dTest: E-shopy lžou ohledně cen zboží, řada z nich zpoplatňuje i osobní odběry

Sdružení dTest upozorňuje na nové praktiky českých e-shopů. Řada z nich nabízí zboží za ceny, za které nelze pořídit. Zpoplatňují totiž i osobní odběry.

Sdružení dTest upozorňuje, že tuzemské e-shopy často uvádějí u zboží cenu, za které je nelze získat. Nejde však jen o poštovné, se kterým se už čeští zákazníci naučili počítat. Některé online obchody totiž začaly zpoplatňovat osobní odběr, nebo ho vůbec nenábízí. Potvrdily se nám obavy, že v řadě případů opravdu není možné zboží za inzerovanou cenu pořídit. Nové poplatky v tichosti zavedly také některé velké e-shopy, doplnil právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička. Osobní odběr mají v některých případech zpoplatněny třeba i Alza.cz nebo Mall.cz.

Čtěte také: Diletanství spotřebitelského časopisu dTest a jeho testů (NÁZOR)

Borovička uvádí příklad, kdy osobní odběr zboží stál dokonce 249 korun, zatímco doručení domů vyšlo nejlevněji na 79 korun. Pokud přitom e-shopy neumožňují pořídit zboží za cenu, kterou avizují, porušují tím podle sdružení dTest zákon o ochraně spotřebitele. Domníváme se, že se některé obchody chovají protizákonně, protože zboží nelze žádným způsobem odebrat za cenu, kterou inzerují. Za transparentní lze považovat pouze takovou informaci o ceně, která obsahuje alespoň údaj o nejlevnějším způsobu odběru nebo dopravy, uvedl Borovička.

Čtěte také: Na přepravě zboží z e-shopu můžete ušetřit až desítky procent

K informacím o cenách se vyjádřila i Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která iniciativu sdružení dTest vítá, i když jí s ohledem na dosavadní zvyklosti v rámci internetového nakupování považuje za revoluční. Jak tvrdí APEK, doposud se v rámci internetového prodeje přistupovalo k dopravě jako k samostatné službě. Zdá se, že v případě, kdy obchodník nenabízí žádnou možnost odběru zboží zdarma, měl by jeho cenu uvádět včetně nejlevnější dopravy, respektive si náklady na dopravu do cen zboží započítat. Tím by došlo i k narovnání situace v cenových srovnávačích, kde někteří prodejci nabízí zboží na první pohled levněji, ale přitom skrývají vyšší náklady na dopravné, komentoval Jan Vetyška, ředitel APEK.

Foto: www.isifa.com

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 9. 2012 23:54

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+