Hlavní navigace

E-shop jako vedlejšák. Každý si může přilepšit

Kateřina Čepelíková

Postavte na „zelené louce“ vlastní byznys. Se základními znalostmi internetu můžete vydělávat bez významných investic a bez běhání na poštu.

Kdo by v dnešní době nechtěl obohatit rodinný rozpočet o pár tisícovek. Nadepisování obálek už je lety prověřená blamáž, navlékání korálků dá víc zabrat než vydělat a MLM vám sebere spoustu času. Dobrou volbou je zřízení vlastního e-shopu.

Ze statistik Českého statistického úřadu vyplývá, že ve druhém čtvrtletí loňského roku měly k dispozici doma osobní počítač v průměru téměř dvě třetiny domácností a 62 % jich bylo připojeno k internetu. Patříte-li těm v síti, můžete směle začít s novým přivýdělkem.

Stačí jen vědět, co budete svým zákazníkům nabízet a mít špetku fištrónu. O zbytek se už postarají firmy, které za skromné poplatky váš e-shop rozběhnou a některé dokonce zajistí i doručování zboží vašemu zákazníkovi.

Jak začít?

Za zcela zásadní je třeba považovat zřízení živnostenského oprávnění a registraci na správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně, to i v případě, že jste v běžném zaměstnaneckém poměru.

Když už máte jasno v sortimentu, na který se vás obchod bude zaměřovat a seženete i odpovídajícího dodavatele, je třeba přistoupit k vytvoření samotného virtuálního obchodu. Jistě lze využít i sofistikované práce grafika a programátora, kteří váš e-shop vyladí přesně dle vašich představ, ale v tomto případě je třeba počítat s investicí i v řádu desetitisíců. Čtěte také: Platební brána je pro e-shop konkurenční výhoda

Snadnější a podstatně levnější cestou, jak e-shop vytvořit je pronájem platforem v mnoha barevných variacích. Ceny začínají už na 149 Kč/měsíc a výhodou zůstává fakt, že celou grafiku e-shopů lze zcela přizpůsobit vlastním požadavkům. 

Do šablon lze totiž nahrát vlastní koláž, banner, logo a vytvořit tak zcela osobitý e-shop, přestože budete vycházet z mustru, který využívá řada dalších obchodů.

Mnoho firem, které zprostředkovávají pronájem e-shopů, vám navíc nabídne i oslovení širší skupiny potenciálních zákazníků zprovozněním e-shopu na Facebooku i na aukčním serveru, pomůžou i s exportem zboží na porovnávače. Čtěte také: Pět triků, jak budovat a propagovat lokální byznys skoro zadarmo

www.JakouDome­nuZvolit.cz

Druhý krok by měl směřovat k výběru vhodné domény. Základním pravidlem zůstává snaha o dosažení shody s názvem firmy nebo nabízeného základního produktu. 

V případě, že hodláte nabízet své zboží pouze českým subjektům, vyhněte se koncovkám .eu a .com. Některé vyhledávače a katalogy totiž podle koncovky rozdílně indexují jednotlivé národní domény a jejich jazykové verze.

Nejsložitější práce, která vás před ostrým startem ještě čeká, spočívá v naplnění e-shopu:

  • zbožím
  • reklamačním řádem
  • obchodními podmínkami
  • vašimi identifikačními údaji (jméno, adresa provozovny, IČ, DIČ…)

Naplnit e-shop i tisícovkou položek vás bude stát mnoho probdělých nocí, proto se v tomto případě vyplatí využít exportu zboží od dodavatele. Čtěte také: Sháníte dodavatele? Podnikatel.cz představuje nový systém poptávek

Většina velkoobchodů vám po podpisu smlouvy nabídne soupisku veškerého svého velkoobchodně prodávaného zboží (export zboží a velkoobchodní ceník ve formátu CSV, xml feed…), které za pomoci zkušeného programátora snadno implementujete do svého e-shopu.

Obsahem bývají fotografie, popisky jednotlivých položek i velkoobchodní ceny, které lze jedním nastavením, kupříkladu v Excelu, zvednout o vaši obchodní marži. A celý systém tak definitivně zprovoznit. 

