Hlavní navigace

Dobrá pověst firmy bez kvalitních produktů a služeb? Nesmysl

 Autor: 258398
Redakce 2. 2. 2012

Podle manažerů hraje nejdůležitější roli v budování dobré pověsti firem kvalita produktů a služeb. Na negativní reference je přitom třeba rychle reagovat.

Pověst firmy a její komerční úspěch spolu úzce souvisejí. Na tom se shodlo 126 vrcholových a seniorních manažerů českých firem, kteří se v prosinci loňského roku zúčastnili průzkumu agentury Weber Shandwick a poradenské firmy RSM TACOMA.

Otázka firemní reputace je stejně důležitá pro PR a marketing, jako pro finanční ředitele nebo CEO. Dostupnost úvěrů a podmínky financování jdou totiž podle drtivých 82 procent dotázaných ruku v ruce s dobrým jménem firmy, komentuje shodu manažerů Vítězslav Horák, ředitel Weber Shandwick v Praze.

Kvalita produktů a služeb je pro pověst klíčová

Pověst firem přitom podle mínění účastníků průzkumu nejvíc ovlivňuje kvalita produktů a služeb, kvalita zaměstnanců, finanční výsledky společnosti a kvalita managementu. Naopak jen minimálně podle nich dobré jméno firem ovlivňují programy společenské odpovědnosti a firemní filantropie. Čtěte také: Podstata společenské odpovědnosti je v podnikatelské e­tice

V dnešní době přitom manažery v souvislosti s dobrým jménem firmy nejvíce děsí nespokojení zákazníci. Ti totiž ohrožují zákaznickou loajalitu a také tlačí na cenu. Obávají se však i zostřené konkurence, která ve svém konkurenčním boji využívá křivá obvinění nebo pomluvy.

Z výsledků jasně vyplývá stále silnější potřeba proklientské orientace. Na konci takového systému je logicky spokojený, loajální zákazník a zaměstnanec hrdý na příslušnost ke své firmě, uvádí k průzkumu Monika Marečková, Managing Partner poradenské společnosti RSM TACOMA. Až 35 % firem přitom v letech 2009 a 2010 skutečně řešilo případy poškození dobré pověsti.

Negativním zprávám je třeba se postavit čelem

Pozitivní zprávy jsou podle představitelů českých firem nejčastější sebeobrana proti poškození dobrého jména. Pokud už se negativní reference vyskytnou, reakcí by mělo být prověření faktů a rychlá náprava stavu, který špatnou pověst způsobil.

V tomto bodě se firmy shodují s profesionály z mediálních a PR agentur. Jak před časem řekl serveru Podnikatel.cz Petr Lesenský, PR & Media Director společnosti LESENSKY.CZ, v případě negativních impulsů musí firma především rychle reagovat. Rychle vyřešit a vysvětlit problém doporučuje také Martin Líbal, ředitel komunikační a mediální agentury Central Media. Myslí si, že pokud má firma o spotřebitele skutečný zájem, cení si i negativních názorů, protože díky nim může změnit svůj přístup k zákazníkům. Čtěte více: Může se firma bránit proti pomluvám na internetu?

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?