Hlavní navigace

E-shopaři, přestaňte se opalovat u vody a začněte se připravovat na Vánoce

Daniel Morávek 2. 8. 2016

Ačkoli je léto pro e-shopy obdobím, kdy mají nejnižší prodeje, mnohdy rozhoduje o celoročním úspěchu. Právě teď byste totiž měli začít přípravovat na Vánoce.

Už několik let platí, že již v létě by se e-shopaři měli začít připravovat na vánoční prodejní sezónu. Vzhledem k nižší poptávce jde o ideální období, kdy mohou e-shopy vše podstatné na hlavní část roku v klidu připravit.

Méně prodejů, více času na přípravu

Vánoční sezóna začíná e-shopům každý rokem stále dříve. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci (APEK), patří prodeje v e-shopech během letních měsíců k nejnižším, a tak se příprava na hlavní část roku přímo nabízí. Kvalitní příprava na hlavní sezonu může hrát rozhodující roli v tom, zda bude obchod o Vánocích a tedy vlastně v celém roce 2016 úspěšný. E-shopaři by neměli podcenit jak volbu správné marketingové strategie, tak i zajištění skladových prostor pro své zboží, doplnil Jan Vetyška.

Už nyní se proto vyplatí začít plánovat kampaně na svátky. Zájem zákazníků o vánoční nákupy začíná už v polovině listopadu. To je však čas, kdy je třeba, aby například PPC kampaně již naplno běžely. S jejich přípravou tak musíte pochopitelně začít mnohem dříve. Ke konci listopadu řada zákazníků již tuší, kde nakoupí. Pokud jste nezaspali počáteční informační kampaň, máte k nim cestu otevřenou, radí v business blogu Tomáš Turek z agentury Dobrý web.

Čtěte více: V listopadu už musí běžet PPC kampaně na Vánoce v e-shopech. Jak na to?

Obchodníci by neměli podcenit ani vylepšení fungování logistiky jako celku – není nic horšího, než dodat objednané výrobky o Vánocích pozdě. S doručením zboží během Vánoc bylo sice vloni spokojeno 91 % zákazníků, vždy však existuje něco, co se dá zlepšit. Právě doručení zboží včas totiž patří mezi klíčové faktory, které ovlivní loajalitu nakupujícího ke konkrétnímu e-shopu. Léto je ideální období pro vylepšení všech procesů. Kvalitní logistika a komunikace se zákazníkem budou mít v budoucnu stále větší váhu. Zákazníci už na internetu nehledí pouze na nejnižší cenu, ale kladou důraz právě na kvalitu služeb. Ta rozhodne, které e-obchody budou dlouhodobě úspěšné, uzavřel Jan Vetyška.

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

120na80.cz: Vitaminová abeceda

Vitaminová abeceda

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?