Dva měsíce do Vánoc. Je nejvyšší čas spustit kampaň

Období, kdy jde zboží na dračku, je za dveřmi. Lidé s nakupováním vánočních dárků začínají už v listopadu. Chystejte vánoční akce.

Vánoční marketingové kampaně je třeba vhodně naplánovat. Někteří obchodníci začali už koncem léta, jiní to nechávají až na polovinu podzimu. Podle odborníků je nejvhodnější dobou právě konec října, začátek listopadu.

Čtěte také: Většina lidí nakoupí vánoční dárky v listopadu. Už se v eshopu připravujte

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Začátek listopadu je nejvhodnější období na spuštění vánoční kampaně.

Bohatě stačí vypustit své stromečky a Santu Clause do světa až na začátku listopadu. E-shopaři by navíc měli rozlišit dvě věci, aktivity na samotném webu (například vánoční facelift obchodu) a proaktivní komunikační aktivity (různé reklamy nebo newslettery). Zatímco vánoční styl odstartujte v e-shopu klidně stejně jako kamenné obchody, s aktivním oslovováním zákazníků o něco počkejte, říká pro server Podnikatel.cz Tomáš Bučina z agentury Provocado.

Čtěte také: Vánoce způsobují nákupní horečku. Víme, jak na nich vydělat více

Vojtěch Šťavík, jednatel marketingové agentury Diversity, je toho názoru, že není na škodu začít co nejdříve. Je ale třeba přemýšlet o každém nabízeném produktu individuálně: V konkurenčním boji platí, že čím dřív zákazníka zaujmete, tím větší díl z jeho vánočního rozpočtu máte šanci „urvat“. Každé zboží si však žádá své načasování, některé dárky se naopak skvěle prodávají tzv. na poslední chvíli.

Cest, jak zamířit na zákazníka, se nabízí hned několik. Klasické oslovení zákazníka přímo v obchodě lze doplnit také online reklamou a newslettery. Nejvíce vánočních nabídek se pak bude šířit prostřednictvím sociálních sítí, webových stránek a také pomocí firemních webů. 

widgety

Mohlo by vás zaujmout: Štěstí přeje připraveným. Nic jiného pro e-shopy před Vánocemi neplatí

Letošní vánoční marketingová “masírka” se obejde bez většího slevového šílenství. Stejně jako je v posledních letech zvykem,. Na to poukázal aktuální průzkum společnosti EFIN. Chybějící cenové zvýhodnění budou obchodníci kompenzovat speciálními vánočními akcemi, odměnami a malými dárky.

Tipy na vánoční akce

  • Doprava zboží zdarma
  • Dárkové zabalení objednávky
  • Vouchery na zboží
  • 1+1 zdarma
  • Garanci expresního dodání (nejpozději do druhého dne)
  • Dárkové balíčky
1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 10. 2014 18:23

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+