Reklama je důležitá

Správně zvolený druh propagace zvedne návštěvnost vašich stránek. Pro začátek stačí registrace do největších českých katalogových portálů. Lze využít reklamních kampaní pomocí PPC systémů, kdy kapsy narub obracíte jen tehdy, pokud potenciální zákazník klikne na vaši reklamu, zobrazovanou ve fulltextu poskytovatele.

Nejkomplikovanější část máte za sebou. Obchod je připraven na nápor zákazníků. Vy ale chodíte do práce a nehodláte každý den nastupovat na druhou směnu k vyřizování objednávek z e-shopu?

Vezměte si k ruce pomocníky, kteří vám s většinou práce pomůžou. Využijte služeb přeposílání objednávek či novinku Dropshipping. Čtěte také: Podnikání z domova může byznys poškodit. Zjistili jsme, kdy dát obýváku sbohem

Přeposílání objednávek

Jedná se vlastně o systém, kdy přijatou objednávku přepošlete svému dodavateli, který se postará o její vyřízení a vám, zpravidla jednou měsíčně, vyplatí provizi za zprostředkování obchodu. Klient platí přímo dodavateli, vy zde fungujete jen jako prostředník mezi zákazníkem a velkoobchodníkem.

Výhody: 

  • Nemusíte mít sklad na zboží, které prodáváte.
  • Investice a rizika takového podnikání jsou minimální.
  • Reklamace a vratky řeší váš dodavatel.
  • Vy zajišťujete pouze reklamu na svůj e-shop a přeposíláte objednávky dodavateli.

Nevýhody: 

  • Vhodné pouze jako přivýdělek, provize nebývají vysoké.
  • Jako odesílatel je na balíku uveden váš dodavatel.
  • Dodavatel získá data o vašich zákaznících a může je oslovovat s lepší nabídkou než vy.

Dropshipping nebo Dropship

I zde za vás objednávku kompletně vyřizuje dodavatel, nic nebalíte, netisknete, do zboží předem neinvestujete a nemusíte mít z bytu skladiště. Rozdíl mezi přeposílám o dropshippingem spočívá hlavně v platbě, údajích na faktuře a vyřizování reklamací.

Při dropshippingu objednáte zboží od dodavatele, zaplatíte a on následně zboží odešle vašemu zákazníkovi. Vy profitujete z rozdílu mezi velkoobchodní cenou a tou, kterou máte uvedenou ve svém e-shopu.

Faktury jsou vystavené jménem vašeho obchodu, v tomto případě je tedy nutné počítat s vyřizováním reklamací. Využijete-li  dropshippingu, nejste jen prostředníkem, ale plnohodnotným prodejcem, což s sebou nese sice větší zodpovědnost, ale i zajímavější zisky. 

Našli jste v článku chybu?

11. 5. 2012 23:54

Gargamel (neregistrovaný)

Přivýdělek e-shopem funguje. Za mě děkuji tomu, že jsem tenkrát narazil na p. Škrance z webczech.cz Ten mi totiž řekl něco na způsob: na přeposílání objednávek se vykašlete. Nemůže to fungovat. Jediné čím se budete lišit od ostatních e-shopů bude cena. Vybral jsem si tedy oblast, které rozumím. Nafotil svoje fotky, udělal svoje popisy a mám od nich e-shop zdarma, který mi dělá skoro stejně jako zaměstnání a pořád roste.

30. 4. 2012 22:23

brk (neregistrovaný)

Tyhle outsourcované eshopy docela slušně podkopaly základy maloobchodu. Je spousta zoufalců, kteří takhle v outsourcovaném eshopu předprodávají za 1% marži, což si kamenný obchod dovolit nemůže ani omylem. Tohle zvládají pouze specializované mamutí řetězce, které si ovšem značně vybírají sortiment podle toho, jakou cenu uhádají u výrobce. Nemálo věcí už je docela problém koupit "off line".

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Hospody a EET? Mají technické problémy

Hospody a EET? Mají technické problémy

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze