu stránek, jenže ne každá z nich však odvádí kvalitní práci. Dejte si pozor na ty, kteří nemají žádné reference, a nebojte se zeptat na různých diskuzních fórech na spokojenost druhých lidí s firmou, která vás zaujme. Dejte na doporučení ostatních a neriskujte. Špatná volba vás bude stát nejen peníze, ale i dobré jméno vaší firmy, upozornil Petr Vaněk, Key Account Manager agentury Dobrý web.

Cena za základní variantu webu začíná podle odborníků na hranici 10 000 Kč, přičemž pokročilý web pořídíte přibližně od 30 000 Kč. Nejde ale o fixní částky, jelikož vždy záleží, kdo vám web dělá a jaké máte nároky. Cena závisí podle toho, kde si web necháte udělat. Student vám ji udělá za 5000 Kč, budete-li chtít dobrého designéra, počítejte i se 30 000 Kč (u výborných designérů i více), dodal Robert Němec. Jestliže nechcete utrácet za profesionální web, můžete si vybrat z řady hotových šablon, které se dají na internetu dohledat pro řadu, především drobných OSVČ, mohou “univerzální” šablony bohatě stačit. 

widgety

Co byste měli mít na internetových stránkách?

V případě, že se rozhodnete udělat si web sami, myslete na několik věcí. Předně na to, že lidé hledají na internetu informace. Některé věci byste proto měli mít uvedené i na jednoduchém jednostránkovém webu. Nabídněte jim obsah, který potřebují, a snažte se zaujmout. Napište o sobě základní informace a nezahlcujte je zbytečnostmi. Řekněte jim, co děláte, co nabízíte, jaké máte reference, svou cenu a kde vás najdou, radí Petr Vaněk, Key Account Manager agentury Dobrý web.

Desatero Roberta Němce pro tvorbu jednostránkového webu pro malé firmy.

  1. Název firmy nechť je jasný a čitelný. Ideálně ať je z něj jasné, co firma dělá. Pokud neobsahuje popis činnosti firmy (např. „advokátní kancelář“), napište to někam nahoru.
  2. Kontakty, včetně telefonního čísla, umístěte na vrchol stránky.
  3. Uživatele ohromte velkou fotkou, kde bude vidět, jak jste v práci. Fotka prodává a lidé chtějí vědět, s kým konkrétně budou spolupracovat.
  4. Napište, co všechno děláte. Když to tam nenapíšete, uživatel ani vyhledávač nemá šanci dovtípit se, zda děláte to, co on hledá.
  5. Popište, proč jste dobrý v tom, co děláte. Potenciální zákazník potřebuje vědět, proč si vybrat právě vás.
  6. Sepište své reference a ideálně přidejte i fotografie a vyjádření zákazníků. Tohle bude hlavní věc, podle které se bude potenciální zákazník rozhodovat.
  7. Vystavte svůj životopis. Lidi zajímá pozadí lidí, se kterými uvažují o spolupráci.
  8. Pokud jste byl někdy v médiích, uveďte to na webu. Zvyšuje to vaši důvěryhodnost.
  9. Nepište novinky. Ale pište články o tom, co trápí vaše potenciální zákazníky. Ti navíc uvidí, že jste odborník.
  10. Na konci zopakujte, proč jste dobrý, přidejte kontakty, fotografii a podpis a řekněte návštěvníkovi, ať vás kontaktuje. 

Zvažte investice do online reklamy

V neposlední řadě také zvažte propagaci svého webu. Platí zde ovšem, stejně jako u všech forem reklamy, že se vám především musí vyplatit. Vytvoříte si proto nejprve jasnou strategii online marketingu, ze které byste měli následně vycházet.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+