Domácí cestovní ruch má zelenou, vede cykloturistika a relax

V hotelích a penzionech se letos v létě ubytovalo téměř o 9 procent domácích turistů více než v loni. Víme, ve kterých lokalitách byli nejspokojenější.

V létě do hromadných ubytovacích zařízení přijelo 2,5 milionu domácích turistů, což bylo o 8,9 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Dokazují to data Českého statistického úřadu. Podle agentury CzechTourism byli nejspokojenější na Šumavě, Plzeňsku a Jižní Moravě.

Vedou středně dlouhé pobyty

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Mezi oblíbené aktivity patří turistika, cykloturistika, koupání a vodní sporty. 

Podle letní etapy výzkumu „Sběr informací – domácí cestovní ruch“ vzrostly hlavně středně dlouhé pobyty. Tuto délku uvedlo 47 procent dotázaných turistů. Češi ve srovnání s minulými roky více cestovali za cykloturistikou a relaxačními pobyty. Mírně poklesl zájem o poznávací turistiku. Přesto zůstává s velkým náskokem nejoblíbenější aktivitou při letní dovolené (uvedlo ji 54 procent respondentů). Mezi další oblíbené aktivity patří pěší turistika, cykloturistika, koupání a vodní sporty.

Výzkum rovněž zjistil, které faktory nejvíce ovlivňují rozhodování českých turistů při výběru destinace. Dle výsledků roste význam osobního doporučení, které je hlavním důvodem k návštěvě určité lokality, jak uvedlo 26 procent respondentů. Jako hlavní zdroj informací nadále zůstává internet, (uvádí 52 procent dotázaných). Podle Rostislava Vondrušky, generálního ředitele agentury CzechTourism, obecně roste spokojenost turistů se službami v regionech.

Čtěte také: Práce je nezdravá, hrozí při ní úrazy i smrt. Lenošení ale život nezachrání 

Nejnavštěvovanější byla tradičně Praha a Český Krumlov

Výzkum se vzhledem k letošnímu dvacátému výročí zápisu první české památky na seznam UNESCO zaměřil také na znalost a oblibu památek UNESCO mezi českými turisty. Nejčastěji si lidé vybavovali Prahu a Český Krumlov. Není překvapením, že tato místa byla také nejnavštěvovanější.

widgety

Podle údajů Českého statistického úřadu přijelo od počátku roku do konce třetího čtvrtletí do hromadných ubytovacích zařízení 5,4 milionu domácích turistů, což bylo o 6,9 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Domácí turisté uskutečnili od počátku roku 16,3 milionu přenocování (o 2,7 procenta více než ve stejném období předchozího roku). Letošní sezona byla úspěšná především pro majitele kempů, ve třetím čtvrtletí zaznamenali jejich provozovatelé meziroční nárůst příjezdů o 18,5 procenta.

Čtěte také:  V jakém oboru se vyplatí rozjet byznys? Zjistili jsme za vás

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+