Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

E-shop, který nabídne osobní odběr, má ihned konkurenční výhodu

Autor: www.isifa.com
Redakce

Osobní odběr, další specifikum české e-commerce. Internetoví zákazníci si chtějí zboží vyzvednout osobně. Nákup pak upřednostní tam, kde jim tuto možnost nabízí

Češi si oblíbili nakupování na internetu. Tento moderní trend jsme přijali z mnoha důvodů. Je to pohodlné, lze si vybrat ze široké nabídky a často nakupující také ušetří. Ačkoli jsme tuto vymoženost bez okolků přijali, vrozený konzervatismus nás stále nutí k opatrnosti. Proto například ještě velká část lidí volí možnost platby na dobírku. A stále častěji také vítězí osobní odběr. Loni se pro něj rozhodlo 57 % všech internetových zákazníků. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Ukazuje to průzkumu mezi českými a slovenskými internetovými uživateli, která nechal provevést nákupní rádce Heureka.cz s 9 000 zákazníky.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů, potvrzuje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Loni reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce předchozím. Pro zboží si častěji chodí muži, je jich rovných 60 %. Ženy tuto možnost volí jen v polovině případů.

Majitelé e-shopů jsou si tohoto trendu vědomí a snaží se mu přizpůsobit. A ti co nejsou, měli by s tím rychle něco udělat. Kamenné prodejny si pochopitelně mohou dovolit jen ti největší, menším prodejcům nezbývá, než volit jednu z mnoha možností, které nabízí osobní odběr v rámci placených služeb. Vše podstatné se o nich můžete dozvědět t těchto článcích:

Máme srovnání firem, které e-shopům nabízí výdejní místa pro osobní odběry

Co nabízí balíkomatové služby? Skutečně se bez nich e-shopy neobejdou?

START17

Král je mrtev, ať žije král. Osobní odběr nahrazuje dobírku

Zajímavým zjištění je, že osobní odběr je mnohem populárnější v České republice než na Slovensku. Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, do kamenné prodejny si došlo jen 43 % Slováků, říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.

Našli jste v článku chybu?
5. 9. 2013 13:59
Janča (neregistrovaný)

Mám již 3 roky eshop. Využívám DPD a ČP. Stále jsem nevěděla jak mít konkurenční výhodu, než jsem nasadila heureakapointy, respektive Uloženku a nejlevnější cenu za dopravu. Okamžitě mi narostly objednávky o 7% a druhý měsíc o 12%. Nyní to bude přes rok co využívám Uloženku a osobní odběr mi dělá 36% z celkových objednávek. Jsem z toho fakt nadšená:-) doporučuji.

5. 9. 2013 13:54
Robert (neregistrovaný)

Osobní odběr je pro lidi, co nechtějí platit nesmyslně drahou dopravu, mohou případně ihned reklamovat na místě, zboží si mohou vyzvednout do 19 hod např na pobočce Uloženky, nemusí čekat zda kurýr přijede, či nikoli. Uloženku využívám již dva roky a vím moc dobře proč. Těžko se s kurýrem potkám, jelikož nesedím celý den v kanceláři a na českou poštu mám alergii, na ty ,,příjemné paní za pultem":-) před vánoci už chodím jen na Uloženku do sekce zapojené eshopy, kde si objednám z několika eshopů …