Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

E-shopy, které nepřešly na HTTPS, mohou mít problémy s měřením u Zboží.cz

Daniel Morávek

Srovnávač Zboží.cz přešel na protokol HTTPS. E-shopům, které zůstávají na HTTP, ale díky tomu mohou v Google Analytics „zmizet" návštěvy právě ze Zboží.cz.

Týká se to ale jen online obchodů na HTTP, které mají neotegované kampaně. U nich se návštěvy ze Zboží.cz budou tvářit jako „direct“ nebo „none“ tzn. přímé návštěvy. Aby tyto e-shopy získávaly opět komplexní informace z Google Analytics, musí podle Seznamu udělat jednu ze dvou následujících věcí.

  1. Přejít na protokol HTTPS (Čtete více: E-shopaři, přechod na HTTPS má smysl. Čtěte, co si však musíte ohlídat)
  2. Přidat UTM parametry do URL ve výpisu položek. Jak upozorňuje Seznam, v tomto případě je důležité dát pozor na to, aby se nezměnil název samotné položky, protože by mohlo dojít k odpárování z produktů.

Zatímco Zboží.cz má nyní problémy s některými e-shopy, které jedou na HTTP, jednička mezi tuzemskými srovnávači Heureka.cz zase měla ještě před několika měsíci problém s e-shopy, které přešly na HTTPS. Jakmile totiž převedly web včetně feedů na HTTPS, riskovaly odpárování veškerého sortimentu z Heureky. Jak ale v srpnu uvedla Heureka, přechod na HTTPS by již nyní e-shopům problém s odpárováním neměl způsobovat.

Našli jste v článku chybu?
4. 10. 2016 18:46
Martin (neregistrovaný)

U Heureky sem se přesně na toto ptal asi před 2 týdny a bylo mně řečeno, že pokud přejdeme na https tak stávající produkty budou odpárovány a budou čekat nově na spárování.

3. 10. 2016 21:50
Mirek Sedlák (neregistrovaný)

U pár eshopů jsem se díval a propad návštěvnosti je dost výrazný.

Babiš aspoň dá dopředu vědět než něco zavede. Takto se to dozvídám v adminu. Něco na Lupě, zde a na twitteru.

Shopům se rozbíhá sezonu. Implementace není ze dne na den...